Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

България изостава с Дунав мост 2, Румъния губи милиони

Намеренията, обявени от страна на българските управляващи, са вторият мост на Дунав да заработи до края на 2012 г.
Намеренията, обявени от страна на българските управляващи, са вторият мост на Дунав да заработи до края на 2012 г.

Румъния рискува да загуби над 50 млн. евро безвъзмездна помощ от ЕС заради забавянето от българска страна на строежа на моста на Дунав Видин-Калафат, пише румънският в. "Капитал", цитиран от БТА. Според изданието необичайното в случая е, че вината не е в румънската страна, а в българската.

Строежът на моста върви бавно, въпреки че румънската страна е завършила работата на своя бряг. Европейската комисия обаче може да наложи финансови корекции и на Румъния, тъй като в Брюксел на моста се гледа като на общ проект на двете държави.

Засега България спечели още малко време, като удължи меморандума за финансиране до 1 януари 2013 г., но както вървят работите, рискът от загуба на европейските средства съществува, посочва "Капитал".

Наскоро транспортният министър Ивайло Московски каза, че срокът за завършване на съоръжението повече няма да бъде удължаван и Дунав мост 2 трябва да заработи до края на 2012 г.

Докато чака българската страна, румънската трябва да наеме охранителна фирма, за да предотврати опасността местни жители да предадат за старо желязо релсите, парапетите и медните кабели, добавя "Капитал". 

Строежът на Дунав мост 2 ще струва 27 млн. евро повече от тръжната цена, с която испанската фирма FCC спечели поръчката преди близо 5 години, по време на кабинета на тройната коалиция.

Отдавна се говореше за оскъпяването на един от най-големите инфраструктурни проекти в България, но миналия месец стана ясно, че цената ще е близо 30 на сто по-висока от записаната в договора 100 млн. евро.

През април български работници се оплакаха, че им плащат пет пъти по-малко от испанците. Според проверка на Инспекцията по труда такива нарушения няма.

Засега на северната ни граница - река Дунав, действа само един мост, т.нар. "Дружба", открит още по времето на социализма. Той беше ремонтиран наскоро за 1.7 милиона лева. Преди време румънският и българският премиери обявиха намеренията си на Дунав да има поне 4 моста...

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените