Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 странни модела на Ferrari

Представяме ви 10 странни и почти забравени модела на Ferrari
408 4RM е първият автомобил на Ferrari със задвижване 4х4
Пълноприводната система на 408 4RM обаче се оказва твърде сложна и ненадеждна
Ferrari Rainbow e типично творение на Марчело Гандини
За времето си Rainbow демонстрира най-модерните дизайнерски идеи
Този 356 GTC/4 е предназначен за разходки по плажа
166ММ остава в историята като първото купе на Ferrari
Концептът Sigma трябва да осигури защита на пилота при тежка катастрофа
Тази версия на Mondial е създадена за кола на сигурността в американския шампионатIndyCar
360 Barchetta е поръчан за сватбата на Лука ди Монтедземоло
Ferrari Pinin е единственият модел на Скудерията с 4 врати
Автомобилът дебютира на салона в Торино през 1980 година
GG 50 отбелязва 50 години от началото на кариерата на Джорджето Джуджаро
За база е използван 612 Scaglietti
Фредо Виняле създава този 330 GT Speciale по поръчка на Луиджи Чинети

Много от моделите на Ferrari ще останат в историята като „легенди на своето време", а италианската компания продължава да се развива повече от успешно - интересът към спортните автомобили расте и може би в скоро време ще станем свидетели на отпадане на ограничението, наложено от самата марка, на годишното й производство.

Ferrari вече прегърна турбо технологиите, както и задвижването 4х4, загърбва имиджа на производител на екзотични автомобили, които не могат да се карат всеки ден и е по-близо от когато и да било до заможните любители на тръпката зад волана и спортните емоции.

Тимът на компанията във Формула 1 преживява ренесанс и бизнесът отново върви нагоре.

Да, понякога е трудно да кажеш дали новият модел се различава много от предишния, но затова ви предлагаме една интересна галерия на малко странни и почти забравени модели на Ferrari, които обаче показват различните посоки на търсене, по които са работили инженерите и дизайнерите от Маранело. Както и известните им партньори.

Ferrari 408 4RM

Мислите, че FF е първият модел на Ferrari със задвижване 4х4? Грешка. Първият е 408 4RM - странна студия от 1987 година със сложна хидравлична система за задвижване на четирите колела. Сглобени са само две такива коли, едната е в музея на марката.

Ferrari Rainbow

Не е ясно защо концептът е получил това име, но автомобилът е с характерен за Bertone и Гандини дизайн. Липсата на ограниченията на серийното производство е позволила на Гандини да създаде супер модерен за времето си автомобил.

Ferrar 365 GTC/4 Beach Car by Felber

Този вариант на 365 GTC/4 - интересно решение за плажно бъги, е създаден от Felber за салона в Женева през 1976 година. Двигателят обаче остава в традициите на марката - V12 с 320 конски сили.

Ferrari 166MM Zagato Panoramica

Това е първият автомобил, резултат от съвместната работа на Ferrari със Zagato, както и първото купе на марката. 166ММ Panoramica се появява, след като клиентите започват да искат по-леки каросерии. Сглобен е само един екземпляр, който малко по-късно получава сериозни промени по каросерията, тъй като е преоборудван в състезателен автомобил.

Ferrari Sigma by Pininfarina

В края на 60-те години тежките катастрофи с жертви са нещо обичайно за Формула 1. Pininfarina заедно с Revue Automobile създава прототип, който трябва да запази пилота при катастрофа. Sigma е базиран на шасито на 312 и се задвижва от V12 мотор на Ferrari.

Ferrari Mondial T PPG

Моделът е базиран на Mondial и е създаден, за да е кола на сигурността в сериите IndyCar през втората половина на 80-те. Цената му като нов е 1 милион долара, но през 2004 Christie's го продаде на търг за 70 500 евро.

Ferrari 360 Barchetta

Кабриолетът е поръчан от Джани Аниели за сватбен подарък за тогавашния президент на Ferrari Лука ди Монтедземоло. Интересното е, че Аниели успява да запази подаръка в тайна до деня на сватбата.

Ferrari Pinin by Pininfarina

Като изключим ексклузивните поръчки за модела 456, това е единственият Ferrari с четири врати. Създаден е за салона в Торино през 1980 от Pininfarina и отбелязва 50-тата годишнина на италианското дизайнерско ателие.

Ferrari GG 50 by Giugiaro

Създаденият през 2005 година GG 50 е базиран на 612 Scaglietti и отбелязва 50 години дизайнерска кариера на Джорджето Джуджаро.

Ferrari 330 GT Speciale by Vignale

Фредо Виняле е натоварен със задачата да реализира визията на Луиджи Чинети (босът на N.A.R.T.) за shooting brake версия на луксозния 330 GT 2+2 през втората половина на 60-те. Това се оказва и последният проект на Виняле преди смъртта му през 1969 година.

 

Най-четените