Време е да направите крачка напред и да стъпите в съвремието. Важно е да бъдете винаги в крак с новите тенденции на пазара и в бизнеса, за да бъдете успешен маркетинг мениджър. Затова запознайте се с Gmail! А още по-добре – използвайте адрес, обвързан с ваш личен домейн. Можете да сте сигурни, че това ще направи добро впечатление, защото показва определено умение в използването на технологиите.
Пробвали ли сте да потърсите собственото си име в Google? Опитайте и си направете съответните изводи. Добре ще е да се погрижите при набиране на името ви в търсачката информацията за вас да достигне до бъдещите ви работодатели. Важно е профилът ви в LinkedIn или Twitter да се появи, за да се запознаят с вас.
Не можете да си спомните? Това не е добре. Ако искате да се занимавате в сферата на дигиталните технологии, това е must-do. Необходимо е да владеете поне една социална мрежа добре! Да споделяте съдържание, да общувате и да се поддържате up-to-date е важно, за да не се налага в работата ви да връщате екипа назад във времето. За бизнеса подобни явления далеч не са толкова впечатляващи и поощрителни, както в научната фантастика.
В такъв случай със сигурност не би се харесала на вашите работодатели. Добре е да ги запознаете със себе си, но не и да показвате твърде много! Разголени или предизвикателни снимки не се толерират. Граници трябва да има! Замислете се дали имиджът ви на party animal е по-важен от това на сериозен човек, професионалист, който е готов да поеме сериозни задължения и отговорности.
Профилната ви снимка в LinkedIn трябва да е съобразена с целта на поставянето й там. Това е професионална социална мрежа, която трябва да ви представи именно като професионалист, на когото може да се разчита.
Покажете, че сте ефективен, че можете да мислите статистически и да измервате адекватно постиженията си! Започнете да броите! Направете графика с вашите постижения, изчислете собствената си ефективност.
Ами, недейте! Обяснете ясно и стегнато с какво се занимавате и какво сте правили преди. От вас се очаква да кажете какви са били вашите постижения в предишната ви фирма и кои са силните ви страни, спомогнали за нейното развитие. Избягвайте празни обещания за светлото бъдеще на бизнеса.
Добре ще е, когато кандидатствате за такава позиция, да сте излезли от университетската стилистика. Дали ще презентирате сами своята работа в LinkedIn, или ще изготвяте съдържание в блог, няма значение. Важното е да покажете, че можете да публикувате качествено съдържание.
Хубаво е, че сте избрали фирма, в която наистина имате желание да работите, но да не сте сигурни за коя позиция точно сте подходящ, не говори добре за самопреценката ви. А и изглежда по-скоро отчаяно, отколкото мотивирано кандидатстване. Можете да пишете на мениджъра, отговарящ за наемането, и да обясните какви са вашите способности и опит. Той може да ви помогне в намирането на подходяща позиция.
Не е лесно да се измислят оригинални мотивационни писма за всяка отделна позиция. Затова, ако решите да използвате част от предишно писмо, поне се постарайте да изтриете името на предишната фирма, да сте въвели правилно новата заедно с името на мениджъра и позицията, за която кандидатствате. Постарайте се писмото ви да отговаря на изискванията на конкретната кандидатура.