Първият 911 е изграден на базата на Porsche 356. Peugeot запазва означението 901, което е неприятна изненада за Porsche и наследникът на 356 получава наименованието 911. Новият модел се предлага с 6-цилиндров боксер с въздушно охлаждане и мощност 130 конски сили.
През 1965 година производството на 356 е прекратено, а двигателят от модела се прехвърля в 912. 912 е предвиден като по-евтина версия на 911 и се произвежда между 1965 и 1969 година.
През 1965 се появява иновативната версия Targa, отличаваща се с предпазния ролбар над седалките. Кабриолетът е със свалящ се покрив, като задното стъкло също се сваля.
През 1966 се появява новият 911, като мощността му нараства от 130 на 160 конски сили. Шасито и спирачките са подобрени, но колата остава трудна за каране в гранични режими на сцепление.
Работният обем на двигателя на 911 нараства от 2 на 2,2 литра през 1970 година. За олекотяване на модела инженерите добавят доста алуминиеви елементи, като броните са отчасти от алуминий.
Обемът на мотора вече нараства на 2,4 литра, като се появява и S версия на 911 с мощност 190 конски сили.
Десет години след появата на 911 Porsche представя Carrera RS – състезателен автомобил, създаден по изискванията на тогавашната Група 4 на ФИА с работен обем на мотора 2,7 литра. Моделът се отличава с огромния спойлер тип „патешка опашка” и има мощност 210 конски сили. Името Carrera идва от известното през 50-те години състезание в Мексико Carrera Panamericana.
Година след Carrera RS 6-цилиндровият боксер на нормалните 911 също вече е с работен обем 2,7 литра.
Работата по турбо версия на 911 започва през 1972 година и през 1975 на пазара излиза първия 911 Turbo. Мощността му е 260 конски сили, идващи от 3-литров мотор с турбокомпресор. Купувачите се прехласват по раздутите задни калници и характерния голям спойлер отзад. По това време това е най-бързата серийна кола в Германия.
През 1976 година 2,7-литровият мотор окончателно отстъпва мястото си на 3-литровите агрегати, предпочитани заради по-добрата им надеждност и по-сериозния потенциал за доработване. До 1980 година всички версии на 911, без тези, които се продават в Щатите, са с мощност 204 конски сили.
Работният обем на мотора скача на 3,3 литра през 1978 година, а мощността вече е 296 конски сили. Моторът получава интеркулер, което пък налага промени в дизайна на задницата на колата, което придава незабравимите черти на 911 от края на 70-те години.
3-литровият мотор на SC е сменен с 3,2-литров през 1984, като новият автомобил е по-мощен и с по-ефективни спирачки. Клиентите могат да си поръчват по-агресивен заден спойлер и по-широко купе.
Този модел се задвижва от 3,6-литров двигател – естествено, 6-цилиндров боксер с въздушно охлаждане, а педалите са вече закрепени за пода.
Турбо версията на 964 се появява през 1990 година, като мощността на 3,3-литровият мотор е увеличена на 315 конски сили. Продажбите обаче се забавят, тъй като клиентите чакат дебюта на 993 през 1993 година.
Първият Turbo S се отличава със спартанско обзавеждане на купето и по-ниска стойка. Мощността му е 376 конски сили, производството на Turbo S продължава една година и са сглобени около 80 коли.
Новият Turbo 3.6 е представен през 1993, с нов 3,6-литров турбо мотор и мощност 360 конски сили, но и той се произвежда само една моделна година.
Поколението 993 е последното с мотори с въздушно охлаждане и за мнозина е най-доброто в историята на 911. Предницата и задницата на колата са с нов дизайн, а задното окачване е вече многозвенно. 6-цилиндровият боксер е обем 3,6 литра, мощността му е 268 конски сили, а това е първият 911 с 6-степенна механична предавателна кутия.
Това е първият сериен модел на Porsche с две турбини, както и с постоянно задвижване на четирите колела. Мощността е вече 400 конски сили, идващи от 3,6-литровия мотор, а много специалисти сравняват този модел с легендата 959.
996 поставя началото на 911 с двигатели в водно охлаждане, но моделът отнася много критики заради това, че предницата му е идентична с тази на по-евтиния модел Boxster. През 2002 Porsche промени дизайна на фаровете, за да спре оплакванията. 3,4-литров мотор с 296 конски сили.
996 е и моделът, при който GT3 става регулярна производствена версия на 911. GT3 получава 3,6-литров атмосферен 6-цилиндров боксер с 355 конски сили. Това е същият мотор като на 996 Turbo (но без турбото) и е дериват на двигателя от 911 GT1, състезавал се в Льо Ман.