Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Като прототип от Льо Ман

SR8 RSX на Radical ще се предлага с V8 мотор с 450 конски сили
Новият модел прилича на прототипа за клас LMP2
От Radical обещават ефективна работа на аеродинамиката
По-мощната версия на SR3 - RSX, вече е на пазара
Radical е сред най-популярните производители на състезателни автомобили
Компанията предлага и серийни модели, които трудно могат да бъдат наречени "подходящи за ежедневна употреба"

Британският автомобилен производител Radical, създаващ спортни и състезателни автомобили с дизайн на прототипи обяви, че планира да пусне на пазара нов модел, като премиерата му е насрочена за 2015. Отделно от това, феновете на Radical вече ще могат да се порадват на новата по-мощна и динамична версия на добре познатия спортист RS3.

Новият модел на Radical прави сериозна стъпка в развитието на задвижването на моделите - болидът носи името SR8 RSX ще се задвижва от 3-литров V8 мотор с мощност 450 конски сили при 10 800 об/мин. Максималният въртящ момент на този мотор е 380 Nm при 7500 об/мин. Двигателят ще работи съвместно със 7-степенна трансмисия, чийто предавки ще се сменят с перца на волана.

От компанията все още не са обявили техническите данни на SR8 RSX, но със сигурност те ще са впечатляващи като се има предвид, че теглото на новия автомобил ще е едва 860 килограма.

Новият модел все още не е официално представен, но компанията събира поръчки за първата производствена серия. Първите коли ще са готови преди края на месец март 2015, а за Великобритания цената на автомобила е 131 940 лири.

Инженерите от Radical обещават „замайващо" ускорение от 0 до 100 км/ч, както и „впечатляваща работа" на аеродинамиката в бързите завои.

Животът на мотора между две ревизии ще е 40 часа, което според календара на марковия пистов шампионат на Radical е достатъчно, за да покрие цял сезон надпревари.

При създаването на RS8 RSX дизайнерите на Radical са използвали заемки от прототипа на компанията за Льо Ман в клас LMP2 - SR9. Каросерията е изцяло от композитни материали и е изградена върху стоманено шаси с тръбна рама, отговарящи на изискванията за безопасност на ФИА

Предното окачване на SR8 RSX е с двойни А-рамена, а спирачките работят с 350-милиметрови дискове, като всеки спирачен апарат е с по шест работни цилиндърчета. Производителят ще предлага SR8 RSX с 17-цолови лети джанти, но по поръчка ще се доставят и 18-инчови колела.

Пилотът ще разполага със 7-инчов екран, на който ще вижда най-важната информация, включително и тази за представянето му в реално време. Всяка една кола ще е оборудвана със система за събиране на информация. Това ще е и първият модел на Radical с електрически сервоусилвател на волана.

От Radical твърдят, че SR8 RSX разполага с „всичко необходимо, за да победи всичките си съперници", както и че този модел ще предлага „изживяване, най-близко до това до LMP надпреварите".

Що се отнася до по-бързата версия на SR3, то тя получава означението RSX и моделът се задвижва от 1,5-литров 4-цилиндров DOHC двигател на Suzuki с мощност 213 конски сили при 9500 об/мин и максимален въртящ момент 168 Nm при 8200 об/мин. Подобрената версия на RS3 се ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,1 секунди и има максимална скорост 250 км/ч. При новата версия животът на мотора между две ревизии е увеличен на 45 часа, а цените на RS SRX започват от малко над 80 000 лири.

 

Най-четените