Годината е 1977, Хънт е световен шампион, но Мас, който е негов съотборник в McLaren, не го признава за №1 в тима. В Канада Хънт се опитва да изпревари Мас, двамата се удрят и Джеймс отпада, а Йохен продължава. Хънт излиза от колата, нокаутира един от маршалите, които се опитва да го успокои, след което се връща в бокса и показва юмрук и крещи по колата на Мас всеки път, когато той мине по стартфиналната права.
През 1997 Шумахер и Вилньов се бореха цял сезон за титлата, която трябваше да се реши в последното състезание на „Херес”. Жак догони Михаел 22 обиколки преди финала и при опита си да го изпревари, Михаел го удари, затваряйки завоя, в който Вилньов атакува от вътрешната страна. Шумахер спря в зоната за сигурност, Вилньов стигна до финала трети и спечели титлата, а по-късно ФИА дисквалифицира Шумахер за целия сезон и му отне второто място. И тъй като Шуми беше пробвал такъв удар по-рано – през 1994, след „Херес” никой не му повярва, че ударът е станал случайно.
Двамата са съотборници в Mercedes през 30-те години, но Фаджиоли няма никакво намерение да се съобразява с шефовете на тима. В първото му състезание получава заповеди от бокса да пусне двамата си съотборници напред и той направо спира край трасето. След това подгонва съотборниците си и се опитва да ги изпревари. През 1937 Фаджиоли напуска Mercedes, а по време на Гран при на Триполи подгонва бившия си съотборник Карачиола с чук в ръка. После обяснява, че заради уважението към шефовете си в Mercedes, не е направил това по-рано.
През 2005 година Алонсо детронира Шумахер след пет поредни титли за германеца и Ferrari. През 2006 Шуми се опита да си върне титлата, но Алонсо се оказа твърде силен съперник и отново спечели шампионата, а Михаел обяви, че напуска Формула 1. Квалификацията в Монако през 2006 е показателна за отношенията между двамата. Тогава Михаел „случайно” паркира болида си насред трасето, проваляйки бързите обиколки на всички свои съперници, включително и на Алонсо. Стюардите отнеха полпозишъна на Михаел и го пратиха да стартира последен.
Отношенията на двамата пилоти на Ferrari през сезон 1982 се влошават след Гран при на Сан Марино, кодето Пирони не изпълнява заповедите от бокса и атакува Вилньов, като след няколко изпреварвания печели състезанието. Вилньов смята, че е загуби нечестно и обявява, че повече няма да говори с Пирони. Две седмици по-късно, в квалификацията на „Золдер” Жил се удря отзад в движещия се бавно по пистата Йохен Мас, колата му излита във въздуха и се забива в предпазната ограда. Жил излита от кокпита и също се удря в оградата, на около 10 метра по-нататък. Лекарите обявяват смъртта му в болницата.
Пикет идва в Williams през 1986 като един от най-бързите пилоти във Формула 1. Двамата с Найджъл бързо стават претенденти за титлата, а Пикет нарича британеца „необразован дръвник”. Пикет отказва да се здрависва с Менсъл след състезание и нарежда на екипа си да не споделя информация с инженерите, работещи с Менсъл. Найджъл губи битката за световната титла в последния старт през 1986 заради спукана гума.
През 2008 битката за титлата се реши в последния завой в последната обиколка на последното състезание. Там Хамилтън изпревари Тимо Глок и взе онези 3 точки, които му донесоха титлата с 1 точка аванс пред Маса. В това време в лагера на бразилеца вече се радваха, но след това боксът на Ferrari потъна в мъка.
В спора за титлата през 1994 Деймън Хил трябваше да победи Михаел Шумахер в последното състезание в Аделаида. В надпреварата Михаел допусна грешка, излезе от трасето и се удари в предпазната стена, но успя да се върне на пистата. Хил го догони и реши да го атакува веднага, но в завоя Михаел го затвори, двамата се удариха и отпаднаха, а германецът взе първата си титла с 1 точка аванс. Три години по-късно пробва същото срещу Вилньов.
Двамата изкараха пет години заедно в Red Bull, а големите проблеми стартираха през 2010, когато Фетел удари Уебър отзад в Турция и лиши тима си от двойна победа. По-късно през сезона тимът, който вече явно подкрепяше Фетел срещу австралиеца, отне новото предно крило от колата на Марк за „Силвърстоун” и го даде на Фетел, а Себ спечели квалификацията с него. Марк обаче взе състезанието и направи шефовете си за смях с репликата по радиото след финала: „Не е лошо като за втори пилот”.
Върхът беше Гран при на Малайзия през 2013, когато Фетел наруши заповедите от бокса и атакува Уебър за победата. Австралиецът беше изпълнил заповедта от бокса да намали оборотите на мотора си и не можа да спре атаката на Фетел, който му открадна победата. След финала Марк каза, че както обикновено шефовете на тима ще покрият Фетел и няма да има никакви последствия. Както и стана.
Прост премина във Ferrari през 1990 година, за да сложи край на проблемите си със Сена, но там трябваше да се справя с Менсъл. Британецът беше уверен, че Ален получава по-специално отношение, а в Португалия, където Найджъл взе единствената си победа, той се опита да попречи на Прост да го изпревари на старта и го притисна до стената, а двамата пилоти на McLaren ги изпревариха. В хода на сезона Найджъл обяви, че напуска Формула 1, после размисли и премина в Williams, а Прост загуби битката за титлата срещу Сена за 7 точки.
Търканията между звездите на Mercedes започнаха още през 2013, когато в Китай Нико искаше да изпревари Люис, но получи заповеди от бокса да не го прави и Хамилтън се качи на подиума. В Монако миналата година Нико се „хлъзна” на един от завоите и спря в зоната за сигурност, което извади жълтите флагове, а последните бързи обиколки на другите пилоти бяха провалени. После дойде удара между двамата на „Спа”, след който Люис отпадна, шефовете на тима накараха Нико да се извини, а публиката спря да освирква Фетел и подхвана Розберг. Тук обаче нещата тепърва ще се развиват, случката от Остин обещава още доста емоции.
Двамата винаги са поднасяли на публиката битка на пистата от най-високо качество, а освен това никога не са си позволявали мръсни номера един срещу друг, както и личностни нападки. По-късно Шуми заяви, че Мика е бил най-трудният му съперник.
Благодарение на Холивуд, вече цял свят е наясно с това, което се случи през сезон 1976 във Формула 1. Въпреки тежката си катастрофа на „Нюрбургринг” Лауда се връща в битката за титлата на „Фуджи”, но спира заради проливния дъжд, а Хънт завършва пети, което му носи две точки и той взима титлата с 1 точка преднина.
През 2007 двамата почти успяха да разцепят McLaren на две. В първия си сезон във Формула 1 Люис отказа да признае Фернандо за №1 в тима, а скандалът се разрасна в квалификацията за Гран при на Унгария, където Алонсо блокира колата на Люис в бокса. По-късно Денис призна, че в един момент целият тим се е борил срещу Алонсо, а не срещу Кими Райконен, който в края на сезона отмъкна титлата на двамата пилоти на McLaren.
Битката между двамата успя да разцепи McLaren на два лагера, а талантът на Сена и Прост осигури пълната доминация на тима в края на 80-те години. Двамата имат два зрелищни удара – в решаващото за титлата състезание през 1989 и в предпоследния старт през 1990. В първия случай Прост стартира на „Сузука” с 5 точки аванс, двамата се удариха на спирането за шикана, Ален отпадна, а Сена продължи, избутан от маршалите, но след това беше дисквалифициран, тъй като е пропуснал част от обиколката. Титла за Прост.
През 1990 Ален е вече във Ferrari, а преди старта на „Сузука” Сена, който е спечелил полпозишъна, но той е от прашната страна, заявява, че ако Прост му вземе старта, то той ще го атакува в първия завой. Става точно така и двамата се удрят и отпадат, а титлата отива при Сена. Двамата се сдобряват малко преди смъртта на Сена през 1994.