Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Питър Динклидж е огън и още от рекламите на Супербоул

Тази година рекламите заложиха на хумор и много звезди Снимка: YouTube
Тази година рекламите заложиха на хумор и много звезди

Живеем в ера, в която лесно можем да прескочим рекламите с един клик, и вече има платформи, които насърчават съкращаването на рекламно съдържание. Но "Супербоул" - последният мач от сезона на Националната футболна лига на САЩ (NFL), продължава да е апетитна хапка за маркетолозите, защото няма по-голяма сцена за рекламодателите. През 2017-а шоуто привлича 111 млн. зрители и това е основната причина фирмите да са готови дадат милиони долари за няколко секунди рекламно време.

Миналата година преобладаваха спотове със социално и политическо послание, но сега компаниите заложиха на смеха и хумора.

Цената за всичко това е наистина висока - 30 секунди рекламно време струват повече от 5 млн. долара, три пъти повече, отколкото по време на наградите "Оскар". В това число дори не влизат хонорарите на звездите, които се появяват в кратките клипове. Сред известните лица тази година са Питър Динклидж, Морган Фрийман, Джеф Безос, Мат Деймън и още много други.

Тонът беше различен от миналогодишния, когато платформата за наемане на жилища Airbnb и веригата за строителни материали 84 Lumber пуснаха реклами, които отговаряха на реториката на Тръмп по отношение на бежанците, а Audi приканваха към равно заплащане на мъжете и жените.

Някои експерти от рекламната индустрия очакваха тази година да има поне един клип, чиято основна тема е #MeToo движението, но все пак женската аудитория на "Супербоул" е значително по-малка от мъжката.

Феновете на сериала на HBO Game of Thrones с удоволствие видяха обща реклама на чипс Doritos и безалкохолното Mountain Dew с участието на Питър Динклидж и Морган Фрийман.

В тях актьорите рапират на фона на Busta Rhymes и Missy Elliot. Брандовете, които са собственост на Pepsi, представят Диклидж като огъня, заради новия пикантен вкус на чипса, а Фрийман е ледът като новата освежаваща безалкохолна напитка.

Грег Лайънс, главен маркетинг директор на компанията, казва, че участието на Динклидж не е препратка към ролята му от Game of Thrones като съветник на "майката на драконите", защото актьорът е достатъчно "огнен" сам по себе си. Лайънс допълни, че Динклидж е бил такъв дори и в образа си в "Елф".

За феновете на поредици на HBO имаше и още един повод за вълнение - беше представен първият официален трейлър на втория сезон на поредицата Westworld.

Спотът е режисиран лично от създателя на сериала Джонатан Нолан и, както може да се очаква, не разкрива много за това, което ни очаква на 23 април - денят на премиерата.

От Tide показаха добро чувство за хумор и явно се опитват да забравят факта, че американските тийнейджъри ядат капсули с перилна течност.

В техния спот главният герой е Дейвид Харбър от Stranger Things, а целият клип е колаж от клишета от други реклами, които са прекъсвани от реплика "Не, това е реклама на Tide".

Учудващо или не, рекламите на бира наблегнаха на филантропията.

Мат Деймън, който в момента е нещо като персона нон грата в Холивуд заради отговора си на #MeToo - #NotAllMen, е в реклама на Stela Artois в партньорство с Water.org, която призовава потребителите да си купят от лимитираната серия чаши на бранда, за да осигурят чиста вода на хора без ежедневен достъп до нея.

Спотът беше последван от клип на Budweiser, в който звучи "Stand by me", фокусиран върху усилията на компанията да достави кенове чиста вода на хора, пострадали от природни бедствия.

Някои скептици обаче се запитаха защо от Stela Artois просто не дарят парите, които са похарчили за Деймън и рекламата, на Water.org...

Джеф Безос се появява за първи път в реклама на компанията си Amazon и по-точно на изкуствения интелект Alexa.

В спота Alexa губи гласа си и е заместена не от кого да е, а от Гордън Рамзи, Антъни Хопкинс и Ребел Уилсън.

"Не е филм, просто е реклама" - под това мото премина клип, поръчан от австралийската държавна туристическа агенция.

Тя се опитва да привлече повече туристи към страната. По тази причина агенцията решава да закупи рекламно време в "Супербоул" под формата на кампания, която промотира "Dundee" - предполагаемо продължение на филма "Крокодилът Дънди".

Уловката е, че въпреки забавния си трейлър, няма да има филм с името "Dundee". Във видеото, което ви приканва да посетите Австралия, можете да видите известни австралийци като Хю Джакмън, Айла Фишър, Марго Роби и Ръсел Кроу.

И докато за маркетинг специалистите никога не е било лесно да стигнат до огромна аудитория, чарът на рекламните паузи на "Супербоул" е, че привличат наистина много хора пред екрана. За миналата година са похарчени 534 млн. долара за реклами по време на играта и след нея.

Миналият петък от NBC, която излъчва състезанието, казаха, че всяка секунда от рекламното им време е разпродадена.

Това е двойно предизвикателство пред мрежата, защото тя продава рекламно време и за зимните олимпийски игри, които започват на 9 февруари. Това обаче най-вероятно ще направи преговорите още по-интересни и ожесточени.

 

Най-четените