Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Да ти плащат, за да намериш любовта на живота им

Да ти плащат, за да намериш любовта на живота им Снимка: Getty Images

"На вечеря с Купидон" е една от най-популярните рубрики в "Бостън Глоуб" - всяка седмица списанието събира мъж и жена на първа среща, след което двамата разказват за емоциите си от запознанството. Идеята се харесва толкова много на Хана Оренстийн, че когато я приемат в Университета в Ню Йорк, тя решава да я приложи и в блога на студентския кампус.

Сама си набелязва по едно момче и момиче, преценява къде да ги изпрати за първата им среща, след което описва преживяванията им в репортаж. Всички се забавляват, статиите стават изключително популярни сред студентите, а постепенно хобито на Хана се превръща в нейна професия.

В последната година от следването си започва да работи за И Джийн Каръл, колумнистка в списание Elle и създателка на компания за "сватовнически" услуги, наречена Tawkify. Преди да започне да работи с клиенти, преминава през серия от предварителни обучения.

Презумпцията е, че ако двама души се намират за еднакво привлекателни и успешни, има по-голяма вероятност да си паснат - т.е. сватовниците търсят мъже и жени със сходен външен вид и социален статус.

Работата й е свързана с множество предварителни срещи на четири очи с потенциалните й клиенти, с които обсъждат защо са се провалили предишните им връзки, какви са най-привлекателните качества, които търсят у бъдещата си половинка, кои са принципните им изисквания, от които не биха отстъпили.

Целта е да се изгради много ясна картина на начина им на живот, характера и личностните им особености, както и да се разбере какво е ценят най-много. Дали пътуват често? Имат ли много приятели? Какви са хобитата им?

Оказва се, че жените са много по-претенциозни, когато става дума за елементите от начина на живот на бъдещите си партньори (статут, професия, заплата, интереси), докато мъжете поставят по-голям акцент върху външния вид на кандидатките.

"Жената трябва да е много атлетична, стегната и в перфектна форма", е едно от най-честите мъжки описания на идеалната половинка. Много от мъжете казват, че искат да излизат с момиче, което прилича на Скарлет Йохансон.

"Трябва да е Скарлет Йохансон с тялото на йога-инструкторка", казва един от клиентите на Хана.

Колкото до жените, налага се повечето от тях да бъдат убедени, че понякога си заслужава да направят компромис, ако кандидат-партньорът им не отговаря на всички предварителни очаквания за жилище, доходи или работно място.

Една от клиентките на Хана заявява, че би излизала само и единствено с успешен, световноизвестен, първокласен DJ, който не просто трябва да е физически идеален, но и да харесва конкретен, харесван от нея литературен жанр. Друг от мъжете описва перфектната жена по следния начин: да е висока 1.70 м, да е слаба и руса, с големи гърди, и да изкарва достатъчно пари, за да се издържа сама. Освен... освен ако не работи като манекенка. В такъв случай, той е склонен да й помага с личните си пари.

Сватовниците използват множество различни методи, по които търсят удачни партньори за клиентите си. Компанията на Хана разполага със собствена база данни от хора, които живеят сами, в градове от цяла Америка. Ако не намери нищо подходящо във вътрешния регистър, се обръща към LinkedIn - търси мъже и жени с добри професии и им пише съобщения с предложения за лична среща.

Понякога Хана спира хора в метрото, които са й направили добро впечатление. Понякога дори се обръща с предложения към свои приятели или близки, за които смята, че биха били идеалните половинки на клиентите й.

Едновременно с това използва 8 различни мобилни приложения за запознанства от рода на Tinder, през които търси "жертви", като въвежда предпочитанията на клиентите си. Понякога разговаря с непознатите хора в продължение на часове, преди да им разкрие, че е професионална сватовница и че работи от името на трето лице. Самите администратори на app-овете за запознанства не толерират употребата им от фирми като работодателите на Хана, затова редовно се случва да я изхвърлят от системата си.

Преди първата среща клиентите й не знаят нищо повече от първата буква в името на мъжа/жената, с която им предстои да се запознаят, и най-общо описание на външния им вид.

Това им дава възможност да подходят към срещата с напълно чисто съзнание. Двамата не разполагат с телефонните си номера, защото с търсене в Google лесно могат да установят самоличността на човека, с когото предстои да се запознаят.

Хана е длъжна да стои на линия по време на всяка първа среща на нейни клиенти, в случай че някой от тях не успее да разпознае партньора си на мястото, в което е уговорена срещата. Понякога просто се налага да поговори с клиента си, за да му вдъхне кураж минути преди началото. В други случаи, тя е първият човек, на когото мъжът или жената се обажда, за да разкаже впечатленията си от срещата.

За успех се брои всяка успешна първа среща - т.е. запознанство, което е довело до желание за запазване и продължаване на общуването между клиенти. Процентът на успеваемост в компанията й е около 50 на сто, което е относително високо постижение.

Всички клиенти плащат абонамент от 600 долара на месец, който им гарантира по две срещи. Професионалните сватовници получават отделна комисионна от 120 долара за всяка среща, която организират.

"Половината от успеха в този процес се дължи на умението да не губиш отимизма, ентусиазма, енергията и страстта", разказва Хана.

Най-сериозният проблем в работата й е липсата на достатъчно личен опит и житейска перспектива. Когато започва работа, е на 21-годишна възраст, с една сравнително непостоянна връзка със състудент от университета. В същото време се опитва да намери работи с мъже и жени, които са на по 30, 40 или 50 години и търсят човек, с когото да прекарат остатъка от живота си. Хана се опитва да помогне на хората в онова, с което самата тя все още не е успяла да се справи.

Какво прави един човек успешен "сватовник"? Емпатията, интуицията, умението за работа и комуникация с хора, естественият талант да разгадаеш какви са скритите мисли и желания на отсрещния човек. Емоционалната енергия, която се налага да вложи в дълбоко интимни, лични и важни разговори с непознати хора, са изтощаващи.

"Разкажи ми за последния път, в който ти разбиха сърцето?", "Разкажи ми какво харесваш в леглото?", "Разкажи ми за всички свои мечти, страхове и притеснения в любовта" - въпроси като тези понякога се повтарят по 10 пъти на ден. А ако самият сватовник току-що е преживял съсипваща раздяла в личния си живот, няма как да бъде особено убедителен в опита си да вдъхне оптимизъм на клиента си.

В крайна сметка, Хана Оренстийн се отказва след около 7 месеца. Признава, че работата й е била вдъхновяваща и вълнуваща, но е изключително тежко занимание.

"Замислете се колко много усилия и труд влагате в своя собствен личен живот. А сега ги умножете по 50 - броя на клиентите, които ви плащат, за да не ги разочаровате. Ето това е цената да бъдеш професионален сватовник".

 

Най-четените