Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Актрисата, превърнала ролята си в бизнес и бизнеса си - в роля

Животът на Паркър доста напомня най-известния й образ Снимка: YouTube
Животът на Паркър доста напомня най-известния й образ

Кари Брадшоу и "Сексът и градът" останаха в историята с усета си за модата - невинаги особено стилни, понякога кичозни, но никога скучни. Сега, 14 години след края на сериала, Сара Джесика Паркър може и да не е най-печелившата актриса в Холивуд, но още извлича печалби от стила и духа на Кари.

В епизод от 2001-а на сериала Брадшоу се съгласява да участва в модно дефиле, стига да задържи прекрасната рокля на Dolce&Gabbana след това. Естествено, преди това се случва нещо непредвидено и плановете се променят точно преди шоуто. Добре дошла в света на модата, бейби!

Сега животът на Сара Джесика Паркър има проблемите на най-прочутата й героиня.

Според съдебни документи дизайнерката на луксозни божута Кат Флорънд обвинява актрисата, че не е върнала бижута на стойност 150 хил. долара, които "взела назаем" след фотосесия.

В изявление адвокатът на Паркър, Айра Скрек, нарича твърденията "пълна лъжа" като допълва, че клиентката му никога не е задържала и никога няма да задържи нещо, което принадлежи на някой друг.

Скрек казва, че Паркър неведнъж е искала да върне бижутата, след като Кат Флорънс в нарушение на уговорката им е спряла да й плаща, но дизайнерката изглежда не е проявила особен интерес да си ги получи обратно. Почти като роклята на Dolce&Gabanna, само че в случая очевидно бижутата наистина са у актрисата.

Междувременно от другата страна на иска, адвокатът на Кат Флорън - Джеръми Фридман, коментира как неговата клиентка вижда нещата.

В началото екипът на Кат Флорънс се е чувствал комфортно да позволява Сара Джесика Паркър да отнася бижутата у дома. "Очаквахме от нея да ги върне", пише той в изявление по имейл. "За съжаление до този момент още не го е сторила".

Екипът на Паркър коментира, че двете страни са се срещнали с посредник в опит да решат проблема.

Звучи точно като типа неясна и хаотична каша, в която героинята на Кари би се забъркала. "Сексът и градът" включваше сходни сюжетни линии, например когато обувките Manolo Blahnik на Кари бяха откраднати, след като организаторката на парти за бебе настоя героинята да се събуе на входа. В крайна сметка въпросната жена ги плаща, но не и преди да я засрами, че си купува обувки за 485 долара.

Всичко това обаче се случва на човека Сара Джесика Паркър в съвсем реалния живот. Независимо как ще се развият нещата в съда, ясно е, че Паркър прекрасно комерсиализира прочутото си алтер его и то не само с отчисления за авторски права от сериала.

Всичко започва през 2004-а, скоро след като "Сексът и градът" приключва след шест сезона по HBO. На вълната на успеха на финала на сериала, Паркър получава 38 млн. долара, за да свали своите брошки рози от Chanel, за да рекламира дрехи от Gap в кампания за няколко сезона за бранда.

Gap, който се предлага в молове из цял свят, е далеч от шикозните, красиви и ужасно скъпои облекла, които Кари носи в сериала.

И все пак имиджът на Паркър не страда от тази кампания и тя не опитва да се реализира като това, което не е. Рекламите вместо това наподобяват изгубени монтирани кадри от "Сексът и градът".

Една от рекламите показва Сара Джесика Паркър пред веранда, наподобяваща прочутите стълби на "Пери Стрийт", показани в сериала. В друг спот заедно с Лени Кравиц, шест силуета на Паркър танцуват на фона на китарно соло. Всеки от тях носи типичните за Брадшоу 10-сантиметрови токчета.

Година по-късно, в ход, достоен за епизод от "Сексът и градът", Gap сменя 40-годишната си говорителка с тийнейджърката Джос Стоун. Но точно както Кари се изправя след падането на модния подиум, Сара Джесика Паркър продължава напред. Тя се заема с продажбите на Bitten, серия от струващи под 20 долара модни находки, и лансира Lovely, парфюм, преживял още пет версии.

През 2014-а Паркър надминавата самата себе си като сходство с Кари с дебюта на едноименния й лейбъл за обувки. Паркър избира Джорд Малкимъс, изпълнителен директор на Manolo Blahnik, за да създаде заедно с нея дизайна. Един от първите пуснати на пазара продукти е обувка на висок ток с T-образна каишка, кръстена на нейната героиня.

Дизайнът на обувките е нескрито амбициозен. Силуетите са прости и изчистени, но ярките цветови схеми, панделките и украсите добавят нотки на екзотика.

Много от продуктите са украсени с пайети, от рода на чифт заострени бляскави боти, наречени Apthorp. Наречени на историческата сграда в Ню Йорк, където са живели жени като Нора Ефрон и Синди Лопър, 10-сантиметровите им токове са достатъчни, за да падне всеки неопитен по лице.

Обувките струват между $285 и $595 - не точно цени от категория та Manolo Blahnik, но определено извън бюджета на журналистка на свободна практика със само $957 в банковата си сметка. Но точно както "Сексът и градът" печели феновете си като представя Ню Йорк като фантастично приказно място, където всеки ден мъжете купуват апартаменти на жените, които обичат, обувките не са замислени да бъдат практични.

В типичния стил, който някой би очаквал от онази Кари най-новият магазин на Сара Джесика Паркър отвори врати в Ню Йорк на Саут Стрийт Сийпорт в деня на първичните избори на демократите, в които Синтия Никсън се бореше за губернаторския пост. Не е тайна, че актрисите винаги тайно са си съперничили да се засенчат, а и всички са завиждали на Паркър за главната роля.

Политиката не спря дотам.

Паркър присъстваше на откриването, когато активисти-защитници на правата на животните нахлуха на събитието, докато скандираха "Търговията с кожа е търговия със смърт".

Една от протестиращите, която я запита: "Какво е усещането да носите кожа по всяко от палтата ви?" и обвини актрисата, че е "неспособна на съчувствие". През повечето време Паркър демонстрираше притеснение, но се държеше овладяно като попита протестиращата за нейното име и заяви, че "оценява" нейния протест.

С неща като серията от обувки, Паркър определено влиза в кожата на героинята си и я разчупва, за да изгради империя.

"Империя" вероятно е твърде смело определение за момента, но е ясно, че независимо колко коментарни статии против Кари са се публикували в интернет в последните години, купувачите все още идолизират нейния стил.

Както Financial Times съобщи през 2017, брандът SJP е отбелязал 30% ръст през първата си година, 40% през втората, и 25% през третата, и прогнозите са за растеж от 300% към четвъртата му годишнина.

Но за разлика от обремененото от дългове нейно алтер его, изглежда, че Паркър няма шансове да бъде старата жена, живееща на квартира.

Имението й в Уест Вилидж, което тя дели със съпруга си Матю Бродерик и три деца, струва около $34.5 млн.

Parker печели от гама от креативни бизнес-начинания, включително серия от книги, които тя възнамерява да използва като шанс за лансиране на изгряващи писатели. Първата от тези книги, романът "Място за нас" на Фатима Фархийн Мирза, излезе през юни.

Тя също така е дизайнер на сватбена колаборация със сайта за е-търговия Gilt и се завърна при Gap без угризения (но с няколко чека в джоба) за две детски колекции. Сериите за възрастни и за деца включват бели плисирани поли, наподобяващи донякъде прочутата балеринска поличка, която Кари носи в началните надписи на "Сексът и градът".

През 1992-а, когато още "Сексът и градът" беше само рубрика в New York Observer, списвана от Кандис Бушнел, Сара Джесика Паркър даде интервю за New York Times. Тогава 28-годишната актриса се опасяваше, че обсъжданият по таблоидите неин любовен живот засенчва ролите й във филми като "Меден месец във Вегас" и "Фокус-мокус".

Това беше само година, след като тя за кратко ходеше с Джон Кенеди-младши.

Тпгава Паркър се притесняваше: "Когато умра, ще говорят: ‘О, да, Сара някога е ходила с Джон Кенеди'."

Естествено погледът към миналото в момента доказва, че нейните страхове са били неоснователни, точно както и много от неврозите на Кари, които по прекрасен начин се преодолявах, докато гласът на Паркър звучеше на фона на финалните надписи.

Кари получи своя хепиенд и Паркър спомогна за превръщането на фантазията във франчайз. Точно както героинята си тя обожава скъпите дизайнерски придобивки, парите и славата.

Остава само да се надяваме Паркър да има добър ортопед. Тези токчета не са съвсем безобидни...

 

Най-четените