Мирослав Мицич е от хората, които са отдадени на професията си и не спират да се развиват в нея с удоволствие. Когато попада на мястото, където работи в момента - отдел "Логистика" в Централния склад на Kaufland България, той изобщо не подозира докъде ще стигне, а бъдещето му има неясни граници.
Сега, 15 години по-късно, Мицич е убеден, че е постъпил правилно с решението точно тогава да смени работното си място, а също така е уверен, че всеки, който се колебае дали да работи в Kaufland България, трябва да опита.
Понастоящем Мирослав е на позицията Ръководител "Подемно-транспортна техника". Преди да стане част от семейството на Kaufland е работил като електротехник. Решава да кандидатства в немската компания, след като през 2005 г. вижда статия във вестника, съобщаваща намерението ѝ да направи сериозни инвестиции на българския пазар.
Време за ново начало...
...е нова работодателска кампания на Kaufland България, с която една от най-разпознаваемите компании у нас се обръща към търсещите работа хора. В поредица от текстове ви разказваме за служители на компанията и техния професионален път - живи доказателства, че ако за вас е време за ново начало, Kaufland България може би е точното място.
По онова време Мицич вече иска да смени работата си в Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ), където се занимава с поддръжка на трафопостове и електромрежи. Така, въпреки че не знае с какво точно се занимава Kaufland, той се явява на интервю и след три часа получава положителен отговор.
"Много добре си спомням първия работен ден. Логистиката за мен тогава беше едно огромно хале от 10 хил. кв. метра, което още се строеше. Навсякъде имаше стърчащи колони сред едно поле, където обикаляха работници, заети с различни дейности. Тогава моят ръководител ми обясняваше със страст къде какво ще правим и какво ще постигнем", спомня си Мирослав.
Първоначалната му работа е по поддръжка на сградната инсталация, след което започва да се занимава с проект, свързан с ремонтирането на подемно-транспортна техника. По подобие на немските складове, Kaufland България решава сама да се грижи за техниката си, без да разчита на чужди фирми за това.
Основното впечатление на Мицич от работата му за компанията и мащабите, в които тя оперира, идва впоследствие и по-конкретно когато той преминава обучение в немски складове и изкарва двуседмична командировка в Прага.
"Видях как работят другите логистики и разбрах колко сериозно подхожда фирмата с подготовката и всичко, което се правеше тогава. Успях да усетя мащабите, целта и начина, по който се действат нещата. Тогава, смея да твърдя, се амбицирах истински. Благодарен съм на Kaufland за многото, което съм постигнал и в личния си живот и добруването на моето семейство", разказва Мирослав.
Подобно всеки човек, през тези 15 години на Мирослав му се налага да премине и през някои трудни моменти. Разказва как преди години му е направена тежка операция, заради която не може да става от леглото близо седмица. Една снимка обаче, изпратена от негов колега, силно повдига духа му.
"Той и други мои колеги се бяха събрали на спортната площадка, държащи надписи "Миро, ние сме с теб" и "Gutte Besserung!", "Очакваме те на игрището". Тогава шест месеца бях в болничен, имахме и други затруднения в семейството, чувствах се потиснат и тези думи ми подействаха много силно и мотивиращо ", припомня си тежкия период Мирослав.
Жестът на колегите му остава един от най-хубавите в живота му досега, но освен от тях Мицич среща истинско разбиране и от ръководството, когато усеща затруднение в някой от работните процеси.
В продължение на 2 години отговаря за почистването на склада и за всичките 35 хигиенистки, които се грижат за това. В началото задачата не му е особено лесна, а и не го напуска усещането, че не е свършена достатъчно добре. Всички емоции започват да се отразяват на здравето му - появяват се стрес и липса на сън.
"Но ръководителят ми тогава разбра навреме моите притеснения, извика ме на откровен разговор и ми каза: "Спокойно, Миро, ти ще се справиш, стъпка по стъпка! Нас ще ни има и утре, а ти ще знаеш как да завършиш работата си и всичко ще е наред". Никога няма да забравя неговата подкрепа и разбиране", обяснява Мицич.
От целия разказ на Мирослав става ясно, че той се намира на точното място в точното време. Чувства се подкрепен да развива потенциала си и получава доверието, което му е нужно да върви напред.
Казва, че признанието за работата му през всичките тези години се формира по-скоро като вътрешно усещане, което му дава спокойствие за постигнатия баланс в извършените дейности. Но най-важното за Мицич е удовлетвореността, която изпитва.
"Ежедневно се сблъскваме с най-различни задачи и проблеми, които разрешаваме, но никой от нас не го прави, защото очаква да бъде потупан по рамото. Просто се стараем да направим това, което се изисква от нас", казва открито той.
Мирослав винаги би подкрепил онези, които обмислят дали Kaufland България е тяхното място за кариерно развитие.
Категоричен е, че трябва да се опитва, защото няма друг начин човек да разбере как ще се чувства и ще се появи ли химията, която ще го движи напред в професията му.
Но е обнадежден, че в компанията скоро ще се появят "още можещи и знаещи хора", на които той и колегите му да предадат дългогодишния си опит.
"Бих допълнил за всички, които искат да кандидатстват в нашата фирма да бъдат смели и активни. Да не бъдат зрители в процесите , а активни участници!", коментира още той.
Наемането на още такива хора е цел и на работодателската кампания "Време е за ново начало" на Kaufland България. "Получи признанието, което заслужаваш", темата на разговора ни с Мирослав Мицич, е и едно от посланията на тази кампания.
Защото идва момент, в който трябва да бъдат оценени усилията, мотивацията и енергията, които влагате във всичко, което правите. Да получите признание, което да ви направи по-удовлетворени и продуктивни, за да преследвате следващите големи върхове. И това може да се случи в Kaufland България - повече за кампанията и възможностите за работа може да прочетете тук.