Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

10 филма, които да не пропускате на “София Филм Фест”

“Тар”

Кейт Бланшет може и да се размина с Оскара за най-добра главна женска роля, но високите отзиви за изпълнението ѝ в “Тар” няма да спрат да отекват.

Филмът на Тод Фийлд разказва за феноменалния диригент и композитор Лидия Тар (Бланшет) в периода, когато тя изживява най-големия си професионален успех. Подготвя издаването на нова книга и живо изпълнение на Петата симфония на Малер, от които се очаква да увековечат името ѝ на световната класическа сцена.

Но когато е на една ръка разстояние от най-големия си пробив, личният ѝ живот започва да се разпада, като повлича след себе си и кариерата ѝ. Снимка: София Филм Фест
“Тар”

Кейт Бланшет може и да се размина с Оскара за най-добра главна женска роля, но високите отзиви за изпълнението ѝ в “Тар” няма да спрат да отекват.

Филмът на Тод Фийлд разказва за феноменалния диригент и композитор Лидия Тар (Бланшет) в периода, когато тя изживява най-големия си професионален успех. Подготвя издаването на нова книга и живо изпълнение на Петата симфония на Малер, от които се очаква да увековечат името ѝ на световната класическа сцена.

Но когато е на една ръка разстояние от най-големия си пробив, личният ѝ живот започва да се разпада, като повлича след себе си и кариерата ѝ.

“Империя на светлината”

Трогателният филм на Сам Мендес ни запознава с управителката на киносалон Хилари (Оливия Колман). Всеки неин ден тече в едно и също темпо: отваря киното, почиства залите и продава билети на зрителите. Рутината ѝ обаче се променя, когато се сдобива с нов колега. 

Стивън (Майкъл Уорд) е млад чернокож англичанин, който заради личните си предизвикателства с расизма в Англия проявява естествено съчувствие към затворената си колежка. Двамата се сприятеляват и малко по малко Стивън научава, че Хилари има афера с шефа им, а той се възползва от нея заради биполярното ѝ разстройство. Снимка: София Филм Фест
“Империя на светлината”

Трогателният филм на Сам Мендес ни запознава с управителката на киносалон Хилари (Оливия Колман). Всеки неин ден тече в едно и също темпо: отваря киното, почиства залите и продава билети на зрителите. Рутината ѝ обаче се променя, когато се сдобива с нов колега.

Стивън (Майкъл Уорд) е млад чернокож англичанин, който заради личните си предизвикателства с расизма в Англия проявява естествено съчувствие към затворената си колежка. Двамата се сприятеляват и малко по малко Стивън научава, че Хилари има афера с шефа им, а той се възползва от нея заради биполярното ѝ разстройство.

“Чалга”

Завладяващата историята на режисьора Мариан Вълев ни въвежда мечтата на 20-годишната Барбара (Елеонора Иванова), която иска да стане певица. Уверена е, че има талант и харизма за сцената, но никой не иска да я прослуша, понеже има твърде малък бюст.

Амбицията на момичето за слава обаче не се пречупва. Тя е решена да си направи операция за уголемяване на гърдите, като събере парите с проституция. Барбара заминава за “Златни пясъци” с мисията да съблазнява платежоспособни мъже, а докато кръстосва улиците среща психично болната Роза (Цветелина Стоянова), която става нейна дясна ръка в търсенето на клиенти. Снимка: София Филм Фест/ bTV Studios
“Чалга”

Завладяващата историята на режисьора Мариан Вълев ни въвежда мечтата на 20-годишната Барбара (Елеонора Иванова), която иска да стане певица. Уверена е, че има талант и харизма за сцената, но никой не иска да я прослуша, понеже има твърде малък бюст.

Амбицията на момичето за слава обаче не се пречупва. Тя е решена да си направи операция за уголемяване на гърдите, като събере парите с проституция. Барбара заминава за “Златни пясъци” с мисията да съблазнява платежоспособни мъже, а докато кръстосва улиците среща психично болната Роза (Цветелина Стоянова), която става нейна дясна ръка в търсенето на клиенти.

“Аржентина, 1985”

Един от тазгодишните номинирани за най-добър чуждоезичен филм на наградите “Оскар” разплита истинското разследване на прокурорите Хулио Стратера и Луис Морено Окампо. 

В годината на най-кървавата военна диктатура в Аржентина двамата събират екип от млади юристи, чиято задача е да научат колкото се може повече за жертвите на военния режим в страната. Под постоянна заплаха за живота и сигурността на семействата им прокурорите планират да отнесат намерените доказателства до съда. Снимка: София Филм Фест
“Аржентина, 1985”

Един от тазгодишните номинирани за най-добър чуждоезичен филм на наградите “Оскар” разплита истинското разследване на прокурорите Хулио Стратера и Луис Морено Окампо.

В годината на най-кървавата военна диктатура в Аржентина двамата събират екип от млади юристи, чиято задача е да научат колкото се може повече за жертвите на военния режим в страната. Под постоянна заплаха за живота и сигурността на семействата им прокурорите планират да отнесат намерените доказателства до съда.

“Цялата красота и кръвопролитие”

Документалният филм на Лора Пойтърс запознава зрителите с подробностите около “Аферата Саклър”, или семейството, което стои зад опиоидната криза в САЩ. Във филма на Пойтърс са залегнали откровени интервюта, диапозитиви, редки архивни кадри и свидетелствата на Нан Голдин - жената, която повежда битката срещу заможната фамилия, пристрастила американците към окситоцина. Снимка: София Филм Фест
“Цялата красота и кръвопролитие”

Документалният филм на Лора Пойтърс запознава зрителите с подробностите около “Аферата Саклър”, или семейството, което стои зад опиоидната криза в САЩ. Във филма на Пойтърс са залегнали откровени интервюта, диапозитиви, редки архивни кадри и свидетелствата на Нан Голдин - жената, която повежда битката срещу заможната фамилия, пристрастила американците към окситоцина.

“В капан”

Германо-белгийската драма се фокусира върху живота на Немо (Уилям Дефо) - професионален крадец на произведения на изкуството. Той е абсолютен “гений” в своята област, успявал да се измъкне незабелязано след десетки обири.

Но когато набелязва дома на поредната си жертва, се случва нещо непредвидено - колекционерът разполага с тиха охранителна система, която моментално се задейства и заключва всички входове и изходи. Попаднал в безизходното положение, Немо става затворник, който копнее да бъде хванат на местопрестъплението. Снимка: София Филм Фест
“В капан”

Германо-белгийската драма се фокусира върху живота на Немо (Уилям Дефо) - професионален крадец на произведения на изкуството. Той е абсолютен “гений” в своята област, успявал да се измъкне незабелязано след десетки обири.

Но когато набелязва дома на поредната си жертва, се случва нещо непредвидено - колекционерът разполага с тиха охранителна система, която моментално се задейства и заключва всички входове и изходи. Попаднал в безизходното положение, Немо става затворник, който копнее да бъде хванат на местопрестъплението.

“Шекспир като улично куче”

Филмът на Валери Йорданов се развива около младо момче, което разполага с два големи таланта. Единият се изявява на театралната сцена, а другият - в уличните боеве. Залозите се вдигат, когато близък човек на главния герой е поставен в опасност. Обстоятелствата притискат момчето да избере един път - незаконните мачове за пари или рецитирането на Шекспир. Снимка: София Филм Фест
“Шекспир като улично куче”

Филмът на Валери Йорданов се развива около младо момче, което разполага с два големи таланта. Единият се изявява на театралната сцена, а другият - в уличните боеве. Залозите се вдигат, когато близък човек на главния герой е поставен в опасност. Обстоятелствата притискат момчето да избере един път - незаконните мачове за пари или рецитирането на Шекспир.

“Случаят Тесла”

Филмът на Андрей Хадживасилев прекарва проблема със световната енергийна криза през очите на един малък изобретател. Тони (Мартин Паунов) е любознателно момче, което разработва уред за синтез на безжично електричество, вдъхновен от ексцентричния учен Никола Тесла.

Тони е убеден, че изобретението му ще помогне в задълбочаващите се усложнения с енергийните ресурси, но точно когато е по средата на работата си, родителите му казват, че трябва да замине на ученически лагер. На малкия изобретател му се налага да се учи как да оцелява сред природата и да се справя с хулиганите, които го взимат на мушка. Снимка: София Филм Фест
“Случаят Тесла”

Филмът на Андрей Хадживасилев прекарва проблема със световната енергийна криза през очите на един малък изобретател. Тони (Мартин Паунов) е любознателно момче, което разработва уред за синтез на безжично електричество, вдъхновен от ексцентричния учен Никола Тесла.

Тони е убеден, че изобретението му ще помогне в задълбочаващите се усложнения с енергийните ресурси, но точно когато е по средата на работата си, родителите му казват, че трябва да замине на ученически лагер. На малкия изобретател му се налага да се учи как да оцелява сред природата и да се справя с хулиганите, които го взимат на мушка.

“Идиотският триъгълник”

Майсторската сатира на шведския режисьор Рубен Йостлунд представя по забавен начин и поучителен начин социалните прослойки в съвременното общество. Разделението е очертано от екипажа, гостите и персонала на луксозна яхта. Всеки от тях е поставен някъде в социалната пирамида спрямо доходите си и разполага с различна свобода и привилегии.

Най-комфортно се чувстват тези на върха, а най-унизително - тези в основата. Но силите се преразпределят, когато на яхтата избухва експлозия и всички пасажери се оказват на необитаем остров. Снимка: Киномания
“Идиотският триъгълник”

Майсторската сатира на шведския режисьор Рубен Йостлунд представя по забавен начин и поучителен начин социалните прослойки в съвременното общество. Разделението е очертано от екипажа, гостите и персонала на луксозна яхта. Всеки от тях е поставен някъде в социалната пирамида спрямо доходите си и разполага с различна свобода и привилегии.

Най-комфортно се чувстват тези на върха, а най-унизително - тези в основата. Но силите се преразпределят, когато на яхтата избухва експлозия и всички пасажери се оказват на необитаем остров.

“Жълт олеандър”

Българската комедия извежда на сцената една от най-любимите мишени за хумор на киното у нас - български политик, планиращ схема за бързо забогатяване. 

Китодар Тодоров влиза в ролята Бранимир Китов, политик със съмнителна репутация, който се бори да се добере до висок пост в Брюксел. Заедно с младата му съпруга Йоана (Стефани Ивайло) планират среща с италианския премиер, като се надяват, че този таен разговор ще уреди нещата. Но планът излиза извън контрол, когато бившият приятел на Йоана нахлува в дома им и изнудва Бранимир с порно видео на съпругата му. Снимка: HBO Max
“Жълт олеандър”

Българската комедия извежда на сцената една от най-любимите мишени за хумор на киното у нас - български политик, планиращ схема за бързо забогатяване.

Китодар Тодоров влиза в ролята Бранимир Китов, политик със съмнителна репутация, който се бори да се добере до висок пост в Брюксел. Заедно с младата му съпруга Йоана (Стефани Ивайло) планират среща с италианския премиер, като се надяват, че този таен разговор ще уреди нещата. Но планът излиза извън контрол, когато бившият приятел на Йоана нахлува в дома им и изнудва Бранимир с порно видео на съпругата му.