Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Летящите коли вече са тук, изберете си

Нищо не е невъзможно в тази нова сфера Снимка: Wired.com
Нищо не е невъзможно в тази нова сфера
Aeromobil Flying Car е демонстрирана на Парижкото авиоизложение като се надява да привлече вниманието на авиаторите по света. Словашката компания възнамерява да произведе 500 такива коли, като ще продава всяка от тях за $1.2 млн. Колата е “трасформер”, като преходът от режим на шофиране към летене отнема само 3 минути; крилете се разгъват като при събуждащо се водно конче, а пропелер се подава в задната част на корпуса. Това е колата за вас, ако имате достъп до път, който да използвате като писта, но искате да се издигнете над задръстванията. Снимка: Wired.com
Aeromobil Flying Car е демонстрирана на Парижкото авиоизложение като се надява да привлече вниманието на авиаторите по света. Словашката компания възнамерява да произведе 500 такива коли, като ще продава всяка от тях за $1.2 млн. Колата е “трасформер”, като преходът от режим на шофиране към летене отнема само 3 минути; крилете се разгъват като при събуждащо се водно конче, а пропелер се подава в задната част на корпуса. Това е колата за вас, ако имате достъп до път, който да използвате като писта, но искате да се издигнете над задръстванията.
Neva Aerospace, британски консорциум, обединяващ пет компании с интереси в областта на авиацията, иска да пусне на пазара AirQuadOne. Електрическите двигателни турбовитла в четирите ъгъла го правят реално по-голяма версия на сегашните дронове с четири витла. Прогнозата за 40 км полет с едно зареждане може и да не звучи много, но е приятно реалистична и предостатъчна за придвижване през повечето градове. Снимка: Wired.com
Neva Aerospace, британски консорциум, обединяващ пет компании с интереси в областта на авиацията, иска да пусне на пазара AirQuadOne. Електрическите двигателни турбовитла в четирите ъгъла го правят реално по-голяма версия на сегашните дронове с четири витла. Прогнозата за 40 км полет с едно зареждане може и да не звучи много, но е приятно реалистична и предостатъчна за придвижване през повечето градове.
Ако не се досещате от външния му вид, Kitty Hawk са проектирали своя Flyer за развлекателния сегмент на пазара. Возилото им, конструирано с финансова помощ от основателя на Google Лари Пейдж, изглежда като нещо, което Зеленият гоблин би поръчал от Skymall. За момента може да се използва единствено над водни повърхности. Добри вести за заможните притежатели на къщи край езера: дизайнерите твърдят, че са нужни броени минути, за да се научите да го управлявате, и не се изисква разрешително за пилотиране на самолети. Има и мрежа, която да ви предпази от падане във въртящите се пропелери. Flyer ще е достъпен на пазара в края на годината. Снимка: Wired.com
Ако не се досещате от външния му вид, Kitty Hawk са проектирали своя Flyer за развлекателния сегмент на пазара. Возилото им, конструирано с финансова помощ от основателя на Google Лари Пейдж, изглежда като нещо, което Зеленият гоблин би поръчал от Skymall. За момента може да се използва единствено над водни повърхности. Добри вести за заможните притежатели на къщи край езера: дизайнерите твърдят, че са нужни броени минути, за да се научите да го управлявате, и не се изисква разрешително за пилотиране на самолети. Има и мрежа, която да ви предпази от падане във въртящите се пропелери. Flyer ще е достъпен на пазара в края на годината.
Дизайнерите на Aurora не са пестили от перки като са разположили цели 24 пропелера по корпуса на летящото возило. Разпределената задвижваща система на Lightning Strike демонстрира основно предимство на малките двигатели: инженерите са успели да ги поберат в крилата и да ги направят въртящи се на шарнир за вертикално излитане и кацане без да ви е нужна писта, но после отново да се връщат в първоначалното им положение за бърз хоризонтален полет. Първата версия на този летателен апарат вече е преминала изпитанията на DARPA и американските военновъздушни сили, които все още оценяват полезния й потенциал. Снимка: Wired.com
Дизайнерите на Aurora не са пестили от перки като са разположили цели 24 пропелера по корпуса на летящото возило. Разпределената задвижваща система на Lightning Strike демонстрира основно предимство на малките двигатели: инженерите са успели да ги поберат в крилата и да ги направят въртящи се на шарнир за вертикално излитане и кацане без да ви е нужна писта, но после отново да се връщат в първоначалното им положение за бърз хоризонтален полет. Първата версия на този летателен апарат вече е преминала изпитанията на DARPA и американските военновъздушни сили, които все още оценяват полезния й потенциал.
Volocoptor е нова концепция за хеликоптер. Вместо две огромни перки отгоре, той има 18 по-малки, разположени по пръстенообразна основа, което води до приблизително идентичен обхват на този на традиционните ротори. Германската компания e-Volo твърди, че този странно изглеждащ летателен апарат ще е двуместен и управлението му ще е свръхлесно. Двойка акумулатори предлагат 30 минути полет и той може да стане ваш срещу относително разумната сума от $340 000. Снимка: Wired.com
Volocoptor е нова концепция за хеликоптер. Вместо две огромни перки отгоре, той има 18 по-малки, разположени по пръстенообразна основа, което води до приблизително идентичен обхват на този на традиционните ротори. Германската компания e-Volo твърди, че този странно изглеждащ летателен апарат ще е двуместен и управлението му ще е свръхлесно. Двойка акумулатори предлагат 30 минути полет и той може да стане ваш срещу относително разумната сума от $340 000.
Lilium Aviation Jet използва същата концепция за разпределени електрически двигатели като Aurora Lightning Strike. Той работи с акумулаторна батерия и изглежда като огромна футболна топка, със стъклен купол над пътниците във возилото и масив от шарнирно завъртащи се витла по крилата отзад. Прототип излетя през април в Мюнхен, Германия, като доказателство, че базовата концепция е работеща. Твърденията на Lilium за 300 км полет с до 300 км/ч обаче вероятно ще изискват все още неизобретена до този момент технология за акумулаторни батерии. Снимка: Wired.com
Lilium Aviation Jet използва същата концепция за разпределени електрически двигатели като Aurora Lightning Strike. Той работи с акумулаторна батерия и изглежда като огромна футболна топка, със стъклен купол над пътниците във возилото и масив от шарнирно завъртащи се витла по крилата отзад. Прототип излетя през април в Мюнхен, Германия, като доказателство, че базовата концепция е работеща. Твърденията на Lilium за 300 км полет с до 300 км/ч обаче вероятно ще изискват все още неизобретена до този момент технология за акумулаторни батерии.
Airbus са производителите на най-големия пътнически самолет в света – A380, както и на още около половината други самолети, използвани от авиокомпаниите. С това казваме, че те разбират добре от конструиране и производство на летателни апарати. Модулната летяща кола Pop.Up обаче звучи твърде амбициозно. Концепцията се базирана пътнически модул от въглеродни влакна, който може да се закача или към колела, или под гигантски квадрокоптер, за да достига до желаната дестинация. Към момента няма обявени срокове за пазарния дебют на това возило. Снимка: Wired.com
Airbus са производителите на най-големия пътнически самолет в света – A380, както и на още около половината други самолети, използвани от авиокомпаниите. С това казваме, че те разбират добре от конструиране и производство на летателни апарати. Модулната летяща кола Pop.Up обаче звучи твърде амбициозно. Концепцията се базирана пътнически модул от въглеродни влакна, който може да се закача или към колела, или под гигантски квадрокоптер, за да достига до желаната дестинация. Към момента няма обявени срокове за пазарния дебют на това возило.
Airbus не се задоволяват с проектирането само на една летяща кола. Те също така конструират и самоуправляващ се летателен апарат, наречен Vahana. Той има осем ротора и накланящи се крила и изглежда доста атрактивно с издигната нагоре пилотна кабина, в която има място само за един човек. Компанията вече подготвя пълноразмерен прототип като планира демонстрационен полет към края на годината. Снимка: Wired.com
Airbus не се задоволяват с проектирането само на една летяща кола. Те също така конструират и самоуправляващ се летателен апарат, наречен Vahana. Той има осем ротора и накланящи се крила и изглежда доста атрактивно с издигната нагоре пилотна кабина, в която има място само за един човек. Компанията вече подготвя пълноразмерен прототип като планира демонстрационен полет към края на годината.
За мотоциклетистите возилото на Flike може да предложи най-добрата летяща алтернатива. Унгарската компания е изградила седалка, заобиколена от тройка покрити двойни ротори. Инженерите от фирмата твърдят, че са се мотивирали за проектирането на устройството от статия, заявяваща, че дрон никога няма да бъде достатъчно мощен, за да носи човек, и са се заели да докажат, че това не е вярно. Те вече са постигнали успешен кратък полет с прототип – и обещават още в близко бъдеще. Снимка: Wired.com
За мотоциклетистите возилото на Flike може да предложи най-добрата летяща алтернатива. Унгарската компания е изградила седалка, заобиколена от тройка покрити двойни ротори. Инженерите от фирмата твърдят, че са се мотивирали за проектирането на устройството от статия, заявяваща, че дрон никога няма да бъде достатъчно мощен, за да носи човек, и са се заели да докажат, че това не е вярно. Те вече са постигнали успешен кратък полет с прототип – и обещават още в близко бъдеще.
Израелската компания Eviation Aircraft избра Парижкото авиошоу тази седмица, за да представи новия си изцяло електрически самолет. Формално това не е точно летяща кола, но използва някои от същите технологии, за да получи по-достъпен за купувачите частен самолет, използващ само електрическа енергия. Изчистеният бял прототип изглежда като военен дрон Global Hawk, с две опашки и дълги крила, но със странични прозорци за хорат на борда. Той е проектиран да бъде свръх-енергийно ефективен, така че това ще е возилото, което да предпочетете, когато имате нужда от по-дълга дистанция на полет, а не просто прелитане над задръстванията по шосетата на път към офиса. Снимка: Wired.com
Израелската компания Eviation Aircraft избра Парижкото авиошоу тази седмица, за да представи новия си изцяло електрически самолет. Формално това не е точно летяща кола, но използва някои от същите технологии, за да получи по-достъпен за купувачите частен самолет, използващ само електрическа енергия. Изчистеният бял прототип изглежда като военен дрон Global Hawk, с две опашки и дълги крила, но със странични прозорци за хорат на борда. Той е проектиран да бъде свръх-енергийно ефективен, така че това ще е возилото, което да предпочетете, когато имате нужда от по-дълга дистанция на полет, а не просто прелитане над задръстванията по шосетата на път към офиса.

Отдавна предричаната ера на летящите автомобили може да се каже, че е тук. Известни компании от цял свят показват реални летящи коли и обещават скоро да станат достъпни за масово потребитление.

Тази внезапна промяна донякъде се дължи на технологичния напредък в последно време: по-добрите двигатели, акумулаторни батерии и олекотени материали означават, че мечтите на дизайнерите вече могат да се реализират.

Гъвкавостта, която осигуряват компактните електрически двигатели, дава на инженерите почти пълна свобода и те определено се възползват от нея.

Две перки ли са по-добре, или няколко дузини? Колела за каране по суша, или понтони за кацане на вода? Дизайн, който напомня футболна топка, залепена за хармоника, или нещо, което има излъчването на комиксов злодей, който си пада по мотоциклети?

Нищо не изглежда невъзможно в тази нова сфера. И няма спор, "летящи коли" може и да не е перфектното определение за всички тези летателни апарати, но всички те изпълняват една и съща базова функция: да ви придвижат от точка А до точка Б без да са ви нужни пътища.

Определено все още има детайли, които да бъдат изпипани - примерно как ще се регулират тези превозни средства и как ще бъдат безопасно издигнати в небето над градовете.

Тези въпроси може да отнемат години. Но пък това означава и повече време, за да прецените коя летяща кола е подходяща за вас. Ето бърз поглед към возилата, готови да влязат в следващото поколение транспорт.

 

Най-четените