Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Алисия Викандер - една различна Лара Крофт във времето на #MeToo

Щом става въпрос за премиера на филм, да уцелиш точното време е от изключително значение. Това се отнася с пълна сила за новия филм за Лара Крофт, който излиза по кината преди #MeToo и Time'sUp шумотевицата да е заглъхнала, а сюжетите със силни жени в главната роля се посрещат с все по-голямо въодушевление.

В ролята на сексапилната героиня влиза носителката на "Оскар" за поддържаща женска роля Алисия Викандер, която също не крие, че е развълнувана от проекта и от неговите послания.


Когато приключват снимките на "Tomb Raider: Първа мисия", екранизацията на "Жената чудо" тъкмо е излязла по кината. Викандер признава, че не е гледала нищо подобно дотогава, особено що се отнася за образа на Даяна и за екшън сцените, изиграни от Гал Гадот. Според Алисия именно това дава началото на една поредица от истории за вдъхновяващи женски персонажи, каквито тепърва ще гледаме на големия екран.

Доскоро повечето хора си спомняха Лара Крофт, пресъздадена от Анджелина Джоли, в двата филма от 2001-а и 2003-а. Тогава образът на Джоли изцяло се слива с този на Крофт. По тази причина първоначално Викандер има сериозни съмнения дали въобще да се съгласи да участва и доколко е необходимо възобновяване на франчайза.

Когато продуцентите й се обаждат с предложение да влезе в образа на Крофт, първата й реакция е искрена изненада - защо при два толкова добри филма по игрите ще се опитват да правят нов вариант? Впоследствие разбира, че има нови версии на играта, които предприемат съвсем различен подход към героинята.

Това е достатъчна причина да приеме да се включи в проекта на режисьора Роар Утхауг.

Според Викандер нейната версия на Лара Крофт е пътешествие, паралелно на това, което Джоли показва. За нея филмите не се конкурират един с друг, а се допълват и всеки от тях разкрива различни особености на главния персонаж.

Оказва се, че Алисия е запозната с играта още от излизането й през 1996-а. Тогава Лара Крофт е първата жена главно действащо лице в компютърна игра и привлича любопитството на мнозина.

Крофт претърпява голямо "преобразяване" през 2013-а - тогава на потребителите е представена по-млада, по-уязвима и не толкова концентрирана върху стрелбите героиня. И докато повечето кино-адаптации по видеоигри правят всичко възможно да се отдалечат от оригинала си, новият "Tomb Raider" наистина разчита на своя първоизточник.

Освен това Утхауг се опитва да изгради различен облик на Лара Крофт - тя е по-мускулеста, по-атлетична, не толкова сексуализирана и толкова подчертано женствена, колкото беше Джоли.


Самата Алисия използва играта като основен източник на вдъхновение за ролята си. Според нея в новата версия има много повече история и много повече възможност да покаже характера на Крофт. Тя допълва, че зрителите ще видят по-човешкия облик на Лара, по-уязвим, което обаче го прави и по-близък до публиката.

В началото на новия филм я виждаме като куриер в Лондон - млада жена, която все още търси своето място в света и на която тепърва ще се наложи да се бори за него. След това с всяка изминала стъпка тя придобива все по-силен и издръжлив характер.

Въпреки че Викандер се опитва да избира предимно сериозни проекти като "Момичето от Дания", за който спечели наградата "Оскар", признава, че от малка е привързана към кинематографичните традиции, по които е направен "Tomb Raider".

От дете харесва приключенски филми, фен е на Индиана Джоунс и на "Мумията". Освен това като бивша танцьорка е любопитна към каскадите и атлетичните изпълнения пред камерата.

Миналото й на дансинга й помага да се справи с ролята си както физически, така и психически. Началото на снимките е предшествано от четири месеца изтощителни тренировки - Лара Крофт е женствена, но трябва да бъде и силна.

Въпреки трудните 100-дневни снимки и предизвикателства като гмуркане в ледени води, Викандер казва, че ако филмът пожъне успех, със сигурност ще има продължение.

 

Най-четените