Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Слоганът, моя приятел

„Европа ни чува" - това е предизборният слоган на ГЕРБ, под който ще премине кампанията им за Евроизборите на 26 май. Представянето на мотото беше превърнато в специално събитие от щаба на ГЕРБ, но само няколко часа по-късно новината беше изместена в неочаквана посока. Оказа се, че абсолютно същият слоган е използван от НДСВ в европейската кампания преди 10 години Снимка: ГЕРБ
„Европа ни чува" - това е предизборният слоган на ГЕРБ, под който ще премине кампанията им за Евроизборите на 26 май. Представянето на мотото беше превърнато в специално събитие от щаба на ГЕРБ, но само няколко часа по-късно новината беше изместена в неочаквана посока. Оказа се, че абсолютно същият слоган е използван от НДСВ в европейската кампания преди 10 години

С такова заглавие дори не се налага да четете нататък. Всичко е ясно, нали?! Спечелих! Така се надделява в избори за внимание. Ако имаш ключова фраза, съдържанието е второстепенно. Трябва да сте много дребнави, за да тръгнете да проверявате някой друг използвал ли е същото.

И аз, като Цветан Цветанов*, никога не съм гледал какви са заглавията на другите през годините, интересува ме само да имам приемственост в посланията. Което си е директно признание, че тия неща нямат значение, но нека за целите на този текст се преструваме за малко, че имат.

Някъде в зората на демокрацията Жак Сегела ли, някой друг вносен разбирач ли, отвори нашите политикани на схемата с посланието.

Щом вафли и тоалетна хартия се продават с ключови фрази, значи и партията ви може да се изрекламира като търговски бранд (каквато всъщност е, няма какво да се лъжем). Много хитър маркетинг ход от страна на стария Жак, откъде да знае човекът, че ние тук спряхме да се вълнуваме от лозунги още по времето на Вълко Червенков. Но нали пазарната политика ни беше новост, лапнахме я тая щуротия и партийните елити се отдадоха на така нехарактерната им творческа дейност.

Не ме разбирайте погрешно. Не че участниците в изборите не излъчваха свои послания към избирателя.

Излъчваха и още как, питайте в някоя ромска махала, ако не вярвате. Просто го правеха въпреки избрания слоган, не благодарение на него. Сегела много би се смял, ако му пукаше малко от малко за това.

Сега, за да илюстрираме силата на слогана, следва въпрос-уловка.

Кой се яви на избори с фразата „Направи избор"? Точно така, браво!

Реформаторският блок го направи на Евроизборите през 2014. О, свещена простота. Да не кажете, че на умряло куче нож вадя, ето ви още един въпрос, свързан с по-жилави песове. БСП или АБВ посрещна същата кампания с мотото „Да съхраним българското, да възродим България"?

Прави сте, степента на трудност се увеличи. Те самите едва ли помнят и нищо чудно да се скарат чия е тази блудкава мантра, точно както се карат и сега за коалиционното си име.

Пак за тия предишни евроизбори Бареков и неговата дружина от опортюнисти измъдри може би най-точния слоган на всички времена „България заслужава повече". Бога ми, и още как заслужава повече от това, което се предлага!

Но като се има предвид, че и това е само трансформираното мото „Българинът заслужава повече" на Български народен съюз (да вдигне ръка, който помни съществуването на подобен субект), очевидно това, което заслужаваме, не е чак толкова повече, от това, което получаваме.

Но какво да се прави, като лозунгите се изчерпаха. Не само като значение, но и като краен брой. Вече няма нови, ако забелязвате. Наизмислиха всичко, сега само се менкат кой да го каже.

„Европа ни чува" на този фон е най-после лозунгът, който заслужаваме.

Не разбирам какво не му харесвате, че чак го иронизирате. Свит, но някак си спонтанно и неумишлено, тотално излишен и все пак гордо представен. Вижте как работи само. Най-малкото се почувствахме европейци, понеже го чухме.

Адски забавно би станало, ако всички играчи се явят с него. Очевидно не е патентован. А и така Европа най-после ще чуе нещо ново от нас.

 

* „Европа ни чува" - това е предизборният слоган на ГЕРБ, под който ще премине кампанията им за Евроизборите на 26 май. Представянето на мотото беше превърнато в специално събитие от щаба на ГЕРБ, но само няколко часа по-късно новината беше изместена в неочаквана посока. Оказа се, че абсолютно същият слоган е използван от НДСВ в европейската кампания преди 10 години. По ирония - PR-кампанията на движението тогава се води от екипа на Моника Йосифова, бъдещата съпруга на Сергей Станишев.

Обяснение за странното дублиране не дойде - Цветан Цветанов коментира само, че „по традиция предизборните слогани на ГЕРБ са изпълнени със съдържание и техният избор не е случаен".

„Никога не сме гледали на какви слогани са залагали други политически сили през годините, интересували сме се само от това да гарантираме приемственост между основните предизборни послания на партията", каза още той.

 

Най-четените