Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Зукърбърг е готов да се яви пред Конгреса

Зукърбърг е готов да се яви пред Конгреса Снимка: CNN

Първо лично извинение за пробива в сигурността на данните във Facebook и обещание да се яви на изслушване пред Конгреса - Марк Зукърбърг даде първото си телевизионно интервю след скандала с Cambridge Analytica пред CNN.

В него той признава за слабостите на платформата, които са позволили на "руската намеса и фалшивите новини" да се разпространяват масово преди изборите в САЩ през 2016 г., но твърди, че вече са предприети мерки, които да не допускат повторение на случилото се.

Зукърбърг определи като една от грешките си фактът, че нито един от 50-те милиона потребители, засегнати от пробива, не е бил предупреден от Facebook.

"Определено, като се връщам назад в мислите си, съжалявам, че не го направихме още тогава. Мисля, че сгрешихме", каза той.

На въпрос дали е свършил всичко необходимо за гарантирането на сигурността във Facebook, той отговаря "Мисля, че ще си проличи".

"Ясно е, че през 2016 г. не се справихме с всички проблеми по начина, по който трябваше да го направим - независимо дали говорим за руската намеса или за фалшивите новини. Но няколко месеца по-късно имаше големи избори във Франция, и там приложихме няколко инструмента, които се справиха много по-добре при идентифицирането на руски ботове и общо руско вмешателство. Премахването им от платформата стана преди самите избори", каза Зукърбърг.

Той посочи, че подобен опит за използване на Facebook за разпространяване на манипулативна информация е засечен и през 2017 г. по време на изборите за сенатор на Алабама. Голямата част от фалшивите акаунти са засечени в Македония.

"Това не е нещо безкрайно трудно за разбиране. Трябва да свършим много здрава работа, за да затрудним страни като Русия да се месят в изборите. Можем да ги изпреварим. Поемаме ангажимент, че ще направим всичко необходимо да гарантираме честността във Facebook по време на предстоящите избори по света", каза Зукърбърг.

Той предположи, че и в момента "злонамерени играчи" се занимават с разработването на тактики, подобни на тези от 2016 г.

"От данните, с които разполагаме, намесата им не беше в пряка връзка със самите избори, а беше фокусирана преди всичко върху разделянето на хората. Пускаха група в подкрепа на имиграционната реформа, след което същите хора пускаха група срещу реформата. Целта им беше да настървяват потребителите едни срещу други. Голяма част от тези групи са създадени от фалшиви акаунти, които трябва да можем да проследяваме по-добре и с помощта на изкуствен интелект да сканираме какво се случва. Убеден съм, че ще свършим по-добра работа", каза Зукърбърг.

На въпрос дали ще се яви на изслушване пред американския Конгрес, Зукърбърг отговори:

"Ще се радвам, ако това е правилното нещо. Facebook се явява пред Конгреса по голям брой казузи, нашата цел винаги е била да подпомагаме Конгреса в отговорната им работа, като изпращаме на изслушване човека, който има най-пълни познания по конкретния въпрос. Ако този човек съм аз, ще се радвам да отида. Въпросът е каква е целта на Конгреса. Това не е медийна изява, или поне не би трябвало да е такава", каза създателят на Facebook.

Зукърбърг отказа да отговори директно на въпроса дали Facebook е употребен за подмяна на президентските избори в САЩ.

"Твърде много сили действаха едновременно. Органичните постове, кампаниите "Излез да гласуваш", страниците и рекламите на двамата кандидати - сигурен съм, че цялата тази активност е имала някакво влияние върху изборите. Трудно ми е да оценя колко голямо е било то в сравнение с всички други рекламни кампании и усилия извън Facebook", коментира той.

Зукърбърг смята за допустимо Facebook да бъде подложен на законова регулация.

"Технологиите стават все по-голяма тенденция в световен мащаб. Въпросът по-скоро е коя е правилната регулация, а не дали трябва да има регулация или не. Има базови неща като регулацията на произхода на средствата за реклама, които с удоволствие бих искал да се въведат. Ако сравните регулациите на рекламата по телевизията или в печатните издания, излиза въпросът защо тя да е по-слаба в интернет?", попита той.

 

Най-четените