Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Диагноза: Golf

Защо пък да е VW "Голф"? Една Das Maschine от българския форум VW BG-FORUM Снимка: VW BG-FORUM
Защо пък да е VW "Голф"? Една Das Maschine от българския форум VW BG-FORUM
VW Golf кабриолет модел 1997-ма е както за хипстъри, така и за маниаци Снимка: VW Cabriolet&Cabrio PR
VW Golf кабриолет модел 1997-ма е както за хипстъри, така и за маниаци
VW Golf Mk2 или познат просто като "Голф" 2-ка е произвеждан между 1983-та и 1992-ра. Той има международната слава на "идиотоустойчив" Снимка: VW Cabriolet&Cabrio PR
VW Golf Mk2 или познат просто като "Голф" 2-ка е произвеждан между 1983-та и 1992-ра. Той има международната слава на "идиотоустойчив"
Old school с най-първия Golf Mk1 (1974–1983) Снимка: Facebook
Old school с най-първия Golf Mk1 (1974–1983)
Лачени усмивки от старите ленти с Golf Mk2 кабриолет Снимка: VW Cabriolet&Cabrio PR
Лачени усмивки от старите ленти с Golf Mk2 кабриолет
Тунинг мания Снимка: Facebook
Тунинг мания
"Голф" означава индивидуланост, постигната с голи ръце Снимка: Facebook
"Голф" означава индивидуланост, постигната с голи ръце
Модерен тунинг Снимка: Facebook
Модерен тунинг
"Голфове" от по света и у нас Снимка: Facebook
"Голфове" от по света и у нас
Moже и така Снимка: VW Cabriolet&Cabrio PR
Moже и така
И най-новия VW Golf R420 - едно супер GTI
Само някой, който е успял да направи успешна маневра с вдигната ръчна спирачка (не забравяй: "Голф"-ът е идиотоустойчив") върху 30 см току-що навалял сняг, може да твърди, че през зимата "Голф"-ът е снегоход, снегорин и трактор с вериги едновременно Снимка: VW BG-FORUM
Само някой, който е успял да направи успешна маневра с вдигната ръчна спирачка (не забравяй: "Голф"-ът е идиотоустойчив") върху 30 см току-що навалял сняг, може да твърди, че през зимата "Голф"-ът е снегоход, снегорин и трактор с вериги едновременно
Два "Голфа" един след друг на централна софийска улица през зимата Снимка: webcafe.bg
Два "Голфа" един след друг на централна софийска улица през зимата
На снимката класически "Голф" 2-ка с пазарджишка регистрация. Снимка: webcafe.bg
На снимката класически "Голф" 2-ка с пазарджишка регистрация.
Golf Cabrio няма да те остави и през зимата

На света има само два вида лично МПС - автомобил и "Голф".

Ще се уверите сами в това, ако се разходите по улиците на София или на някой друг огромен български град като Перник, разбира се.

Ако не вярвате на очите си, които ясно ви показват, че всяка трета кола у нас носи марката VW, а всяка четвърта - малката табелка Golf на задния капак, то официалните данни ще потвърдят казаното.

Според статистиката за автомобилния парк в България, изнесена от МВР, към началото на 2014-та година, у нас се движат около половин милион автомобили с марка VW, огромната част от които са модел Golf.

Правете си сметката какъв процент "Голфове" от всички серии има у нас, щом от момента на самото пускане на първата версия на модела през 1974 година, от "Фолксваген" са продали общо 27,5 млн. "Голф"-а по целия свят...

Действително, няма друг автомобил в България, който да постига подобни рекорди по търсене, предлагане и... изгодна цена. Но нека подчертаем - VW Golf не е първенец при продажбите на нови коли у нас, където сериозно изостава от Ford, Dacia и други марки.

Но той е сред най-продаваните коли втора ръка изобщо.

През първото полугодие на 2014-та година от 127 338 автомобила, 14 490 са носели марката VW. От тях обаче едва 1091 са нови. Което означава, че старите VW-та най-вероятно са модел Golf.

Защо пък да е "Голф"?

Първо, защото това е Das Maschine, особено що се отнася до трайност, издържливост и турбо дизайн. Второ, защото освен автомобил, всеки "Голф" е и опитна площадка за всякакви тунинг експерименти. Които винаги са към по-добро - доказано е.

Всеки "голфър" мигновено ще се подпише под тези няколко твърдения. Стига ви само да погледнете форумите и групите на тема VW Golf по целия свят, за да се убедите, точка по точка, че предимствата на "Голф"-а пред другия вид обикновени коли - са просто неизброими.

Нека все пак разгледаме няколкото основни характеристики:

Удължен срок на годност

Ако обикновените коли сдават багажа за някакъв обозрим период от време, то за "Голф"-а важи обратното: колкото повече десетилетия го карате, толкова по-възхитени оставате от логичната немска инженерна мисъл, от ниския разход, от сравнително евтините и много разпространени части.

Затова и може би единствено при "голфърите" се получава един особен парадокс: колкото по-стара е колата им, толкова по-добре те се грижат за нея.

Това обяснява и следния постинг във форума Yahoo Answers, където американецът Zzonx** пише отговор на въпроса "Какво толкова специално има в VW Golf" и защо не може да се раздели със своя Golf от 1985-та година (да, познахте - кола на 30 години):

"Обичам моя "Голф" дизел от 1985-та, не само защото е мощен, но и защото за един галон гориво (около 4 литра) минавам 50 мили (80 км) и продължава да върви като нова. И ако двигателят, или трансмисията се развалят, си ги поправям. Поддържам всичко в добро състояние, специално спирачките, съединителя.... Не бих го разменил за никоя друга кола, дори напълно нова. В каква друга кола мога да сипя 40 долара в двигателя и да премина 600 мили (към 1000 км) до Мексико и да ми остане достатъчно гориво, за да покарам още седмица и след това да заредя чак като се прибера вкъщи... И това без ни най-малък страх, че колата ми ще се развали!"

Сигурно смятате, че този човек във форума преувеличава, но не сте познали.

Вече ви предупредих: "Голф"-овете не са точно коли. Те са диагноза.

"Голф" означава индивидуалност, постигната с голи ръце

Въпреки че е страшно разпространен и е дал име на цял пазарен клас, всеки "Голф" е индивидуален.

Именно защото всеки уважаващ себе си "голфър" е длъжен да използва докрай възможностите на здравата сглобка на VW - и да направи своя турбо версия на колата - сам, с тези две ръце, с които стиска волана.

Няма значение дали ще е смяна на салон (не са един и двама "голфърите", които в знак на обич към колата й подаряват кожен салон, чиято цена е около 1/3 от стойността на автомобила: "Купувам салон кожа или полу-кожа, задължително с подгрев за голф 4" е само пример от VW BG-FORUM), дали ще е смяна на фарове ("Колеги, някой играл ли си е да вгради лупи в едносекционен фар" - от същия форум), или ще е нещо дребно, като например капак на прага(?), червени ленти на броните, лява лаисна - вашият "Голф" го заслужава.

Нямаше да казвам всичко това, ако не бях видяла със собствените си очи как в рамките на две седмици възкръсва смазан отпред и отзад "Голф" и се превръща в чисто нова кола.

Не, това не се се случва в сервиза на VW, а в най-обикновен софийски гараж.

Вижте какви турбо модификации сполитат някои голфове - в галерията.

Това са най-здравите коли евър

На последно място, но не и най-маловажно, трябва да се подчертае, че "Голф"-овете са най-здравите коли евър. Първото, най-важно нещо, което научава всеки "голфър", е че "Golf 2" е идиотоустойчив, а следващите версии на возилото са единствено подобренa двойка.

Ето за доказателство статус във VW BG-FORUM, вдъхновен от обилните снеговалежи през зимата:

"Поради недостик на риначки, молим всички "голфета" да излезнат на разходка из градовете, че да изчистим пътя...... големи машини...". Това е придружено от снимка на "Голф" посред метър сняг.

Кълна се, само някой, който е успял да направи успешна маневра с вдигната ръчна спирачка (виж по-нагоре: "Голф"-ът е идиотоустойчив") върху 30 см току-що навалял сняг в междублоковото пространство - може да потвърди това: през зимата голфът е снегоход, снегорин и трактор с вериги едновременно.

А през лятото той може да бъде пистова машина (ако сте сложили 15-ките или 17-ките), джипка за офроуд разходки (ако сте вдигнали окачването) или просто невинна градска колица - според както си го пожелаете.

*Aвторът държи да уточни, че това не е рекламен текст, нито е платена публикация. Всички прилики с действителни личности и автомобили са случайни.

**"Никовете" на участниците във форумите са измислени.

 

Най-четените