GT1 печели „24 часа на Льо Ман” през 1998 година и версия на мотора му се появява в 996 Turbo. Макар и „по-кротък” двигателят е с мощност 415 конски сили.
Този модел получава агресивно доработен двигател с две турбини и мощност 476 конски сили. 996 GT2 е само със задно предаване и е по-лек от версията Turbo. Предлага се със задно крило и керамични спирачки и до този момент е серийният 911, който е най-близо до състезателните машини на компанията.
Тази версия се появява на пазара с мощност 450 конски сили и е най-мощният вариант на 996 Turbo.
997 се завръща към кръглите фарове, а за вдъхновение на дизайнерите му служат формите на 993. Carrera S е с мощност 320 конски сили, идващи от 3,8-литров мотор.
415 конски сили, ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,2 секунди, максимална скорост 300 км/ч и ефективна работа на аеродинамиката и автоматично регулиращото се по височина окачване. Това е 997 GT3, с който Валтер Рьорл записва обиколка на Северната отсечка на Нюрбургринг за 7,42 минути.
Тук са добавени по-лек маховик и по-късни предавки плюс сплитър за насрещния въздух под предната броня и задно крило. Европейската версия на колата се предлага и с ролбар в купето.
Второто поколение на 997 получава трансмисия с два съединителя (PDK), както и нова система за впръскване на горивото.
3,8-литров мотор с 444 конски сили, подобрено окачване и нова спортна ауспухова система от титан.
За първи път Turbo получава PDK трансмисия, а 3,8-литровият мотор е с мощност 493 конски сили.
Отново PDK трансмисия и 530 конски сили.
RS версията е с над 50 килограма по-лека от стандартния GT2, мощността й е 620 конски сили. Това е най-спортно ориентираният сериен 911 и се предлага с 6-степенна механична трансмисия и задно предаване.
Тази версия получава най-големият 6-цилиндров боксер, създаван от Porsche, а олекотеният спортен автомобил има мощност 500 конски сили. Задните прозорци са пластмасови, а таванът е от фиброкарбон.
За поколението 991 стандартният 911 е удължен с над 5 сантиметра, а междуосието му нараства с 10. Това е и първият 911, сглобен предимно от алуминиеви части и първият модел с 7-степенна механична предавателна кутия.
Мощността нараства до 520 конски сили, Turbo и Turbo S са оборудвани с PDK трансмисии, а вече завиват и задните им колела.
Задвижване 4х4 и мощност 560 конски сили, с това ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 2,9 секунди.
За всеобща изненада в Porsche се отказаха от версията на състезателния мотор, предвидена за 991 GT3. Новият 3,8-литров двигател се развърта до 9000 об/мин и има 475 конски сили.
Нови въздухозаборници позволяват на 4-литровия мотор да диша по-леко, мощността му е 400 конски сили и колата изглежда готова да излезе на пистата.
За първи път в историята на 911, Carrera и Carrera S получават турбо мотори. Работният им обем спада на 3 литра, а мощността им ще е 370 и 420 конски сили.