Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Рос Браун: Да не променяме квалификациите

Рос Браун не смята, че квалификациите трябва да се променят Снимка: Brawn GP
Рос Браун не смята, че квалификациите трябва да се променят

Босът на тима на Mercedes във Формула 1 Рос Браун стана първата значима фигура в световния шампионат, която се противопостави на желанието на доставчика на гуми Pirelli за промени в квалификационния формат на състезанието. През тази година почти във всяко състезанието някои от пилотите, които са стигнали до третата част на квалификацията решават да не карат в нея, за да спестят част от гумите, с които разполагат за уикенда.

От Pirelli заявиха, че искат това да се промени, тъй като тези стратегически решения на тимовете ощетяват феновете. Най-много такива класирания в третата част на квалификацията, но без бързи обиколки след това имат пилотите на Renault, Force India, Sauber и Toro Rosso.

Пилотите на Mercedes също използват тази стратегия от време на време и Браун обясни, че въпреки че това не е идеалното решение, повечето феновете се вълнуват от това кой ще спечели първото място на старта, а не от факта как ще се наредят пилотите от пето или шесто място нататък. Освен това, според него, тези решения дават възможност на по-слабите тимове да разполагат с по-добра стратегия за самите състезания.

„Според мен, на този казус може да се погледне от две различни страни - обясни Браун пред ITV. - Първата е, че така получаваме пилоти с повече нови гуми за състезанието, което им дава шансове за по-добро представяне. Нашата ситуация в момента е следната - има разлика между темпото на колите на Mercedes и това на болидите на трите топ отбора, така че за нас е много важно да се опитваме да пестим гуми и да сме по-силни в самите състезания.

„Ако сме по-близо до лидерите, естествено, че ще се опитаме да ги атакуваме. Проблемът е важен, но според мен, не е толкова сериозен и не всичко по тази тема е негативно. Феновете се интересуват от това кой ще стартира от полпозишън, а така има и възможност в дъното на Топ 10 да стартират няколко коли с чисто нови гуми. Така че, възможно е да стане по-интересно."

Една от идеите, които се обсъждат като вариант за излизане от тази ситуация е завръщането на гумите, предназначени специално за квалификации, но Браун предлага по-просто решение.

„Смятам, че ако искаме да излезем от това положение, то има много варианти за това - обясни Рос. - Най-простото е следното: след третата част на квалификацията просто връщаш на Pirelli гумите, с които си карал в нея и получаваш нов комплект за състезанието. Така никой няма да се стреми да пести гуми. Това е добър вариант, а и не виждам друг, който да е по-рационален."

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените