Шефът на тима на Red Bull във Формула 1 Кристиан Хорнър заяви, че компанията може да бъде принудена да напусне световния шампионат, ако се окаже, че не може да си намери доставчик на двигатели.
Red Bull и Renault водят ожесточен спор за трудното начало на сезона, като от тима заплашиха, че може да напуснат Формула 1 заради проблемите на французите, но шефът на Renault F1 Сирил Абитбул обясни, че бившите световни шампиони имат трудности и с новия си болид, който не е достатъчно стабилен и бърз и не всички проблеми идват от мотора и хибридните системи.
По време на Гран при на Австралия преди две седмици доктор Хелмут Марко заяви, че се притеснява, че собственикът на Red Bull и Toro Rosso Дитрих Матешиц е „загубил страстта си към Формула 1", както и че оттеглянето от спорта е вариант, ако се окаже, че в компанията са „напълно разочаровани от случващото се".
Днес Хорнър поясни, че думите на доктор Марко трябва да се тълкуват в смисъл, че Red Bull може да бъде принуден да напусне.
„Контекстът, в който е казано това е много важен - обясни Хорнър. - Но това не са мои думи, казани са от Хелмут.
„Те ще важат ако се окажем в ситуация, при която останем без доставчик на двигатели. Ако Renault реши да се оттегли от Формула 1, Mercedes няма да доставя мотори на Red Bull, а що се отнася до Ferrari - едва ли ще сме в позиция да ползваме мотори на Ferrari. Така че наистина може да се окаже, че ще сме принудени да напуснем."
Шефът на Renault F1 Сирил Абитбул вече обясни, че френският автомобилен гигант обмисля възможността да купи отбор във Формула 1 и да се върне като конструктор. В същото време обаче Абитбул направи уговорката, че това още не е решено и призна, че има вариант, при който Renault да реши да намали инвестициите си в световния шампионат. Решението за това трябва да бъде взето от големия шеф на компанията Карлос Гон и борда на директорите на Renault.
Red Bull има споразумение с Бърни Екълстоун и CVC да участва във Формула 1 поне до 2020 година и заради това получава повече пари от сумите, които се разпределят между тимовете под формата на награден фонд.
„Като всяка компания и Red Bull следи какво получава срещу инвестициите си - обясни Хорнър. - Дали Формула 1 спомага за развитието на Red Bull като търговска марка? Състезания като това в Мелбърн преди две седмици ни дават притеснителни сигнали.
„Но ние се надяваме, че това е само част от една дълга история. Смятам, че сезонът пред нас ще е дълъг и интересен. Red Bull иска да участва във Формула 1 и ние ще се опитаме да решим някои от проблемите, които в момента тормозят спорта."
От Red Bull поискаха промяна в правилата веднага след Гран при на Австралия, за да бъде намалено предимството на Mercedes, но срещнаха много остра реакция, а в Малайзия Хорнър обясни, че тази идея не е добра и няма как да бъде реализирана.
Той обаче отказа да коментира слуховете, че Red Bull може да финансира собствена програма за развитие на двигател за Формула 1, базирана на моторите на Renault, по които обаче да работят Марио Илиен и Ilmor - компанията, която подготвяше моторите на Mеrcedes, с които в края на 90-те години McLaren и Мика Хакинен взеха две световни титли при пилотите и една при конструкторите.