Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот

След толкова експлоатация уреждам на Q5-та вечерна фотосесия и тя да се почувства “човек“. Водя я на мол и на автомивка. Все пак я чака нощен живот. Вижте в галерията. Снимка: Webcafe.bg
След толкова експлоатация уреждам на Q5-та вечерна фотосесия и тя да се почувства “човек“. Водя я на мол и на автомивка. Все пак я чака нощен живот. Вижте в галерията.
#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот Снимка: Вихро Ласков
#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот Снимка: Вихро Ласков
#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот Снимка: Вихро Ласков
#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот Снимка: Вихро Ласков
#Излез: Ден в планината или може би малко нощен живот Снимка: Вихро Ласков

С Audi Q5 се гледаме от известно време, но пътищата ни все се разминават. Отстрани Q5-та ми изглежда идеалната кола за град като София, с която може да отидеш дори и до Варна (нещо, което често е по-трудно от това да се стигне до Любляна), да се качиш в планината, да напазаруваш в ИКЕА, да повозиш децата и да респектираш всички останали на светофара.

Всъщност, нека започнем оттам: вие какво искате от една кола?

Аз искам да е красива, бърза, умна, динамична, не много голяма, не и малка, умерено икономична, с добро окачване, удобни седалки, бърза инфотейнмънт система. Да не е шумна като се вдигнат 120 км/ч, да ми служи тя, а не аз на нея. Да ми е вярна и като я видят, да ми правят път. Сигурно се смеете на последното, но българските шофьори са особени темерути.

Разбирате го в момента, в който подкарате нещо от породата градски автомобил във весел цвят с две врати, мотор 1.0 и поискате да се включите в движението по правилата: с леко изнасяне и кротък мигач. В тая градска кола ще си остареете: ще си висите с включен мигач, докато не се приберат всички за турския сериал.

И така стигаме до момента, в който един Audi фен среща Q5. Audi феновете са като футболните фенове, само че по-интелигентни. Шегувам се, разбира се, но само отчасти - Аudi феновете са особено капризни. Те знаят, че истинското 4x4 се казва quattro и че от екстри може да се пести, но не и от мотор. Държат на звука на двигателя дори повече от на звука на аудио системата - все пак преди да кажеш аудио, се чува ауди. Във всяка нова кола те искат да имат всичко от старата, но и още и още.

Нещо подобно е и при мен – с бърз поглед стрелвам предната решетка, измервам с поглед колата на височина и дължина, отбелязвам колко хитро се отваря вратата - с леко движение нагоре, а не просто дърпане към теб, регистрирам тежестта на вратата - нещо много важно за общото усещане за един автомобил, и сядам вътре.

Изправена съм (не ми вярвайте, защото съм седнала) срещу един от най-симпатичните спортни волани, които съм виждала в последно време - спортен с три лъча и с частично перфорирана кожа.

Да си вземеш Audi и то да не е S-line не е проява на далновидност, така че не спестявайте точно от това - винаги може да се лишите от панорамен покрив. Дали?

Ако погледнете централната конзола, ще видите внушителен скоростен лост, на който паркинг позицията е изведена като бутон - тенденция в последната година; добре познатото кръгло копче за контрол на менюто на инфотейнмънт системата и нещо съвсем ново - голям MMI тъчпад над него.

MMI тъчпадът разпознава много лесно почерка, изпробвам го докато карам, за да намеря контакт с телефонния указател.

Преди да се потопим в дебрите на инфотейнмънт системата обаче, искам да ви представя колата: Audi Q5 Sport 2.0 TFSI, quattro S tronic 7-степенна, 185/252 к.с.

Бензиновите мотори в момента са особено на почит и няма какво да се лъжем - имат си предимствата. Нещо друго, което задължително правя, когато съм с Audi, е да си избера режима на каране през Audi drive select, откъдето се променят настройките на амортисьорите на комфортни или динамични.

Можете да си направите и ваш режим, включително да определите работата на педала на газта, твърдостта на волана, дори и звука на мотора.

A post shared by Webcafe.bg (@webcafe.bg) on Mar 9, 2018 at 11:59pm PST

Audi Q5 е един от най-популярните SUV модели в Европа. Тази Q5-ца е второто поколение и излезе в края на 2017 година.

Моделът беше лансиран през 2008 година и е директен конкурент на BMW X3, Volvo XC60 и Mercedes GLK.

Феновете й ще се влюбят в нея заради комфорта в купето, вътрешния дизайн и “умността” й. За особен драйвинг експириънс може би има по-подходящи модели на Audi, но и този автомобил няма да ви разочарова. Ако можете да си позволите въздушно окачване, направете го. В София има прекалено много “културно наследство” (добре познатите павета) по улиците, а в цялата страна настилките са ужасни.

Audi имат може би най-доброто въздушно окачване и няма причина да не се поглезите, ако не сте ограничавани от бюджет. Още една препоръка - шумът от 6 - цилиндровия мотор е нещо, което ще ви носи много голямо удоволствие и ако аз лично трябва да избирам, то ще е 3.0-литров дизел V6. Разбирам всички съображения за екология и за разход на гориво, но положението е малко като със здравословното хранене - само с чиа не се живее. Понякога си трябва и порция пържени картофи.

6-цилиндровият модел обаче идва с друга скоростна кутия - 8-степенна автоматична скоростна кутия, която в Audi наричат “типтроник“.

Новото Q5 е с 90 кг. по-леко от предшественика си, което е предпоставка за икономия на гориво и по-добро представяне на пътя. Със сигурност това не прави колата “по-малка“, както може би се опасяват някои собственици на питбули, които на първо място държат колата да е „голяма“.

Моделът, който тествам, е с 19 цолови гуми, но всичко над тях обаче би било още по-добре от гледна точка на визия и каране.

Quattroto на Audi е нещо много отличително за бранда, затова и след градския ни тур из все още грозна София на прага между зимата и пролетта, решаваме да пуснем рибата във водата и да се качим в планината. Това е нашият принос към кампанията на Audi #излез, която е свързана с откриването на живописни, малко познати и труднодостъпни места в България (вижте повече за кампанията в карето).

Audi Q5 е с quattro "Ultra" - ново поколение на системата за задвижване на четирите колела, която може да бъде деактивирана и обратно активирана в рамките на само 0,2 секунди, ако просто пътувате по пътя и не е необходимо да сте в режим 4Х4.  Това си е оферта от гледна точка на пестене на гориво.

В планината обаче ни трябва цялата прецизност на quattro-то. И колата ни я дава. Автомобилът сам прави каквото трябва, без да се очаква нещо особено от шофьора. Сигурно затова и толкова много жени харесват Audi Q5.

Между друго, докато взимах колата от Порше Запад в Божурище, имаше смешна случка. Една дама, която явно си беше оставила колата в сервиза по-рано през деня дойде на рецепцията и каза “Отвън има едно Audi, бих искала да взема ключа за него“. Всички присъстващи инстинктивно погледнахме навън, където имаше сигурно 100 Audi-та и нищо друго. Както споменах и в началото феновете на Audi са си истински фенове - и сред хиляди чужди коли виждат само своята.

Изкачването в планината не е толкова бързо, колкото ни се иска. По пътя е пълно с неподготвени шофьори с неподходящи автомобили, разминаването на места е невъзможно, така че докато чакаме поредния ентусиаст да си сложи веригите, използваме момента за снимки.

Отзад колата изглежда по-агресивна - тесните задни светлини придават на автомобила по-широкоплещест и агресивен вид.

Отпред визията на Q5 е по-кротка заради по-късата предница и извитите фарове. Решетката е характерната за SUV-моделите на марката.

След 15- минутната пауза продължаваме нагоре, подминаваме още закъсали - колата се катери като котка, която не се плаши от еднометровия сняг, с който зимата реши да ни напомни за себе си преди трайно да отстъпи място на пролетта.

Музиката в автомобила е стандартна с 8 пасивни колони, но честно казано не звучи никак лошо. Винаги можете да си доплатите за Bang & Olufsen, но аз я намирам за напълно прилична.

Колата има 10 GB flash memory за музика, което не е много, но не и малко - около 15 cd-та. Ако това не ви стига, можете да компенсирате като свържете автомобила с Интернет чрез SIM карта - нетът може да се споделя от 8 устройства едновременно.

Цялата инфотеймънт система е много умна и бърза. Командва се добре и с глас. Навигацията е лесна и самообучаваща се - тя маркира и запомня най-честите локации, до които карате, и предлага алтернативен маршрут в случай на усилен трафик. Затова ако имате любовник или любовница в квартал „Разсадника“, например, внимавайте когато давате колата на партньорта си – навигацита може да не се окаже най-добрият ви приятел в такава ситуация.

След като сме разбрали “колко вдига” и “колко качва”, е ред да видим и “колко събира“. След кратко двоумение с какво да я натоваря, решавам да се държа сериозно и завивам към ИКЕА. Един час по-късно вече размахвам крак под багажника - със сензор е, не съм луда, и мъкна две големи торби с неща, без които мога да си живея съвсем спокойно, но и един неустоим килим. Натоварвам всичко без проблем, след което заключвам, че “събира“.

След толкова експлоатация уреждам на Q5-та вечерна фотосесия и тя да се почувства “човек“. Водя я на мол и на автомивка. Все пак я чака нощен живот.

Фотограф на нощните снимки: Вихър Ласков

 

Най-четените