Представата за лукса в американската мода за модела Джиджи Хадид се претвори в корсетно бюстие, латексови панталони и обемно бургундско палто с висока яка и шлейф, с който заемаше една трета от сцената. Тоалетът, който Джиджи носеше, е на Versace.
За десетата си поява на Мет Гала актрисата Блейк Лайвли носеше рокля на Atelier Versace, която се трансформира пред камерите. Тоалетът беше съчетание от цветовете на Статуята на свободата и детайли от сградата на Емпайър Стейт Билдинг, с които дизайнерите и актрисата отдадоха почит към архитектурата на Ню Йорк.
Истински отрязък от американската история на модата се разходи по червения килим в Ню Йорк чрез Ким Кардашиян. Риалити звездата носеше златистата рокля, с която Мерилин Монро изпя “Честит рожден ден” на президента Джон Кенеди. Дрехата се съхраняваше в музей в Орландо, Флорида, а за да я облече, Кардашиян е трябвало да свали 7 кг за един месец.
В пълен синхрон с темата актрисата Сара Джесика Паркър носеше рокля по модел на първата афроамериканска дизайнерка Елизабет Хобд Кекли. Тоалетът е създаден от американския дизайнер Кристофър Джон Роджърс и дублира роклята, която Мери Тод Линкълн (съпругата на Ейбрахам Линкълн) носи при преместването си в Белия дом.
Риалити звездата и собственик на марка за козметика Кайли Дженър носеше булчинската рокля от последната колекция на Върджил Абло Off White. Върджил беше първият афроамерикански дизайнер, който оглави френската модна къща Louis Vuitton.
Нужно беше предварително проучване, за да стане ясно защо моделът Емили Ратайковски е облечена като ориенталска танцьорка, когато темата на вечерта е американската мода. Както става ясно от Vogue, Ратайковски носи винтидж тоалет от 1992 г. на Versace. Много ексцентрична и забелязваща се рокля, но оставяща недоумението какво общо има с американците и техните представи за мода.
Обратно на неписания закон, че един и същ официален тоалет не трябва да се облича два пъти, актрисата Ема Стоун се появи в булчинската рокля на Louis Vuitton, с която се омъжи за режисьора Дейв Маккери. Изборът ѝ се разчете като послание срещу обилното пазаруване на дрехи, което нанася трайни щети на климата.
Не е ясно доколко еднаквите костюми на актьора Джаред Лето и Алесандро Микеле правят връзка с историческия контекст на изложбата в “Метрополитен”, но визията им като еднояйчни близнаци в тоалети на Gucci успяха да привлекат силно внимание и интерес.
Като модел, излязъл от маслен портрет, дъщерята на Синди Крауфорд - Кая Гербер - позира със сребриста рокля на Alexander McQueen с акценти от пайети и прическа на едри къдрици.
В дантела и с акцент от цветя изпълнителката Били Айлиш представи своята визия за позлатения блясък в Америка с рокля на Gucci.
В обемна черна рокля на Prada моделът Кендъл Дженър също завзе голяма част от стълбите пред музея “Метрополитен”.
И тъй като темата е свързана с лукса и забогатяването, събитието на Vogue и музея “Метрополитен” не мина и без един от най-богатите хора на планетата - Илон Мъск. Това беше първото му официално появяване след придобиването на Twitter. В голямата вечер на модата той носеше костюм на Dior, придружаван от майка си Мей Мъск.