Ясно е, че Кончита ще се появи в блестящо лилаво гащеризонче, свпечатлителни токчета, летяща през залата, ще открие с „балет" от 629 + 2 подвижни топки, заедно с „пеещите Виенски момченца" и още 200 музикални изпълнители
Снимка: Getty Images
100 000 посетители, 1700 журналисти, 1000 охранители и безброй земни и извънземни телевизионни зрители тази вечер очакват да се любуват на европейско събитие за 30-милиона евро, 3500 тона вграден материал, 1400 прожектора, 800 квадратни метра рекламни площи, 44-метрова сцена, 26-метрова LED-стена и 20 километра кабели.
Когато през май 2014 г. gender-неспецифицираната Кончита Вурст, със златна рокля и мъжествена брада, спечели голямата награда на Евровизия за Австрия, градът Виена изпадна в еуфория.
В последните месеци този ентусиазъм се превърна в нестихваща истерия,отнемайки шанса на населението да продължи да игнорира несъвременния формат.
Институти пресмятат прогнозите за града, очаквани ползи от туризма, за имиджа и за бъдещето като цяло.
Инвестираната баналност от 30 милиона евро за една-единствена вечер изглежда като смешка в сравнение с калкулираните благини, които се очакват да залеят австрийската столица по-нататък.
„Да строим мостове" - този лозунг издигна Виена
Но накъде водят мостовете? Възможности много. От изпълнителите към публиката, от държава към държава, от Запада към Изтока, от хомо- към хетеросексуални?
Много ни е важно да покажем, че нашето събитие е зелено и устойчиво", разказват организаторите. Кафе в капсули е строго забранено. Същото важи и за питиетата в кенчета.
Ще сипваме вода само от рециклируеми бутилки, гостите и журналистите ще ползват изключително и само електрически таксита и ще бъдат настанени в хотели с нулев енергиен баланс.
Но освен с големи билборди и сцени, градът е залят с всякакви предизвестия за тазгодишната Евровизия