Кралят на рока почина през 2009 година, но това не означава, че банковата му сметка спира да набъбва. Оттогава насам той печели по 9-цифрена сума всяка година и днес оглавява класацията на "Форбс" за най-печелившите починали звезди с цели 115 млн. долара, заработени за 2015
Великият Елвис Пресли умира през 1977 година от сърдечен удар, но феновете му продължават да купуват негови албуми. Тази година успехът му се дължи най-вече на продажбата на билети за посещение на дома му Graceland. Наследниците на американската звезда разполагат с 55 млн. долара, което е повече от някои холивудски звезди в момента. За сравнение живият, 77-годишен Пол Маккартни заработва 51.5 млн. долара през 2015-та
Създателят на комиксите за Чарли Браун и Снупи е спечелил 40 млн. долара само от лицензи. Любимият ни герой, Чарли Браун, излезе на голям екран и то в 3D-вариант през ноември 2015 година. Ракът поваля Чарлс Шулц през 2000 година, но неговото творчество не спира да радва малки и големи. Боб Марли
Боб Марли е баща на 11 деца (според официалния сайт на ямайеца), основател на религия и истински гуру в музиката. Умира през 1981 година от рак, но само през миналата година неговото име „изкарва" цели 21 млн. долара. Макар и приживе Боб Марли да не е вярвал в капитализма, днес неговите марки за „релаксиращи напитки", производство на екологично аудио и други продукти, както и 75-те милиона албума, продадени по света, осигуряват едно добър начин на живот на многото му жени и (не)признати деца.
Носителката на десетки награди в кино изкуството винаги е била под светлината на прожекторите. Тя е 7-мата най-добра актриса на всички времена и 5-тата най-скъпо платена звезда на 2015... посмъртно. Елизабет Тейлър дължи своите 20 млн. долара чиста печалба на парфюмите си, а „Бели диаманти" продължава да бъде хит на пазара дори след 24 години.
Името продава. Това важи за международната икона Мерилин Монро, която почина преди половин век. Въпреки това откупените права за нейните марки - за дрехи към американската Macy's и за луксозно бельо, продължават да пълнят банковата й сметка. През изминалата година актрисата със зелени очи печели 17 млн. долара. от продажби на продуктите Монро.
Джон Ленън е убит преди почти 36 години, но продадените от 1992 година насам 63 млн. албума само в Америка, както и вдъхновеното от Бийтълс шоу „Любов! В Лас Вегас" му печелят 12 млн. долара през 2015.
Чудото на науката е обичан от много „зубъри" по света, не само от героите на американския сериал „Теория за Големия взрив", става ясно от „изработените" от Айнщайн 11 млн. долара за миналата година. Оказва се, че една израелска мултикомпания, Fourier Systems, продава техника с марката Айнщайн. Сред продуктите са също дрехи и плакати, но най-голям интерес предизвикат таблетите с вградени сензори за измерване на пулса, влажността на въздуха и температурата.
Когато актьорът от „Бързи и яростни" загина иронично в катастрофа, от Universal Pictures бяха принудени да завършат последната част на поредицата без един от главните си актьори. Това обаче превърна „Бързи и яростни 7" в боксофис с 1,5 млрд. долара печалба. Това се оказа и най-касовият от всички 7 филма досега, което донесе на починалия актьор 10,5 млн. долара.
Кралицата на pinups (жанр от фотографията, който се отнася за снимки на момичета в предизвикателни или голи пози) умира на 85 години през 2008, но марките й за еротично и булчинско бельо продължават да се продават масово, носейки й печалба от 10 млн. долара. Към това състояние допринасят и продадените билети за шоу във Вегас, което включва холограма на Бети, танцуваща известните си стриптийз танци.
Познатият ни като д-р Сюс илюстратор и писател на детски книжки създава едни от най-емблематичните разкази за деца като „Зелени яйца и шунка" и „Как Гринч открадна Коледата!". Преведените на повече от 20 езика книжки продължават да се продават, а вдъхновените от тях филми и сериали все още събират малки и големи пред екраните. Всяка година печалбата на д-р Сюс е в милиони, а тази достига 9.5 млн. долара. Рождената му дата, 2 март, е обявен за национален ден за четене в Америка.
През 1974 година Маккуин е на върха на славата си и е обявен за най-високоплатената филмова звезда в света. Известен е със своите образи на „антигерой", а едни от най-обичаните му филми са „Великолепната седморка" и „Голямото бягство". Днес името лицето на актьора се използва в кампании на Tag Heuer, Barbour и Personal, а Porsche предлагат модна колекция с името на Стийв Маккуин, която включва и кожено яке за 900 долара. Името и лицето на актьора продължават да му носят по 9 млн. долара дори сред смъртта му.
Изиграва три сериозни роли във филмите „Бунтовник без кауза". „На изток от рая" и „Гигант". Номиниран е за два Оскара и получава Златен глобус посмъртно, защото умира едва 24-годишен. Тейлър Суифт представи актьора и на новото поколение с хита си „Style", но не това носи 8.5 млн. долара, а световноизвестни марки като Jockey и Dolce and Gabbana. А фенове на Дийн в Прага посвещават и бар на звездата.