
Дизайнерите на Audi продължават да експлоатират и развиват вечния хит ТТ. Вече видяхме офроуд и shooting brake вариант на автомобила, сега дойде ред на концепцията Sportback.
Тук се виждат много дизайнерски решения, взети директно от новия ТТ, както и елементи от първото поколение на модела и други акценти, характерни за всички актуални модели на Audi.
Концептът е получил още врати – вече са 4, а огромните 21-инчови колела спомагат за това колата за запази пропорциите си на купе. От Audi обясняват, че Sportback Concept има мощност 400 конски сили, а при скорост 60 км/ч се активират лазерните фарове на колата.

Френските производители много искат да покажат в Париж нещо необичайно, различно и изобщо, нещо, което не се вписва в никакви рамки. Затова и странният на вид Cactus се вписва идеално в рецептата, а серийният събрат на концепта – С4 Cactus вече се предлага на европейските пазари, включително и в България.
При Cactus Airflow 2L акцентът е върху активната аеродинамика и задвижването. Най-важните новини не се виждат с просто око – хибридно задвижване със система за възвръщане на енергията. Така с използването на хибридното задвижване средният разход на автомобила слиза под 2 литра на 100 км – отличен резултат за индустрията, където 3 литра на 100 км се считат за върховно постижение.

Няма как едно истинско автомобилно изложение да мине без модели на Ferrari, а тази година 458 Speciale A – откритата версия на впечатляващия 458 Speciale, е вълнуващо предложение.
Компанията от Маранело ще произведе едва 499 бройки от този модел – ексклузивност, подобна на тази на LaFerrari и брутална динамика – ускорение от 0 до 100 км/ч за по-малко от 3 секунди. Твърдият покрив се сгъва за 14 секунди, което означава, че операцията може да се извърши и на светофар, но това е приятен акцент, нищо повече.

Honda полага сериозни усилия, за да върне на Civic Type R някогашният култов статут, който в последните години беше леко запуснат. И сега на сцената излиза 2-литровият турбо мотор на Type R, като според японците, това е най-добрият двигател за Type R, създаван някога.
„Honda предлага четири версии на свои модели, носещи означението Type R – Civic, Integra, Accord и NSX – обясни лидерът на проекта Civic Type R Суехиро Хаши. – Двигателят, който получава Civic е недостижим що се отнася до мощност, въртящ момент и реакция при подаване на газ.”
При създаването на Civic Type R инженерите са обърнали специално внимание на „правоверните” фенове – 6-степенна механична трансмисия, бутон +R на волана, който активира система, подобна на „натисни, за да изпревариш” и т.н. Автомобилът ще е на европейския пазар през 2015 година.

Луксозното подразделение на Nissan отново демонстрира, че има потенциал да се превърне в самостоятелен, при това важен, играч на световния премиум пазар.
Доказателството за това е концептуалният седан Q80 Inspiration – елегантната лимузина е дълга точно 5 метра, а височината й е едва 1350 мм.
Всяка една от четирите странични врати осигурява достъп до индивидуално кресло, а панорамният покрив осигурява светлина и усещане за пространство в купето. Концептът се задвижва от хибридна система с мощност 550 конски сили, а средният му разход на гориво е снижен до 5,5 литра на 100 км. Сега остава да видим какво от тази концепция ще използва Infiniti в серийните си модели.

Развитието на DS като самостоятелна луксозна подмарка на Citroen продължава. Divine е класически концептуален автомобил – елегантен седан с много иновативни и интересни идеи. От Citroen твърдят, че DS Divine показва „какво е DS и какво ще бъде в бъдеще – перфектна комбинация от изтънченост и технологии”.
Divine се задвижва от 1,6-литров бензинов двигател с турбокомпресор и директно впръскване на горивото, който има мощност 270 конски сили. Специалистите очакват, че точно DS Divine ще ни покаже как ще изглежда първия сериен модел на DS.

Новото спортно купе, развито от тунинг поделението на Mercedes – AMG, е впечатляващ автомобил. Олекотеният алуминиев „куршум”, както го нарекоха германските медии, се ускорява от 0 до 100 км:ч за 3,7 секунди (по данни на AMG), когато е снабден с топ мотора за модела – V8 с две турбини и мощност 503 конски сили. Стандартният GT ще се предлага с по-скромна версия на същия 4-литров V8, доработен от AMG, чиято мощност е 456 конски сили.

След десетилетия на остри ъгли и ръбати форми Lamborghini най-после се завръща към красотата на Miura и Jalpa с дългоочаквания Asterion – луксозен, но и спортен автомобил с мощност 910 конски сили, който е с хибридно задвижване и 4х4.
Използването на електрическата тяга сваля разхода на супер автомобила до невероятните 4,1 литра на 100 км. В същото време могъщият V10 двигател, който работи съвместно с три електромотора, осигурява 320 км/ч максимална скорост на Asterion, както и 3 секунди за ускорение от 0 до 100 км/ч. Означението 910-4 идва да обясни, че общата мощност се сформира от 610 конски сили от бензиновия мотор и още 300 от електромоторите, а 4 подсказва, че задвижването е 4х4. Само на електричество Asterion може да измине 50 километра.

Peugeot е важен играч на европейската сцена на кросоувърите, а концептът Quartz дава заявка за присъствие и в класовете, където властват премиум марките.
Автомобилът се задвижва от 1,6-литров 4-цилиндров двигател с мощност 270 конски сили, който работи съвместно с 6-степенен автоматик. Към това добавяме два електромотора – по един на предния и задния мост, като всеки има мощност 85 kW, което общо с бензиновия двигател дава сумарно 500 конски сили.

През 2012 VW Group купи Ducati и тук виждаме интересно приложение на технологиите на италианския производител на мотоциклети. Хибридът XL1 получава ново задвижване – 2-цилиндров двигател от Ducati с работен обем 1199 куб.см и мощност 197 конски сили. Трансмисията е с два съединителя и 7 предавки, ускорението от 0 до 100 става за 5,2 секунди, а максималната скорост е 280 км/ч.
Все още няма информация дали XL Sport ще се произвежда, но от VW потвърдиха, че планират производствена серия от 250 бройки XL1, така че какво пречи?