![Джанго без окови
Всички знаем, че Леонардо ди Каприо е един от най-талантливите актьори в момента, а тук играе Калвин Канди – собственик на плантации и завършен, краен расист. В една от сцените в изблик на гняв, че Джанго и Шулц се опитват да го предадат, Калвин удря по масата и чупи чаша. Веднага бликва кръв по дланта му, докато обяснява как ще убие любимата на Джанго.
Всъщност подобно развитие въобще не е планирано, а ди Каприо без да иска се е порязал на чашата. Инцидентът обаче прави изпълнението му още по-драматично, зловещо и въздействащо. Окървавените му пръсти в крайна сметка са най-незабравимото нещо в тази част от филма.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/54/3654/163654/1024x.jpg?_=1583993874)
Всички знаем, че Леонардо ди Каприо е един от най-талантливите актьори в момента, а тук играе Калвин Канди – собственик на плантации и завършен, краен расист. В една от сцените в изблик на гняв, че Джанго и Шулц се опитват да го предадат, Калвин удря по масата и чупи чаша. Веднага бликва кръв по дланта му, докато обяснява как ще убие любимата на Джанго.
Всъщност подобно развитие въобще не е планирано, а ди Каприо без да иска се е порязал на чашата. Инцидентът обаче прави изпълнението му още по-драматично, зловещо и въздействащо. Окървавените му пръсти в крайна сметка са най-незабравимото нещо в тази част от филма.
![Челюсти
Когато Спилбърг започва работата си по филма, той има намерението да показва акулата почти непрекъснато. За негово нещастие (или щастие) обаче макетът на акула се оказва доста некачествен и с него е трудно да се работи.
Така режисьорът решава да показва само гърба на акулата и близки планове на муцуната й. Минималистичният му подход помага "Челюсти" да напомня повече на класиките на Хичкок и да бъде далеч по-ужасяващ, отколкото е замислено предварително.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/96/0396/120396/1024x.jpg?_=1583946870)
Когато Спилбърг започва работата си по филма, той има намерението да показва акулата почти непрекъснато. За негово нещастие (или щастие) обаче макетът на акула се оказва доста некачествен и с него е трудно да се работи.
Така режисьорът решава да показва само гърба на акулата и близки планове на муцуната й. Минималистичният му подход помага "Челюсти" да напомня повече на класиките на Хичкок и да бъде далеч по-ужасяващ, отколкото е замислено предварително.
![Да бъдеш Джон Малкович
В този красив филм на Спайк Джоунз героят на Джон Кюсак намира тунел, с който може да влиза в ума и тялото на легендарния Джон Малкович. Има една сцена, в която Малкович вижда тунела и напълно губи контрол над себе си, започва да върви по пътя, а мъж го замеря в главата с бутилка бира с думите "Хей, Малкович, мисли бързо!". Джон пада на земята и агонизира от болка.
Оказва се, че екипът е успял да внесе нелегално бира на снимачната площадка и един от статистите мята бутилката, тъй като вече е напълно пиян. Накрая на снимачния ден обаче получава 700 долара хонорар, вместо стандартните 100 долара, защото е направил сцената с Малкович по-вълнуваща.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/90/8490/38490/1024x.jpg?_=1583933578)
В този красив филм на Спайк Джоунз героят на Джон Кюсак намира тунел, с който може да влиза в ума и тялото на легендарния Джон Малкович. Има една сцена, в която Малкович вижда тунела и напълно губи контрол над себе си, започва да върви по пътя, а мъж го замеря в главата с бутилка бира с думите "Хей, Малкович, мисли бързо!". Джон пада на земята и агонизира от болка.
Оказва се, че екипът е успял да внесе нелегално бира на снимачната площадка и един от статистите мята бутилката, тъй като вече е напълно пиян. Накрая на снимачния ден обаче получава 700 долара хонорар, вместо стандартните 100 долара, защото е направил сцената с Малкович по-вълнуваща.
![Кръстникът
Лени Монтана, който е избран за ролята на Лука Брази, е световен шампион по борба и човек, с когото не искате да си имате неприятности. Когато обаче Монтана застава пред Марлон Брандо, толкова много се притеснява от иконичния актьор, че започва да пелтечи и забравя голяма част от репликите си.
Франсис Форд Копола намира сцената за трогателна и кара Лени да заснеме още една, в която репетира репликите си, за да ги каже после пред Кръстника. За някой с габаритите на Монтана е трудно да изглежда изплашен от дон Корлеоне, но притесненията на бореца правят тази част от филма автентична и достоверна.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/13/6413/86413/1024x.jpg?_=1584117754)
Лени Монтана, който е избран за ролята на Лука Брази, е световен шампион по борба и човек, с когото не искате да си имате неприятности. Когато обаче Монтана застава пред Марлон Брандо, толкова много се притеснява от иконичния актьор, че започва да пелтечи и забравя голяма част от репликите си.
Франсис Форд Копола намира сцената за трогателна и кара Лени да заснеме още една, в която репетира репликите си, за да ги каже после пред Кръстника. За някой с габаритите на Монтана е трудно да изглежда изплашен от дон Корлеоне, но притесненията на бореца правят тази част от филма автентична и достоверна.
![Обичайните заподозрени
Кевин Спейси, Бенисио дел Торо и останалата част от каста правят този трилър едно от най-добрите заглавия на 90-те. Въпреки това една от най-емблематичните сцени не е била заснета така, както е било планирано.
Докато заподозрените излизат напред и всеки казва репликата си, изглежда така, сякаш героите им много се забавляват и се шегуват с образите си. Всъщност сцената е била предвидена като напълно сериозна, но Бенисио дел Торо имал стомашни проблеми и газовете му разсмивали всички околни.
Така обаче дефектът се превръща в ефект и изглежда сякаш на заподозрените въобще не им пука и не се страхуват от случващото се.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/20/4720/94720/1024x.jpg?_=1584122289)
Кевин Спейси, Бенисио дел Торо и останалата част от каста правят този трилър едно от най-добрите заглавия на 90-те. Въпреки това една от най-емблематичните сцени не е била заснета така, както е било планирано.
Докато заподозрените излизат напред и всеки казва репликата си, изглежда така, сякаш героите им много се забавляват и се шегуват с образите си. Всъщност сцената е била предвидена като напълно сериозна, но Бенисио дел Торо имал стомашни проблеми и газовете му разсмивали всички околни.
Така обаче дефектът се превръща в ефект и изглежда сякаш на заподозрените въобще не им пука и не се страхуват от случващото се.
![Последното изкушение на Христос
Противоречивият шедьовър на Скорсезе по книгата на Никос Казандзакис е една от радикалните интерпретации как са протекли последните дни на Спасителя. Към края на филма има сцена, в която Христос е прикован на кръста, за да изпълни мисията си на земята. Режисьорът харесва много крайният резултат и продължава с останалите снимки, но член от екипа му съобщава лоши новини.
Той казва, че един от помощниците на Скорсезе без да иска е отворил кутията с филмова лента и тя най-вероятно е осветена. Оказва се, че лентата действително е увредена от светлината и финалната сцена е изпълнена със светлинни петна и отблясъци. Е, Скорсезе е очарован от неволния ефект и намира, че именно той прави този момент по-въздействащ.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/52/9852/139852/1024x.jpg?_=1583968304)
Противоречивият шедьовър на Скорсезе по книгата на Никос Казандзакис е една от радикалните интерпретации как са протекли последните дни на Спасителя. Към края на филма има сцена, в която Христос е прикован на кръста, за да изпълни мисията си на земята. Режисьорът харесва много крайният резултат и продължава с останалите снимки, но член от екипа му съобщава лоши новини.
Той казва, че един от помощниците на Скорсезе без да иска е отворил кутията с филмова лента и тя най-вероятно е осветена. Оказва се, че лентата действително е увредена от светлината и финалната сцена е изпълнена със светлинни петна и отблясъци. Е, Скорсезе е очарован от неволния ефект и намира, че именно той прави този момент по-въздействащ.
![Абсолвентът
В края на този секси и предизвикателен филм героите на Дъстин Хофман и Катрин Рос пътуват в автобус и се усмихват щастливо един на друг. В следващия момент камерата остава насочена към тях, но лицата им стават все по-сериозни и по-замислени, сякаш все повече се притесняват за бъдещето си.
В действителност камерата не спира да снима по случайност, а двамата актьори не успяват да задържат усмихнатите си изражения достатъчно дълго. Така финалът на филма изглежда по-драматичен и по-специален и сериозните лица на Хофман и Рос не са изрязани съвсем умишлено.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/20/2120/152120/1024x.jpg?_=1583981531)
В края на този секси и предизвикателен филм героите на Дъстин Хофман и Катрин Рос пътуват в автобус и се усмихват щастливо един на друг. В следващия момент камерата остава насочена към тях, но лицата им стават все по-сериозни и по-замислени, сякаш все повече се притесняват за бъдещето си.
В действителност камерата не спира да снима по случайност, а двамата актьори не успяват да задържат усмихнатите си изражения достатъчно дълго. Така финалът на филма изглежда по-драматичен и по-специален и сериозните лица на Хофман и Рос не са изрязани съвсем умишлено.
![Среднощен каубой
Това е една от сравнително известните грешки, които все пак стигат до голям екран. Героите на Джон Войт и Дъстин Хофман вървят по улиците на шумния и динамичен Ню Йорк, когато едно такси не обръща внимание на камерите и почти блъска Хофман. Актьорът от своя страна не излиза от образ и удря ядосано предния капак на колата.
Режисьорът дотолкова харесва реакцията на Хофман, че го кара да я повтори още около 7-8 пъти, докато получи съвършен резултат. Подобен жест се вписва идеално в образа на хаотичния, разсеян и понякога агресивен персонаж, който актьорът играе.](https://static.webcafe.bg/uploads/images/70/4870/164870/1024x.jpg?_=1583995179)
Това е една от сравнително известните грешки, които все пак стигат до голям екран. Героите на Джон Войт и Дъстин Хофман вървят по улиците на шумния и динамичен Ню Йорк, когато едно такси не обръща внимание на камерите и почти блъска Хофман. Актьорът от своя страна не излиза от образ и удря ядосано предния капак на колата.
Режисьорът дотолкова харесва реакцията на Хофман, че го кара да я повтори още около 7-8 пъти, докато получи съвършен резултат. Подобен жест се вписва идеално в образа на хаотичния, разсеян и понякога агресивен персонаж, който актьорът играе.