Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Извън този свят

Jaguar C-X75
Проектът стартира впечатляващо, след това се превърна в хибриден автомобил с 4-цилиндров двигател. В Jaguar сглобиха няколко прототипа, но след това решиха, че няма да намерят достатъчно клиенти за колата с цена 1 милион долара и се отказаха.
Cadillac Cien
Тук няма доказателства за желание за серийно производство, но прототипът беше вълнуващ автомобил със 7-литров V12 двигател, разположен зад водача и пасажера.
Chrysler ME 4-12
Суперавтомобил от Chrysler със средноразположен V12 двигател с мощност 850 конски сили. Как ви звучи? Точно така, твърде добре, за да е истина. Все пак проектът стигна до прототип, изпитван на писта, но проектът не успя да събере достатъчно подкрепа сред големите клечки в компанията.
Honda HSV-010
Това трябваше да е следващото поколение на легендарния NSX, като появата на концепта беше едно от събитията в края на миналото десетилетие. След това обаче удари рецесията и в Honda установиха, че търсенето на суперавтомобили се е изпарило. Проектът за сериен вариант на HSV-010 беше скоростно закрит, но пък автомобилът оцеля под формата на прототипи, участващи в японския пистов шампионат Super GT.
Lamborghini Asterion LPI910-4
Това трябваше да е първият хибрид на Lambo, алтернатива на SUV модела Urus, който в крайна сметка беше предпочетен. Шефът на компанията Щефан Винкелман на няколко пъти вече обясни, че хибридите не го вълнуват. Изобщо.
Lamborghini Cala
Преди появата на Gallardo, в Lamborghini обмисляха възможността да създадат по-скромен на размери модел, оборудван с двигател V10. Това беше Cala, който обаче беше закрит, въпреки че прототипът стигна до медийни тестове.
Lotus Esprit
В началото на десетилетието Lotus показа няколко концепта, сред които и новият Esprit, който две години по-късно трябваше да е на пазара. Всички други проекти бяха анулирани и накрая остана само Esprit, който, заради финансовите трудности на компанията, първо беше забавен, а след това и забравен.
Mercedes C111
Серия от експериментални и вълнуващи автомобили на Mercedes от 70-те години, които така и не стигнаха до серийно производство.
TVR Cerbera Speed 12
Проектът беше за серийна версия и състезателен автомобил в клас GT1. Speed 12 получи 7,7-литров V12 мотор, но малко по-късно беше закрит, тъй като правилата в GT1 бяха променени, а прототипите се оказаха твърде трудни за ежедневно шофиране.
Volkswagen W12
W12 приличаше на почти готов за серийно производство, записа рекордни резултати по време на тестовете на пистата „Нардо”, а дори се говореше, че са налице и сериозни кандидат-клиенти. Но шефовете на VW така и не одобриха серийния проект. Все пак, W12, заедно с още няколко концепта на Bentley и Audi послужи за вдъхновение при създаването на Bugatti Veyron.

Автомобилните производители показват концептуални суперавтомобили при всеки удобен случай, за привлекат вниманието на медиите и публиката на някое голямо изложение. За съжаление обаче, по-голямата част от тези концепти така и не преминават в следващата фаза от развитието си още по-малка част от тях изобщо стигат до серийно производство.

Има и един друг вариант, който е още по-неприятен.

След появата на концепта и обикновено радушното му посрещане идва следващата фаза - тестове на прототипи, поредица от намеци и подсказвания, че този автомобил има бъдеще като сериен модел, без значение, че обикновено става въпрос за бутиково производство и т.н.

И след това изведнъж всичко изчезва - проектът се закрива, обикновено по финансови причини, проблеми с развитието му и т.н.

Което не ни пречи да си припомним някои страхотни концепти, от които можеше да произлязат невероятни суперавтомобили.

 

Най-четените