Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Руската "Тесла": Не Мъск, а Калашников. Не Пало Алто, а Ижевск.

Ако Илон Мъск беше роден в Ижевск по време на развития социализъм в СССР, Tesla щеше да изглежда доста по-различно. Военният концерн "Калашников", част от държавната корпорация "Ростех", се похвали с първия си прототип на електрическа суперкола, озаглавена CV-1.

Говорителката на компанията София Иванова твърди, че CV-1 е потенциален съперник на Tesla, а руският производител "възнамерява поне да не отстъпва" на американските си конкуренти на пазара на електрически коли.

Няма нужда да се взирате в детайлите, за да откриете десетте разлики в дизайнерския подход - за разлика от аеродинамичната оптимизирана форма на Model Х, "Калашников" залагат на ретро-носталгия от времето на Брежневото разведряване.

Съветският ИЖ-2125 "Комби" е услужил с каросерията си за тестването на електрическия прототип CV-1, който би трябвало да вдига от 0 до 100 км/ч за шест секунди.

Под капака му се крие система за модулно управление с възможност за контрол в реално време на захранващите елементи, които достигат 2000A. Батерията на електрокара на "Калашников" използва 50-килограмов "революционен инвертор", с габарити 50х50х100 см. Батерията е с капацитет от 90 kWh.

Прототипът контролира системите си с бордови компютър, разработен от "Калашников", който следи състоянието на двигателя, преобразувателя и батерията. Мощността на CV-1 е 220 kW, а автономното движение - 350 км.

 

Най-четените