

На българския пазар чисто нов Logan може да бъде закупен на цена от 25 600 лв. Това е и единственият седан в галерията, който направо си изглежда като лимузина в сравнение с останалите тук. В Индия се подвизава под името Mahindra Logan и се продава под 10 000 долара
Предлага се най-вече във вариант с 1,0 л. двигател и мощност от 67 конски сили. Интериорът е доста елементарен, но пък от компанията се хвалят, че е от най-просторните за класа си.

Всъщност малкият Hyundai съвсем не е лоша компактна кола за градски условия, имайки предвид цената му. Той също може да бъде намерен в България с базов модел, който струва малко под 23 000 лв. На някои по-малко претенциозни места по света обаче той е около $9000.
За тези пари получавате 1,0-литров двигател с мощност от 67 конски сили и даже възможност за автоматична скоростна кутия. За нея обаче ще трябва да се охарчите малко повече. В допълнение има някои базови системи за активна и пасивна безопасност.

Когато първата серия QQ се появява през 2003 г., веднага става хит в цял Китай заради ниската си цена. С времето обаче се оказва, че качеството на автомобила е по-ниско даже от цената му, а продажбите на модела бързо започват да спадат, като той става известен преди всичко с това, че се чупи още преди да е подкаран изобщо.
През последните години се появиха нови поколения от колата, които внесоха и немалко подобрения, включително електрическия QQ Ice Cream. По същество обаче колата си остава една малка кутийка с четири гуми.

Това е специалният бюджетен модел на индийския бранд на Suzuki, който се произвежда между 1983 и 2014 г. За този период малката количка се превръща в най-популярното возило в Индия с над 2,6 милиона продадени единици. Колата има успешни продажби в Пакистан и още няколко държави от Азия, като дори се появява и на европейския пазар.
Дълги години това е най-евтиният серийно произвеждан автомобил в света с базов модел, който е под 5000 долара. За тази цена потребителите получавали хечбек с четири врати, задвижван от 3-цилиндров двигател с обем от 800 кубика. Срещу допълнително заплащане са добавяни екстри като радио и дори въздушни възглавници.

Наследникът на Maruti 800, който е по-евтин и по-грозен даже и от него. При цена около $4600 за чисто нов базов модел, Alto K10 определено оправдава репутацията си и продължава традицията да не предлага каквито и да е функции за безопасност или дори радио.
Все пак е оборудван с климатик, така че можете да се охладите, ако случайно ви се наложи да се повозите неудобно в нещо подобно из улиците на някой индийски град.

Това е модел, който е познат на доста места по света, но специално в Индия е особено популярен и най-вече евтин, защото се предлага в доста “изчистен” вариант. Ако не друго, поне има колани.
Първоначално започва да се предлага с 800-кубиков двигател, но след това е добавен 1,0-литров с мощност от 65 конски сили, който би превърнал Kwid в едно истинско чудовище на пътя, ако живеехме в 1960 г.

Datsun беше марка, която съществуваше допреди няколко месеца като индийския бранд за бюджетни возила на Nissan. Както видяхме досега, явно Индия е мястото, където най-много вървят подобни модели.
Най-бюджетният сред тях беше моделът redi-Go - буквално последният останал в портфолиото на Datsun. Количка, насочена към по-младите и ориентирани към екстремни преживявания потребители, на които не им пука особено много за неща като въздушни възглавници или собствен живот.
Все пак за онези, които търсят една идея по-малко потенциално смъртоносни коли, Datsun имаше и подобрена версия на redi-Go с цена от $4600 с допълнителни функции като багажник с дистанционно управление.

Челното място без съмнение се държи от возилото на индийския производител Tata. След успеха на нискобюджетното камионче Ace през 2005 г. от компанията решават да създадат нещо, което да отговори на нуждите на десетките милиони индийци, които използват колела или скутери, но не могат да си позволят кола.
Така през 2008 г. се появява количката, приличаща на играчка от шоколадово яйце - Tata Nano. Вярвате или не, в това нещо могат да се поберат четирима истински хора. Има цели четири врати и 2-цилиндров двигател с обем от 624 кубика.
Първите модели се продават на абсурдната цена от 135 000 рупии или 1400 долара за базов модел. В следващите години цената стига до малко над 3400 долара, но дори тогава продължават да се правят компромиси със системите за безопасност, каквито всъщност няма изобщо. Неслучайно през 2019 г. окончателно спира производството, тъй като потребителите в Индия решават, че явно е по-безопасно да си карат колелата.