Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Новата най-мощна конзола, която ще конкурира PlayStation 5 и Xbox

Това е актуалният дизайн, който се разработва за конзолата Mad Box. Проектът е амбициозен, но ще трябва да почакаме поне три години, преди да го видим в действие
Първите концепции за дизайн на новата конзола, които обаче от Slightly Mad Studios изоставиха, след като се вслушаха в отзивите на феновете

"Най-могъщата конзола, създавана някога".

Не, не говорим за Xbox One X на Microsoft. На този етап тя вече не е новина. Сега гледаме към бъдещето и към т.нар. Mad Box - новоообявена конзола от английското студио Slightly Mad Studios. Точно така, създателите на симулационния рейсър Project CARS дадоха буквално от нищото заявка за участие в надпреварата на гейм пазара в момент, когато всички погледи се насочват към следващото поколение конзоли.

Шефът на студиото Йън Бел обещава, че Mad Box ще подкарва игрите в 4К резолюция и при 60 кадъра в секунда, както и че ще поддържа всички популярни модели шлемове за виртуална реалност. Оттук произлиза и дръзкото му изказване за "най-могъщата конзола, създавана някога".

Словоохотливият Бел продължава с обещанията. Конзолата ще се появи след около три години на цена, съвместима с тази на следващите PlayStation и Xbox. А онзи, който успее да измисли най-добрия рекламен девиз за машината, ще получи 10 000 долара и безплатни игри до живот.

Какво още знаем за Mad Box?

Всъщност неяснотите все още са доста, но в същото време имаме достатъчно първоначална информация. Slightly Mad Studios разработва собствен мултиплатформен енджин на име Madness, който да помогне за лесното портване на игри между различните системи. Проектира се и специален контролер за Mad Box, който засега е на ранен етап. Студиото твърди, че вече е започнало разговори с AMD, Nvidia, HTC и Oculus относно тяхното желание да участват по един или друг начин в конзолата.

В последните дни в мрежата се завъртяха и няколко потенциални дизайна на системата. Според студиото, част от тях вече са отхвърлени, а други все още се обсъждат. Силата зад Madness се крие в абстрактния му подход, който позволява на програмистите и дизайнерите да го подобрят за кратък период от време, така че незабавно да създават проекти от момента, когато започнат да използват енджина.

Освен това, модулната структура на енджина позволява той да бъде персонализиран по различни начини, за да отговаря на специфичните изисквания на потребителите. В същото време, разработката на игри, за които хората са склонни да купуват скъпа конзола, струва много пари. Не е ясно защо разработчиците биха инвестирали това време и енергия, за да направят своите игри достъпни за Mad Box.

Кутията на Пандора

Ситуацията около Mad Box до голяма степен напомня на опита за лансиране на т.нар. Steam Machine през 2015 г. С обявяването на тези лъскави, мощни и доста скъпи геймърски компютри, Valve тогава се опита да се намеси в борбата за надмощие на производителите на платформи за видеоигри. Steam Machine моделите работеха с Linux и макар Valve да убеди някои компании да направят Linux портове, това не превърна SteamOS в по-сериозна гейм платформа и конкурент на Windows.

За известно време се надявахме, че Valve може да направи игра, която сама да убеди хората да си купуват Steam Machine; например, представете си Half-Life 3 като SteamOS ексклузив. Такова нещо обаче не се случи и Steam Machines продължиха да съществуват като незначителна прашинка на гейм хоризонта, докато един ден просто не осъзнахме, че вече не чуваме нищо за тях. Те изчезнаха и само съществуването на Steam Link и Steam Controller ни напомня, че някога те са били нещо повече от мечта.

А Slightly Mad дори не разполага с коз като потенциален Half-Life 3, с който да ни привлече. Бел твърди, че енджинът ще позволи лесното движение на игри между Mad Box, Xbox, PlayStation и PC, но засега нямаме никаква информация как точно ще стане това. Той изглежда мисли, че самият факт, че платформата ще е безплатна ще убеди разработчиците да правят игри за Mad Box, въпреки че днес Unity и Unreal са съвсем достъпни и доказани енджини с ясни инструкции за работа. Бел вече изтъкна, че Slightly Mad няма да търси и ексклузивни заглавия, каквито са жизненонеобходими за всяка платформа.

Гейм конзолите имат няколко основни предимства що се отнася до избора на платформа. От една страна, те са уеднаквени по отношение на хардуера, което позволява на разработчиците да оптимизират по-добре своите заглавия, а геймърите не се тревожат за това как ще върви новата игра на платформата. От друга, съотношението „мощност/пари" е по-изгодно, тъй като производителите получават отстъпки заради големите количества компоненти, а и са склонни да продават конзолите си на загуба за сметка на това да печелят пазарен дял.

Персоналният компютър също има своите плюсове - гъвкаво приложение, възможност за непрекъснат ъпгрейд според нуждите и възможностите, както и множество модове и редактори, направени за конкретни игри.

Къде обаче застава Mad Box?

Казано направо, в ничията земя по средата. На теория, това е компютър, но в същото време изглежда прекалено ограничен без това да го прави стабилна геймърска платформа както конзолите. Както Steam Machine преди това, Mad Box е създадена единствено с целта да сваля и подкарва игри и извън това не предлага почти никаква функционалност.

Разбира се, в това няма нищо лошо. Като основа на Mad Box, универсалният енджин е страхотен избор - това е мощна, лесна и безплатна платформа с отворен код, която може да е изключително полезна, когато се използва по правилния начин. За по-голямата част от потенциалните купувачи обаче, Mad Box вероятно ще си остане затворена и ограничена система, която прилича повече на конзола, отколкото на РС, но без всички допълнителни екстри на по-популярните конзоли.

Според Йън Бел, три големи „конгломерата" са изявили желание за сериозно участие в инициативата, като името на Nvidia е най-често спрягано. Водещият производител на геймърски видеокарти вече се пробва със собствена микро конзола в лицето на Shield Portable и на геймърски таблет като Shield K1, да не говорим, че създаде и графичната основа на сегашната Nintendo Switch.

Означава ли това, че Nvidia се готви за още по-сериозно навлизане на геймърския пазар, вече като пълноправен инвеститор или дори съсобственик на цяла платформа?

Въпросът е крайно интересен, но на този етап поражда много повече неизвестни, отколкото твърди отговори.

 

Най-четените