Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Най-големите разочарования в гейминга през 2018-а

Анонсът на Diablo Immortal

Феновете на поредицата Diablo от доста време трепетно се молеха за нова игра, но Diablo Immortal не бе отговорът на техните молитви. Тази версия за мобилни телефони на екшън ролевата серия носи потенциала за алчни микротранзакции и разводнен геймплей, който се отдалечава болезнено от силните основи на Diablo. Начинът, по който Blizzard анонсира играта, също бе голяма част от проблема. Компанията изчака чак до BlizzCon – специалното събитие за най-запалените фенове - за да разкрие Diablo Immortal, като в същото време не даде никаква информация за жадуваната Diablo 4, въпреки че преди това намекна точно за нея. Отношението към гневните фенове също не беше най-адекватното. Всичко това доведе до бурни реакции, включително огромен брой негативни вотове на трейлърите на играта и дори спад със 7% в акциите на Activision Blizzard. В края на годината страстите понамаляха, но не очаквайте чудо - Diablo Immortal едва ли ще спечели благоволението на геймърската общност. А Blizzard ще трябва да възстановява репутацията си.
Анонсът на Diablo Immortal

Феновете на поредицата Diablo от доста време трепетно се молеха за нова игра, но Diablo Immortal не бе отговорът на техните молитви. Тази версия за мобилни телефони на екшън ролевата серия носи потенциала за алчни микротранзакции и разводнен геймплей, който се отдалечава болезнено от силните основи на Diablo. Начинът, по който Blizzard анонсира играта, също бе голяма част от проблема. Компанията изчака чак до BlizzCon – специалното събитие за най-запалените фенове - за да разкрие Diablo Immortal, като в същото време не даде никаква информация за жадуваната Diablo 4, въпреки че преди това намекна точно за нея. Отношението към гневните фенове също не беше най-адекватното. Всичко това доведе до бурни реакции, включително огромен брой негативни вотове на трейлърите на играта и дори спад със 7% в акциите на Activision Blizzard. В края на годината страстите понамаляха, но не очаквайте чудо - Diablo Immortal едва ли ще спечели благоволението на геймърската общност. А Blizzard ще трябва да възстановява репутацията си.

PlayStation Classic възроди и уби спомените на милиони

Вдъхновени от успеха на мини ретро конзолите на Nintendo, шефовете на Sony решиха да се включат в тази атрактивна пазарна ниша, предлагайки собствен прочит на идеята. PlayStation Classic е миниатюрна версия на една от най-обичаните конзоли, която с лекота трябваше да се превърне в хита на празничния сезон. Да, ама не. За пръв път проблемите надигнаха грозната си глава още при обявяването на селекцията от 20-те предварително заредени игри. Комбинация от липсващи лицензи (поредиците Gran Turismo и Tony Hawk) и странни избори (Twisted Metal вместо по-добрата във всяко едно отношение втора част) събуди недоволството на геймърите. По-нататък нещата само се влошиха. Стана ясно, че PlayStation Classic ползва емулатор с отворен код, който е безплатен и достъпен, но за сметка на това е крайно неоптимизиран в конзолата. Някои от заглавията просто вървят доста зле. Мнозина се запитаха и защо не видяхме първия DualShock контролер в комплекта, а вместо това сме принудени да играем триизмерни игри с ужасен D-pad. Така PlayStation Classic успешно събуди мечтите на геймърите, само за да ги запрати в земята с поредица от грешни решения.
PlayStation Classic възроди и уби спомените на милиони

Вдъхновени от успеха на мини ретро конзолите на Nintendo, шефовете на Sony решиха да се включат в тази атрактивна пазарна ниша, предлагайки собствен прочит на идеята. PlayStation Classic е миниатюрна версия на една от най-обичаните конзоли, която с лекота трябваше да се превърне в хита на празничния сезон. Да, ама не. За пръв път проблемите надигнаха грозната си глава още при обявяването на селекцията от 20-те предварително заредени игри. Комбинация от липсващи лицензи (поредиците Gran Turismo и Tony Hawk) и странни избори (Twisted Metal вместо по-добрата във всяко едно отношение втора част) събуди недоволството на геймърите. По-нататък нещата само се влошиха. Стана ясно, че PlayStation Classic ползва емулатор с отворен код, който е безплатен и достъпен, но за сметка на това е крайно неоптимизиран в конзолата. Някои от заглавията просто вървят доста зле. Мнозина се запитаха и защо не видяхме първия DualShock контролер в комплекта, а вместо това сме принудени да играем триизмерни игри с ужасен D-pad. Така PlayStation Classic успешно събуди мечтите на геймърите, само за да ги запрати в земята с поредица от грешни решения.

Лошо, по-лошо, Fallout 76

Още от самото си начало Fallout 76 беше като един тежкотоварен влак, заплашващ да излезе от релси доста бързо. Първоначалният анонс бе посрещнат със странна смесица от любопитство и скептицизъм от геймърската общност, което изтрая до появата на бета версията. Почти веднага стана ясно, че енджинът Creation на Bethesda не е пригоден за мултиплейър игри, както и че някои промени по настройките на играта всъщност позволяват на недобросъвестни играчи да се възползват от различни непредвидени пробойни. Черешката на тортата бе това, че продажбите на Fallout 76 в премиерната седмица на играта бяха със страховитите 80 процента по-малко от тези на Fallout 4. Имайки предвид колко негативни са отзивите за този неуспешен експеримент, едва ли тази статистика ще се подобри. Жалко е, че една толкова обичана ролева поредица се срина така, но ако сме честни, едва ли е имало сериозен геймър, който да не го предвиди... лошото е, че понякога издателите чисто и просто не слушат.
Лошо, по-лошо, Fallout 76

Още от самото си начало Fallout 76 беше като един тежкотоварен влак, заплашващ да излезе от релси доста бързо. Първоначалният анонс бе посрещнат със странна смесица от любопитство и скептицизъм от геймърската общност, което изтрая до появата на бета версията. Почти веднага стана ясно, че енджинът Creation на Bethesda не е пригоден за мултиплейър игри, както и че някои промени по настройките на играта всъщност позволяват на недобросъвестни играчи да се възползват от различни непредвидени пробойни. Черешката на тортата бе това, че продажбите на Fallout 76 в премиерната седмица на играта бяха със страховитите 80 процента по-малко от тези на Fallout 4. Имайки предвид колко негативни са отзивите за този неуспешен експеримент, едва ли тази статистика ще се подобри. Жалко е, че една толкова обичана ролева поредица се срина така, но ако сме честни, едва ли е имало сериозен геймър, който да не го предвиди... лошото е, че понякога издателите чисто и просто не слушат.

Бързият възход и падение на PlayerUnknowns Battlegrounds

Въпреки че по никакъв начин не е играта, измислила battle royale жанра, PlayerUnknowns Battlegrounds бе първата, която геймърите масово възприеха и в резултат, тя отчете значителен възход за кратко време. След това обаче се появи Fortnite и PUBG бързо се оказа изместена. Реакцията на PUBG Corporation и Bluehole беше двете компании да заведат дело срещу Epic Games заради Fortnite. Разбира се, искът набързо бе прекратен и това превърна хората зад PUBG в обект на присмех с претенцията си, че могат да контролират цял жанр. Опит за язвителен коментар имаше и когато ветеранът в шутър жанра Battlefield също обяви подобен режим в новото си издание. На всичкото отгоре, оригиналният създател на играта Брендън Грийн показа доста невъздържан нрав в Twitter, въвличайки се в размяна на реплики и дори блокирайки критични изказвания. Закъснелият PS4 порт на играта пък бе белязан от доста технически проблеми. Така PUBG изпраща 2018 г. като звезда, която е преминала своя зенит, докато манията по Fortnite обещава да продължи.
Бързият възход и падение на PlayerUnknowns Battlegrounds

Въпреки че по никакъв начин не е играта, измислила battle royale жанра, PlayerUnknowns Battlegrounds бе първата, която геймърите масово възприеха и в резултат, тя отчете значителен възход за кратко време. След това обаче се появи Fortnite и PUBG бързо се оказа изместена. Реакцията на PUBG Corporation и Bluehole беше двете компании да заведат дело срещу Epic Games заради Fortnite. Разбира се, искът набързо бе прекратен и това превърна хората зад PUBG в обект на присмех с претенцията си, че могат да контролират цял жанр. Опит за язвителен коментар имаше и когато ветеранът в шутър жанра Battlefield също обяви подобен режим в новото си издание. На всичкото отгоре, оригиналният създател на играта Брендън Грийн показа доста невъздържан нрав в Twitter, въвличайки се в размяна на реплики и дори блокирайки критични изказвания. Закъснелият PS4 порт на играта пък бе белязан от доста технически проблеми. Така PUBG изпраща 2018 г. като звезда, която е преминала своя зенит, докато манията по Fortnite обещава да продължи.

Гейминг ли е, хазарт ли е?

След резила, който претърпя през 2017 г., ЕА се нуждаеше от добра година. Заглавия като Star Wars: Battlefront II се оказаха в центъра на бурята от недоволство заради т.нар. loot boxes - на практика хазартни покупки, вградени в игрите, при които не знаете какво точно ще получите за парите си. В крайна сметка, ЕА обеща да не злоупотребява повече, но за съжаление алчността си каза думата отново. Макар Battlefield V да бе опазена, то доста други заглавия пострадаха. Особено това се отнася за спортните игри на EA Sports, където популярният режим Ultimate Team във FIFA 19, както и бойната UFC 3 бяха опорочени. Същото се отнася и за мобилната игра Command & Conquer: Rivals, където вместо достойна нова част от класическата РС стратегия в реално време, феновете получиха проядена от микротранзакции игра. Дебатът около хазартния елемент в игрите всъщност изобщо не е отминал. Регулаторите в държави като Великобритания и Австралия се занимават с въпроса, а Белгия направо забрани практиката. ЕА със сигурност ще върви по доста тънък лед, ако продължи да поддържа противоречивия бизнес модел и през 2019 г., а микротранзакциите си остават големият проблем във видеоигрите в момента.
Гейминг ли е, хазарт ли е?

След резила, който претърпя през 2017 г., ЕА се нуждаеше от добра година. Заглавия като Star Wars: Battlefront II се оказаха в центъра на бурята от недоволство заради т.нар. loot boxes - на практика хазартни покупки, вградени в игрите, при които не знаете какво точно ще получите за парите си. В крайна сметка, ЕА обеща да не злоупотребява повече, но за съжаление алчността си каза думата отново. Макар Battlefield V да бе опазена, то доста други заглавия пострадаха. Особено това се отнася за спортните игри на EA Sports, където популярният режим Ultimate Team във FIFA 19, както и бойната UFC 3 бяха опорочени. Същото се отнася и за мобилната игра Command & Conquer: Rivals, където вместо достойна нова част от класическата РС стратегия в реално време, феновете получиха проядена от микротранзакции игра. Дебатът около хазартния елемент в игрите всъщност изобщо не е отминал. Регулаторите в държави като Великобритания и Австралия се занимават с въпроса, а Белгия направо забрани практиката. ЕА със сигурност ще върви по доста тънък лед, ако продължи да поддържа противоречивия бизнес модел и през 2019 г., а микротранзакциите си остават големият проблем във видеоигрите в момента.

Игрите, които трябва да избягвате на всяка цена

Както обикновено, и тази година не мина без разочароващи игри, към които е най-добре да не посягате. Широко рекламирана като Rainbow Six за виртуална реалност, Bravo Team на Supermassive Games остана в историята като мързелив нискокачествен опит за шутър във VR, заклеймен от критиката. Въпреки, че цитира Silent Hill, Alan Wake и Max Payne като влияния, Past Cure като нищо може да е най-безличната игра на годината с агонизиращ стелт геймплей и тон, който се лута между сериозното и нелепото. Хорър стелт играта Hello Neighbor показа, че и Nintendo Switch не е застрахован от слаби и неоптимизирани игри, а цената от 60 долара за този мобилен порт е скандална сама по себе си. От нелепи сцени с реални актьори през объркан сюжет и своенравна камера до претенциозни идеи (да играете от перспективата на глух герой), The Quiet Man се прекърши под напора на амбициите си. А излязлата в последните дни на годината Overkill's The Walking Dead е триумф на посредствеността, който някак си успява да направи дори 4К гейминга на Ultra настройки безлично преживяване.
Игрите, които трябва да избягвате на всяка цена

Както обикновено, и тази година не мина без разочароващи игри, към които е най-добре да не посягате. Широко рекламирана като Rainbow Six за виртуална реалност, Bravo Team на Supermassive Games остана в историята като мързелив нискокачествен опит за шутър във VR, заклеймен от критиката. Въпреки, че цитира Silent Hill, Alan Wake и Max Payne като влияния, Past Cure като нищо може да е най-безличната игра на годината с агонизиращ стелт геймплей и тон, който се лута между сериозното и нелепото. Хорър стелт играта Hello Neighbor показа, че и Nintendo Switch не е застрахован от слаби и неоптимизирани игри, а цената от 60 долара за този мобилен порт е скандална сама по себе си. От нелепи сцени с реални актьори през объркан сюжет и своенравна камера до претенциозни идеи (да играете от перспективата на глух герой), The Quiet Man се прекърши под напора на амбициите си. А излязлата в последните дни на годината Overkill's The Walking Dead е триумф на посредствеността, който някак си успява да направи дори 4К гейминга на Ultra настройки безлично преживяване.