След като доказа, че може да произведе пиратско копие на абсолютно всичко - от последен модел смартфон до белачка за картофи - и след това да го мултиплицира из целия свят с надпис "Made in China" - Китай започна да действа с още по-голям размах.
Новата, всъщност не чак толкова нова мода, но която се разпространява все по-масово в различни райони на Китай, се нарича:
"дупликатура".
Снимките в галерията са от репортаж от сайта на CNN, където могат да се видят някои от известните по света разпознаваеми сгради, квартали и дори градове.
Изявен пример за "дупликатура" е гигантското копие на Айфеловата кула, която се извисява сред луксозен нов квартал в източния китайски град Ханджоу.
В някои други наскоро построени градове пък могат да се видят копия на сградите на Белия дом, площад Сан Марко във Венеция и известния мост Тауър в Лондон.
Строителството на "дупликатурите", разяснява CNN, започва някъде в края на 90-те години, когато китайската средна класа започва да става малко по-платежоспособна и да се заселва в урабизираните нови зони в страната.
Големия бум в строителството, който се изразява в милиони нови сгради всяка година, принуждава собствениците и инвеститорите да мислят как да направят кварталите по-желани за продажба. Това предизвиква и създаването на "дупликатурите".
CNN разяснява също така, че копирането не се смята за табу в Китай, както е в САЩ и Европа, даже напротив - да копираш добре се смята за силно изразен талант.
Вижте повече тук.
Разбира се, че това не е "копи-пейст". В ерата на глобализацията, световните забележителности са сведени до " обекти за споделяне в социалните мрежи" и в този смисъл нямат вече предишната си културна идентичност, просто защото вече принадлежат на всички. Също както Макдоналдс.