Макар някои продължения да разочароват в боксофиса, други са все така успешен магнит за зрители. Доказателството е "Играта на играчките: Пътешествието" (Toy Story 4).
Новият филм на Pixar и Disney разби рекорда при анимациите за най-много приходи в световен мащаб в дебютния уикенд.
Филмът изкара 238 милиона долара по света, като резултатите му са особено добри в Латинска Америка (най-вече в Мексико) и Европа (най-вече Великобритания, в други големи пазари премиерата предстои). Проблемен пазар се оказа Китай, а и в САЩ новият "Играта на играчките" се представи под прогнозите на анализаторите - изкара 118 милиона долара при очаквани около 140 милиона.
Премиерата в България също предстои - шерифът Уди и Бъз Светлинна година се завръщат в родните кина на 28 юни.
При "Играта на играчките" има много фактори, които гарантират успеха на всяко следващо продължение. Първото е безспорното качество - до момента филмите от поредицата не са разочаровали зрителите си, а според критиците новият филм също е отличен (сайтът Rotten Tomatoes му дава 98% "свеж", което е рядко висока оценка, а към момента зрителската оценка в IMDb е 8,5 от 10).
Другото предимство на историята за Уди и Бъз е, че от Pixar умеят да си играят с нетърпението на феновете. Вместо да пускат нов филм през 2 години, те изчакаха 9 години от излизането на Toy Story 3, за да изстрелят продължението към киноекраните.
Сходна беше ситуацията и с предния филм. "Играта на играчките 3" излезе през 2010 г. - 11 години след втория филм, при което се превърна в първата анимация, изкарала над 1 милиард долара в световен мащаб.
Въпреки успеха си в световен мащаб това, че Toy Story 4 не успя да отговори на финансовите очаквания в Щатите, според някои е поредният пример за това, че публиката вече се изморява от безкрайното разтягане на някои франчайзи.
В "Играта на играчките: Пътешествието" Бони, новата собственичката на добре познатите герои, тръгва на семейно пътуване. По пътя обаче Уди се отклонява от пътя, а това ще го отведе до една негова добра позната - пастирката Бо Пийп. И докато двамата наваксват, им се струпват нови грижи на главата.
Кой няма да има грижи? Disney.
Въпреки твърденията за слаб дебют, сухите цифри показват, че все пак Toy Story 4 е имал успешен старт в американските кина. Филмът се нарежда се на четвърто място в класацията за най-касов дебютен уикенд в САЩ при анимациите - след Incredibles 2, Finding Dory и Shrek The Third, всеки от които също е продължение.
За Disney анимационният филм е пореден успех, тъй като е едва третият филм за 2019 г., който в дебютния си уикенд в Щатите изкарва повече от 100 милиона долара. Другите два също са на Disney, но от друг техен клон - Marvel Studios. Става дума за комиксовите продукции Captain Marvel и Avengers: Endgame.