Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Volkswagen T-Roc: "Бързи и красиви"

Той ще издържи и в ръцете на Вин Дизел в следващия "Бързи и яростни"
Той ще издържи и в ръцете на Вин Дизел в следващия "Бързи и яростни"

Момчетата имат мечти. Да станат първите космонавти, оставили отпечатък от подметка на Плутон, да спасят котката на Марго Роби от горяща сграда, и поне веднъж да участват в гонка. За последното обаче е необходимо или да сме лоши момчета, или да се забъркаме с лоши момчета. Освен ако...

Навън притъмнява. Намираме се в осемдесетарски уестърн. Забъркали сме се в история с бягство от затвора, бременно момиче, разгневен затворник, който влиза в конфликт със... сина на кмета на Горна Малина. Нещата отиват към гонка. С новите модели на Volkswagen.

Tiguan, Arteon, Polo и T-Roc са в центъра на екшънфилм, в който участваме. Или в любимата ни игра от началото на века: GTA. Резки завои, свирене на спирачки и напрегнати подвиквания „По-бързо, ще ги изпуснем!" бележат атомобилната ни епопея някъде в Дивия Запад. Добре де, Дивия Изток. По-конкретно: Долна Малина.

Но нека се върнем малко назад. За да стигнем до превъплъщението ни в екшън актьори, които карат бързи коли сред професионални декори от уестърн, кубинско село от средата на века и гробница на Дракула, минаваме през тестдрайва на новия модел на Volkswagen - T-Roc.

Прекарваме няколко часа във филмовото студио UFO, през които група журналисти заснемаме римейк на филмите „Бързи и яростни" и „Бензин" и се убеждаваме, че моделите на Volkswagen от гамата SUV могат да се справят с всичко. Ние също. Битката за главните роли се водеше между нашето желание да покажем нереализирания си талант, и теста, който ще покаже дали автомобилите могат да издържат на екстремни гонки. На финала имаме две кратки ленти с доразвит от нас сюжет, които не бива да пробвате сами вкъщи, затова няма да ви ги покажем.

Преди да влезем в кожата на кинаджии се събираме в салона на Порше БГ в София, откъдето започва моята кратка, но запомняща се авантюра с новия T-Roc. В началото съм прекалено сънен, за да ми направи впечатление обемът на багажника, но на слизане си давам сметка, че не само е побрал багажите ни, но може да побере и още толкова. Проверявам в спецификациите: 445 литра вместимост, най-големият обем в този клас. Като цяло едва ли има друг модел от серията, който да комбинира по такъв начин практичността на хечбека и вътрешния простор на кросоувъра.

Почти веднага след качването ми в колата, ми става ясно, че с този "екземпляр" ще се разберем. Докато напускаме София ми прави впечатление как яркосиният T-Roc маневрира между препятствията и усещам, че 190-те конски сили могат да ме преведат, както през джунглата в „Джуманджи", така и през тесните калдъръмени улици в „Полунощ в Париж", без да отнеса някоя улична лампа. А защо не и през равното софийско поле, потънало в смог, кал и сепия, които парадоксално стоят добре като контраст на бляскавия хипстър в синьо и черно T-Roc.

За да усетиш наистина една кола обаче не е достатъчно само да я караш, трябва и малко да те повозят. Да се возиш в T-Roc (аз бях в двулитров бензинов автомобил) е като да яздиш T-Rex, без друсането и опасността за живота. Ускорението е незабележимо, в един момент околният пейзаж се слива в хиляди хоризонтални линии, а колите в твоята лента остават някъде в далечината. Спортният салон със седалки, облицовани в кожа с черен матов цвят, е достатъчно широк, за да не се чувствам като притиснат в химическа тоалетна, нещо, което се харесва на всички шофьори. Височината на купето е радост за суетата на всеки, който обича да гледа отвисоко.

След половин час паркираме пред киностудиото UFO, след като навигацията ни е прекарала през най-прекия път. В случая обаче най-прекият беше и най-калният, което ни позволи да видим как се държи автомобилът на път без кьорав равен участък. Достойно представяне... неравностите почти не се усещат.

Паркиран до останалите коли на паркинга, немският автомобил се отличава. Високото окачване, широката предна част, спортната визия, хромираните детайли, покривът в контрастиращо черно на основния яркосин цвят и рейките на покрива, превръщат T-Roc в автомобилен Райън Гослинг. Дързък, агресивен, предизвикателен, със спортна осанка, но и фин, загадъчен - това е T-Roc отвън.

Нямаме много време да се наслаждаваме на екстериора обаче: предстои ни пресъздаването на римейка на „Бързи и яростни" и „Бензин". Разделят ни на два отбора, всеки има собствен сюжет, който обаче решаваме да доразвием в полза на автомобилите. Arteon побира цял човек в багажника си, а T-Roc е конфискуван от ченгетата за боен автомобил, защото тяхната кола е реквизит от киноцентъра и не се движи. Съвсем правдиво - всеки, който се добере до мястото на водача на T-Roc, може да бъде махнат оттам само със сила или полиция.

На другата сутрин идва ред на същинския тестдрайв: най-после ще шофирам аз. Преди да тръгнем, на помощ на хаотичната ми природа идват двата USB порта, тъй като за поредна нощ не съм заредил телефона си, а зависимостта от технологиите е страшно нещо. T-Roc може да задоволи и тази обсесия. По-късно разбирам, че дори да не си носех зарядното, съм могъл да използвам индуктивната система за зареждане на смартфон.

Още със сядането на шофьорското място с колата се сработваме. Дали защото тя е градски автомобил, а аз се чувствам най-добре в града, не знам. Но ми харесва. А когато от първа ръка виждам колко маневрен е, вече знам, че имам доста планове, в които има място и за един Т-Roc.

Вече знаехме, че може да се справи с второкласен междуградски път и кална улица и сега беше ред на другото изпитание - магистралата. Благодарение на четирите динамични режима на шофиране - Улица, Сняг, Offroad и Offroad Individual - T-Roc премина повече от успешно и този тест. Ускоряването е плавно, возията е лека, а управлението се осъществява с минимални усилия. А за да бъде преживяването още по-пълноценно, колата разполага с високотехнологична инфотейнмънт система със сензорен екран със стъклено покритие и диагонал до 8 инча. На централната конзола се намират също така функциите Start-Stop-система, ESC, аварийни светрини, асисент при паркиране, управлението на климатичната инсталация и подгряването на седалките - все неща, които повечето шофьори не биха отказали.

С наближаването на столицата мъглата става все по-гъста. Няколко часа по-късно социалните мрежи ще бъдат изпълнени с шеги и язвителни коментари по повод справянето с проблема с мръсния въздух. Ако има нещо хубаво при тази история, то е, че климатичните условия ми позволиха да изпробвам и спирачната система на колата, тъй като с влизането в София видимостта рязко спадна. Но дори в такива условия може да разчитаме на Front Assist системата с функция за аварийно спиране в градски условия.

Пристигнахме заредени с енергия, без грам умора от пътя. Не ми се разделяше с тази кола, знаете какво е да се чувстваш удобно в добре ушита дреха с дизайнерски вид и качествени материали.

Е, същото е усещането когато седнеш в T-Roc. Независимо къде си - в центъра на някой мегаполис, в сибирската тундра, или в гангстерски филм, този немски младеж ще ви преведе така, че много бързо ще преодолеете страха си от шофиране, ако сте от плахите шофьори. Ако не сте от тях, честито - можете да разкажете играта на този автомобил и да бъдете спокойни - той ще издържи и в ръцете на Вин Дизел в следващия „Бързи и яростни".

 

Най-четените