Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Добре дошли на борда на полет BG - USA

Снимки: Красимир Грозев 
Редовните полети от София до САЩ ще започнат през пролетта на 2015 г. Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

Редовните полети от София до САЩ ще започнат през пролетта на 2015 г.
Снимки: Красимир Грозев 
BH Air до момента се занимаваше с чартърни полети Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

BH Air до момента се занимаваше с чартърни полети
Снимки: Красимир Грозев 
А330-200 се задвижва от два мотора PW4168A Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

А330-200 се задвижва от два мотора PW4168A
Снимки: Красимир Грозев 
LZ-AWA е най-големият самолет в българския регистър Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

LZ-AWA е най-големият самолет в българския регистър
Снимки: Красимир Грозев 
В бизнес класата на машината има 24 места Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

В бизнес класата на машината има 24 места
Снимки: Красимир Грозев 
Други 242 седалки са в стандартната икономична класа Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

Други 242 седалки са в стандартната икономична класа
Снимки: Красимир Грозев 
Всяка от седалките има персонална видео система Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

Всяка от седалките има персонална видео система
Снимки: Красимир Грозев 
Кабината на българския Airbus A330-200 Снимка: Красимир Грозев
Снимки: Красимир Грозев

Кабината на българския Airbus A330-200

16 години след като „Балкан" прекрати презокеанските си полети до САЩ, има сериозен шанс отново да летим до различни американски градове - директно от София.

От близо две години българската чартърна авиокомпания BH Air (създадена през 2001 г.) прави стъпки за започване на далечни полети от България, включително добиване на разрешителни от авиационните власти в България и страните, до които иска да лети, най-вече САЩ.

Но най-категоричната от тях е взимането на лизинг на широкофюзелажния самолет Airbus A330-200, който без междинно кацане може да покрива дистанции от 13 000 km.

Самолетът пристигна в България в късните часове на 31 юли 2014 г., като преди това бе получил българска гражданска регистрация LZ-AWA. Това е най-големият самолет, който някога е летял с български знаци, като размерите му надхвърлят тези на Boeing 767-200ER, с който летеше някога държавният „Балкан", както и тези на Airbus A310, които използваше Jes Air (една доста интересна частна авиокомпания родена в зората на демокрацията и закрита през 1993 г.).

Самолетът на BH Air е произведен през януари 1999 г. и през съществуването си е сменил няколко собственици. Първият оператор е Swissair, а последният преди BH Air е Jordan Aviation. Самолетът не е първа младост, но е напълно адекватен и преди доставката си в България е преминал планово тежко техническо обслужване. Машината се задвижва от два двигателя Pratt & Whitney PW4168A.

Общо на борда има 266 седалки, от които 24 са в бизнес класата, а останалите 242 са в стандартната икономична класа. Всяко място е снабдено с персонална развлекателна система, а за изхранването на пътниците ще се грижат три кухни.

LZ-AWA вече е изпълнил няколко търговски полета от Марсилия до остров Мадагаскар на лизинг за друга авиокомпанията, а за да може екипажът да трупа опит се лети и по редовната чартърна програма на BH Air от Бургас до градове във Великобритания.

От BH Air заявяват, че практически има всички разрешения за стартиране на редовни полети до САЩ, като остават за изчистване някои технически детайли. За сега плановете включват полети от София до Чикаго и Ню Йорк, общо четири пъти седмично.

Стартът на линиите през Океана се планира за пролетта на 2015 г., като продажбата на билетите ще започне тази есен. Освен полетите до САЩ, компания искат да обслужва полети и до Индия, Китай и Русия, но не крие, че среща спънки от страна на българската авиационна администрация.

Рискът в начинанието на BH Air е огромен. В полетите до Чикаго и Ню Йорк има, на първи поглед, не малко хляб, най-малкото заради близо 200 000 българи, които живеят в Чикаго и околностите му. Но българската диаспора в САЩ няма да е достатъчна да напълни самолета, който трябва да прекосява пълен Атлантика по четири пъти седмично, затова се планира да се привличат и пътници от Сърбия, Македония и дори Северна Гърция.

Титаните в авиационния бранш, като Lufthansa, British Airways и Air France - KLM предлагат и в момента полети от София до САЩ, но с прекачване в някое от големите летища в Европа.

А това от своя страна удължава пътуването с минимум 5 - 6 часа. Българската авиокомпания, която ще има предимството на директния полет, ще трябва да се опита да ги бие не само ценово, но и с ниво на обслужване, което да е най-малкото равностойно, защото доверието на пътниците се печели трудно и се губи бързо. Дали това ще стане факт ще видим по това време догодина.

 

Най-четените