Кой ще спечели битката в McLaren?

В Корея, след пет състезания, в които изоставаше зад Дженсън Бътън, Люис Хамилтън успя да нанесе ответен удар на амбициите на съотборника си в McLaren.

Досега Хамилтън никога не е бил побеждаван от своя съотборник, но този сезон Бътън е по-стабилният пилот на McLaren и има 26 точки аванс пред Люис в класирането три кръга преди края на шампионата.

В последните месеци се изговори какво ли не за причините, които са в основата на лошата форма на Хамилтън. И до сега няма конкретен отговоро, но какъвто и да е той, лошите резултати на Люис, както и проблемите му с другите пилоти са факт.

Обикновено в квалификациите Хамилтън демонстрира потенциал да е по-бърз от Бътън, но понякога, в състезанията, има проблеми с експлоатацията на гумите. А проблемите му в състезанията доведоха до скъпоструващи грешки и удари с други пилоти, след тях дойдоха и наказанията и обясненията пред стюардите.

Преди Корея, Бътън победи Хамилтън в предишните пет състезания. Но точно тук Хамилтън стана първият пилот този сезон, който успя да победи Red Bull в битката за полпозишъна.
Люис не успя да спечели състезанието, но все пак стигна до подиума, което му се случи за първи път от Гран при на Германия насам.

Без съмнение, това е един от най-трудните сезони за Хамилтън във Формула 1 - с много върхове и спадове, сега обаче му остават само три състезания, за да докаже, че може отново да спечели срещу съотборника си.

Дали това не е най-добрият сезон в кариерата на Дженсън Бътън?

Когато Дженсън пристигна в McLaren през 2010, въпреки че дойде с №1 на болида, всички очакваха той примирено да поеме ролята на пилот №2, все пак, общото мнение беше, че Хамилтън вече е успял да превърне отбора в "напълно свой".

И през миналата година стана точно това. Но през 2011 Бътън направи сериозна крачка напред - може би напредъкът му беше по-голям от този през 2009, когато той спечели световната титла. Защото Дженсън догони и започна да побеждава Люис, при условие, че двамата получават еднаква подкрепа от тима.

Както обикновено, Дженсън има предимство на мокро или на писти, които започват да изсъхват в хода на състезанието - както стана в Канада и Унгария. Но третата му победа - тази в Япония, беше нещо съвсем друго - доказателство, че той може да се бори срещу Red Bull и да побеждава световните шампиони и на сухо.

Ако не бяха двете отпадания на Бътън тази година, за които той не носи вина, но му струваха твърде скъпо - на "Силвърстоун" и "Нюрбургринг" - Дженсън щеше да е доста по-напред от Хамилтън в класирането.

Дали Дженсън ще успее да спечели срещу Люис и в края на сезона ще влезе в историята на McLaren? Или пилотирането на Хамилтън в Корея беше само заявка за това какво да очакваме от него до края на сезона?

Ще разберем съвсем скоро, а отговорите започват да идват още този уикенд - в дебютната Гран при на Индия.

Новините

Най-четените