Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Газ, бензин или батерии: Кои са най-чистите коли

1) Hyundai Ioniq Electric 

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 55
Обща оценка (максимум 110): 105
Снимка: Hyundai
1) Hyundai Ioniq Electric

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 55
Обща оценка (максимум 110): 105
2) Volkswagen e-Golf

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 50
Обща оценка (максимум 110): 100
3) Toyota Prius 1.8 Plug-In Hybrid

Тип: Плъг ин хибрид
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 47
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 50
Обща оценка (максимум 110): 97
4) Opel Ampera-e

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 45
Обща оценка (максимум 110): 95
5) Renault Zoe 41 kWh (с опция за лизинг на батерии)

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 44
Обща оценка (максимум 110): 94
6) Audi A4 Avant g-tron S tronic

Тип: Газова уредба
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 38
Обща оценка (максимум 110): 88
7) Tesla Model X 100D

Тип: Електромобил
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 50
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 37
Обща оценка (максимум 110): 87
8) Suzuki Ignis 1.2 SHVS

Тип: Бензинов двигател
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 48
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 36
Обща оценка (максимум 110): 84
9) Toyota Yaris 1.5

Тип: Бензинов двигател
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 49
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 35
Обща оценка (максимум 110): 84
10) Toyota C-HR 1.8 Hybrid

Тип: Хибрид
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 49
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 33
Обща оценка (максимум 110): 82
Най-чистите Plug-in хибриди:

Разликата между най-екосъобразния модел от този тип Toyota Prius 1.8 Plug-In Hybrid и следващия в класацията е 17 позиции:

20) Hyundai Ioniq Plug-in-Hybrid

Тип: Плъг ин хибрид
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 27
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 45
Обща оценка (максимум 110): 71
Най-чистите Plug-in хибриди:

26) Volkswagen Passat Variant GTE DSG

Тип: Плъг ин хибрид
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 34
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 33
Обща оценка (максимум 110): 67
Най-чистите Plug-in хибриди:

40) KIA Optima 2.0 GDI Plug-in Hybrid

Тип: Плъг ин хибрид
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 27
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 34
Обща оценка (максимум 110): 61
Най-големите замърсители сред новопроизведените коли от 2017:

101) Citroen Spacetourer M BlueHDi 150 Start&Stop

Тип: Дизел
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 0
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 11
Обща оценка (максимум 110): 11
Най-големите замърсители:

102) Ford Edge 2.0 TDCi Bi-Turbo 4x4 Powershift

Тип: Дизел
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 0
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 9
Обща оценка (максимум 110): 9
Най-големите замърсители:

103) Subaru Forester 2.0D Lineartronic

Тип: Дизел
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 0
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 8
Обща оценка (максимум 110): 8
Най-големите замърсители:

104) Renault Koleos dCi 175 4WD X-tronic

Тип: Дизел
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 0
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 2
Обща оценка (максимум 110): 2
Най-големите замърсители:

105) Isuzu D-Max 1.9 Diesel Double Cab 4WD Automatik

Тип: Дизел
Оценка на емисиите вредни вещества (максимум 50): 0
Оценка на емисиите CO2 (максимум 60): 0
Обща оценка (максимум 110): 0

Кои са най-чистите автомобили от новото поколение? Най-големият автомобилен клуб в Европа - германският ADAC - прави класация на база на пълна оценка на колите, произведени през съответната година.

Тестовете на ADAC измерват нивото на отделяния CO2 и лимитираните вредни газове от автомобилите, произведени през 2017 г. (като въглероден оксид, въглеводород, прахови частици, азотни оксиди).

Показателите се мерят както на изпитателен стенд, така и при движение на колата на улицата, и се изчисляват по точкова система. Най-добрите показатели за CO2 са с максимална оценка 60 т., а тези при вредните вещества - 50 т.

Очаквано - електромобилите заемат първите места в класацията, тъй като сами по себе си не излъчват вредни емисии. ADAC обаче не ги разглежда по подразбиране като "превозни средства с нулева емисия". Вместо това претегля приноса им за отделянето на CO2, като съпоставя нуждата им от електроенергия с актуалния енергиен микс на Германия.

Методът за анализ "Well to Wheel" (т.е. от източника до колелото) е адекватен за сравнение между автомобилите с електрически акумулатори и колите с двигател с вътрешно горене.

При самите електромобили също са отчетени различия. Лидерът в класацията - Hyundai Ioniq Elektro например е изключително пестелив на електроенергия, като харчи само 14,7 kWh на 100 км. Резултатът от тестовете показва ниво емисии CO2 в размер на 85 грама на километър.

По-малкото Renault Zoe например харчи 20,3 kWh на 100 км, което води до емисии от 118 гр/км CO2.

Все по-често предлаганите плъг-ин хибриди също дават големи разлики в екологичното качество, въпреки че технологията им обещава ефективност в употребата на различните енергийни източници.

Кои са най-щадящите и най-натоварващите околната среда автомобили - вижте в галерията.

 

Най-четените