
Над всички е Арнолд Шварценегер в ролята на Мистър Фрийз. Всяка негова реплика хумористичен каламбур ала "позволете да разчупя леда".
Освен с всичко друго, този шедьовър на лошото кино ще остане в историята и като филма за Батман, в който костюмите на супергероите имат зърна.

Най-прочутият и легендарен лош филм в историята на киното.
"План девет от космоса" е анти-шедьовъра на Ед Ууд, признат за най-слабия режисьор на всички времена.
Боклучавата фантастика носи особено дърводелско очарование и е сред ярките и вдъхновяващи примери за култов филм, спечелил и задържал мястото си в колективното съзнание на киноманитеq въпреки липсата на каквито и да е било технически или драматургични достойнства.

Друг високобюджетен хиперпровал с неустоимото очарование на гигантска влакова катастрофа.
Режисьорът Бари Зоненфелд и мегазвездата Уил Смит се опитаха да повторят колосалния успех на "Мъже в черно", но на жанровата територия на уестърна и се сгромолясаха грандиозно.
Филмът е шумен, безсмислен, претруфен, помпозен, кух, неадекватен и свирепо гледаем. Особено блаженство е изпълнението на Кенет Брана в ролята на умопобъркан злодей, управляващ гигантски механичен паяк из американските пейзажи от средата на XIX век.

Първият истински култов третокласен магнум опус на новия век. Заснет с отрицателен бюджет, "Шаркнадо" е един от многото изключително лоши филми за чудовища ала "Гигантски октопод срещу мегабоа".
Безкомпромисната неадекватност и бруталната манифестация на кинематографично гавраджйство го изстреляха в стратосферата на филмите-събития.
"Шаркнадо" стана нещо като поп-културен феномен, а продълженията изстискаха цялото очарование на високопрофилната концепция - "торнадо от акули". Както гласеше и рекламното изречение на филма - това е достатъчно.

Атмосферичен филм с проблемни зони, в които може да се излее цялата Амазонка и да остане място за половината Нил.
Актьорската игра е епично жалка. Контрастът между музикалните звезди Джей Ло и Айс Кюб от една страна и Джон Войт от друга е драматичен. Днес специалните ефекти за брутално остарели, но филмът носи органичната наслада от титанично слабото кино.

Холандският филмов майстор на секса и насилието Пол Верховен създава необикновена, полуосъзната пародия на архетипа за възхода и падението. "Стриптизьорки", познат още като "Шоугърли", е епична медитация върху екзистенциалните дилеми пред секс-звездите на Лас Вегас.
Всичко в този филм е толкова преувеличено и неадекватно, че няма как да не заподозрем Верховен в откосена гавра с очакванията и вкуса на масовата публика.

Кървавата хомоеротична екстраваганца на майстора на жанра Марк Лестър е триумф на второкласното екшън кино от 80-те и 90-те години.
Долф Лундгрен и Брандън Лий са в центъра на този скоростен ураган от насилие, хумор, секс и якудза митология.
Кари Тагава като злодей, Тиа Карере като дамата в опасност, както и нейната дубльорка за голите сцени, също оставят приятно впечатление. Филмът има невероятен ритъм и сценарий, който най-вероятно е написан за по-малко 79-те минути екранно време.

Брадварски шедьовър от 80-те години, носещ всички белези на това десетилетие върху грубоватата си кинематографична тъкан.
"Крайпътна къща" е чисто, неопетнено от глупости като смислен сценарий, добра игра и адекватна режисура удоволствие. Визуален везувий от ирационално насилие и голи женски гърди.

Силвестър Сталоун, Уесли Снайпс и Сандра Бълок се събират за безумния футуристичен екшън "Разрушителят", капсулирал в себе си дърварската магия на деведесетарските тупалки.
Слай и Бълок се опитват да доставят неадекватния диалог със сериозен тон, но остават в сянката на Снайпс, който краде шоуто и видимо се забавлява със скандално слабия текст, бутафорните костюми и прически и непелите декори.
"Разрушителят" е задължително зрелище за ценителите на лоши филми с отношение.

Ретро-траш класиката обединява любимите на хорър жанра клоуни с космическия ракурс на научната фантастика и резултатът е плачевно очарователен. Или очарователно плачевен.
Няма значение, самото заглавие на филма го прави магнит за интерес - "Клоуни убийци от космоса". Колоритните галактически психопати отправят предложение, на което никой фен на второкласното кино не може да откаже.