Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Ларс фон Триер отврати зрителите в Кан с новия си филм

"The House That Jack Built" е психологически хорър, чиито сцени с насилие се оказаха твърде смущаващи за зрителите по време на премиерата му на фестивала в Кан. Снимка: Zentropa
"The House That Jack Built" е психологически хорър, чиито сцени с насилие се оказаха твърде смущаващи за зрителите по време на премиерата му на фестивала в Кан.
Филмът е последното творение на провокативния режисьор Ларс фон Триер (вдясно), който с него се завърна на Кан след седемгодишно отсъствие заради скандално интервю през 2011-а. Снимка: Getty
Филмът е последното творение на провокативния режисьор Ларс фон Триер (вдясно), който с него се завърна на Кан след седемгодишно отсъствие заради скандално интервю през 2011-а.
Филмът разказва за сериен убиец (Мат Дилън) и детайлно показва извършените от него престъпления. Снимка: Getty
Филмът разказва за сериен убиец (Мат Дилън) и детайлно показва извършените от него престъпления.
Една от тези сцени се е оказала толкова отвратителна, че над 100 души са напуснали киносалона. Снимка: Getty
Една от тези сцени се е оказала толкова отвратителна, че над 100 души са напуснали киносалона.

Ларс фон Триер е режисьор, който определено знае как да скандализира публиката. Той обаче изглежда успя да надмине себе си в това поприще с последния си проект - "Къщата, която Джак построи" (The House that Jack built).

Над 100 души са си тръгнали по време на премиерата на филма по време на фестивала в Кан. Оттеглилите се са били възмутени и "отвратени" от видяното, което е довело и до решението им да не стоят до финалните надписи.

"Къщата, която Джак построи" разказва за сериен убиец (в ролята е Мат Дилън), който души и обезобразява жертвите си, най-вече жени. Сцената, която най-масово е отблъснала публиката в Кан, обаче е включвала персонажа на Дилън, ловна пушка и две малки деца. Ще ви спестим подробностите.

Това, което прави впечатление, е, че след сцената част от зрителите са побързали да напуснат киносалоните - някои ядосани, други опитващи се да си поемат дъх. Реакциите достигат до сравнението, че да гледаш филма е като да прекараш "два часа в Ада". Още преди да са преминали финалните надписи, половината от балкона в киносалона е бил празен, съобщава Variety. Въпреки това филмът и режисьорът са получили продължителни овации от останалите зрители.

"Къщата, която Джак построи" е психологически хорър. Проследява 12 години от живота на Джак (Дилън) през 70-те и 80-те години на миналия век.

Типично за фон Триер, филмът детайлно показва кървавите престъпления, които Джак извършва, по пътя към превръщането му в сериен убиец.

Сред актьорския състав впечатление прави и Ума Търман, която обаче не е присъствала на премиерата в Кан. Официалната причина е засичане на премиерата с друг поет от актрисата ангажимент. Но дали това е единствената причина...

Филмът е завръщането на фон Триер на фестивала в Кан след седемгодишно отсъствие. През 2011 г. неговият филм "Меланхолия" е в състезателната програма на фестивала. По време на пресконференция преди премиерата, фон Триер е попитан за германските си корени. Изглежда засегнат от въпроса, режисьорът смущава присъстващите, казвайки, че симпатизира на Адолф Хитлер, макар че няма нищо против евреите (самият той е отгледан като евреин и по-късно разбира, че баща му не е такъв) с изключение на Израел.

Въпреки извинението му и обясненията на актьорския състав, че то се дължи на чувството му за хумор и депресията, от ръководството на фестивала определят фон Триер за persona non grata и му забраняват да присъства на следващото издание.

"Къщата, която Джак построи" не е част от състезателната програма на фестивала тази година. Съзнавайки провокативния характер на филма и стряскащите сцени, организаторите са се принудили да сложат предупреждение за това в официалната програма.

В същото време премиерата на "Къщата, която Джак построи" червения килим съвпадна в една вечер с друга продукция с провокативна идея. Става дума за филма "BlacKkKlansman" на режисьора Спайк Лий.

Това е първият филм на Лий от 91-а насам, който се състезава за "Златна палма". Базиран е на истинска история от началото на 70-те години за чернокожия детектив Рон Столуърт, който прониква в редиците на Ку-Клукс Клан в опит да предотврати предстоящо тяхно нападение.

Филмът включва препратки и към по-скорошни събития в Щатите - междурасовото напрежение, което се изостри по време на президентството на Доналд Тръмп, и сблъсъците в Шарлътсвил. Новият филм на Лий е получил около 8-минутни аплодисменти от публиката, която е била на крака след края на "BlacKkKlansman".

При неговата премиера няма информация за избягали от киносалона зрители.

 

Най-четените