Да, граф Роси не е бил точно шеф автомобилен производител, но пък италианската компания Martini-Rossi е инвестирала толкова много пари в моторните спортове, че той има легендарен статут в индустрията. Графът си поръчва „цивилна” версия страховития прототип от Льо Ман и Световния шампионат за издръжливост Porsche 917 и го получава с масивни заглушители на 12-цилиндровия боксер, който задвижва чудовището. Истинска лудост, която е един от символите на 70-те години. Граф Роси получава болида с номер 30 на шасито, който преди това участва в „1000 километра на Целтвег”, но не успява да го регистрира в нито една държава в Европа. Накрая се сдобива с регистрационни номера в щата Алабама срещу обещанието да не кара там колата.
Форд II е притежавал много автомобили, но получава този RS2000 при посещение в Англия. И до днес са живи легендите, като Форд-младши веднага се мята зад волана и прави няколко зрелищни дрифта в двора на фабриката. Въпреки че колата е с 3-степенен автоматик.
Босът на Aston харесва много продукцията на британската компания, но сам стига до мисълта, че му е необходим автомобил тип shooting brake. И то поради причината, заради която са създадени тези редки автомобили – пушката и екипировката му за лов не се събират в багажника на „обикновените” модели на Aston. Шасито идва от Aston, а каросерията е дело на лондонската компания Radford.
Синът на основателя на компанията обичал да си поръчва странни модели на инженерите на Porsche. От състезателен 904, който има право да се движи по пътната мрежа през скромен 914, оборудван с 8-цилиндров състезателен боксер, та до 993 Speedster с дървена облицовка на интериора.
Джон Купър винаги е искал повече мощност за своя Mini Cooper S и накрая поръчва на инженерите да вместят още един мотор от Cooper S в багажника. Колата обаче става много нервна и трудна за каране и Джон катастрофира тежко, след което лежи в болницата, а Mini-то с два мотора е зачеркнато като проект.
Тук е голямата изненада. Ферари обича фотографите да го снимат с легенди като 250LM, но години наред в ежедневието си кара различни модели на Peugeot и винаги е ценял високо надеждния 404.
Какво обича да кара човекът, чието име е на първо място в групата на създателите на иконите Mustang и Viper? Странна версия на кабриолета Chrysler Town & Country, отличаваща се с дървени панели на купето, също като през 40-те години. Якока дори заяви пред CNBC, че това е деветата му най-любима кола. За всички времена.
Докато Феручо е жив Lamborghini жъне славата на моделите Countach и Miura, но той предпочита да шофира доста по-скромния модел Jarama, който така и не успява да спечели любовта на почитателите на марката.
Когато лекарите казват на Карл Шелби, че трябва да се откаже от автомобилните състезания по здравословни причини, той пренася тръпката в ежедневното шофиране. И така през 1966 се появява 427 Supersnake с мощност над 800 конски сили и двигател с две турбини. Сглобени са точно две такива коли: едната е за Шелби, която наскоро беше продадена за 5,5 милиона долара, а другата получава тв звездата Бил Козби.
Джани е внук на основателя на FIAT и редовно си е поръчвал уникални екземпляри на най-добрите модели на марките под шапката на концерна. Някои от идеите му са смешни – като FIAT Multipla Spider, други са впечатляващи: като кабрио версията на рали боеца Lancia Delta Integrale. Яко, нали?