Тракийска звезда 2015” е последното за годината учение, провеждащо се на територията на авиобаза Граф Игнатиево.
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Капитан Иван Динков
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
В тренировката “Тракийска звезда” за първи път се включиха и двама млади
летци от авиобаза Граф Игнатиево – ст. лейтенант Александър Стайков и капитан Петър
Димитров – пилоти на МиГ-21.
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
В продължение на две седмици, Военновъздушните сили на Република България, 119 ескадрила от 177 авиокрило от Въздушната национална гвардия на Ню Джърси, САЩ и ВВС на Република Гърция и Република Румъния изпълняваха тренировъчни задачи за усъвършенстване подготовката на екипажите си, повишаване на оперативната съвместимост, подготовка за работа в коалиционна среда.
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Мащабът на действията в страната, както и съгласуването с действията на гръцките и румънските участници изискваха изключителен синхрон.
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Ми-17 се включи с гасенето на пожара около Рилския манастир
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Учението продължи две седмици
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Междувременно военният министър Николай Ненчев се извини за ниско прелитащите самолети, които притесниха зрителите на фолклорния фестивал в Рожен в края на миналата седмица
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
Основната цел на съвместната тренировка е да се повиши оперативната съвместимост между ВВС на страните партньори и подготовката за работа в международна среда.
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
„Едно от най-големите предимства на тази тренировка за нас е, че никой от пилотите ни не е летял заедно със самолети МиГ-21, МиГ-29 и Су-25. В кариерата им това преживяване е първо. Това е и първият път, в който имаме възможност да изпълняваме полети с други нации от Европа“, коментира командирът на 119-а ескадрила от 177-о въздушно крило от Националната гвардия на ВВС на САЩ – Ню Джърси подполковник Хасъл
Снимка: Български ВВС / Огнян Стефанов
„Очевиден е фактът, че българските пилоти имат богат опит от двустранните тренировъчни полети с Националната гвардия на САЩ. Въпреки че нямат възможност да летят толкова часове, колкото ние, тяхното обучение отговаря на това, което нашите пилоти преминават“, изтъкна Хасъл