Корейската поп-група, създадена преди 5 години, продължава да трупа фенове от цял свят. През последната година BTS успяха да подобрят собствения си рекорд за най-добро представяне на корейски албум в Billboard. Истинският двигател на успеха им обаче е вярната им база от фенове в социалните мрежи, които дебнат с нетърпение всяка новина, туит или клип на седморката. Само за 24 часа видеото към песента Fake Love почти успя да задмине вечните рекорди по гледаемост на Тейлър Суифт и Psy. В момента групата има най-малко 50 млн. последователи в англоезичните социални мрежи.
Братята Пол са сред най-големите звезди на YouTube, а на тях се дължат и няколко от най-шумните скандали през последната година. 23-годишният Логън загуби рекламното си партньорство с платформата заради клип, в който попада на тялото на мъртъв човек в "Гората на самоубийците" в Япония, а по-малкият му брат Джейк беше разкритикуван заради споменаването на думата "негър" в рап-клип. Феновете им обаче не се смущават от нищо. Двамата имат общо 33 млн. абонати в YouTube, 27 млн. последователи в Instagram и 21 млн. фенове във Facebook. Общото им богатство се изчислява на 24 млн. долара.
Когато Риана говори (или пише в Instagram), целият свят разбира посланието й. През март певицата пусна гневен пост срещу реклама в Snapchat, която експлоатира образа й и историята й на домашно насилие. Веднага след това Snap Inc. загуби 800 млн. долара от пазарната си стойност. Това, което я прави истински успешна, е способността й да улавя настроенията на феновете си. В края на миналата година Риана пусна колекция от гримове с 40 различни нюанса според цвета на кожата, плюс собствена линия бельо с големи размери. И двата й бранда станаха моментален хит благодарение на умелата употреба на каналите на Риана в социалните мрежи.
Семейство Уилнър са създателите на благотворителна група във Facebook, озаглавена "Да съберем родителите-имигранти с децата им". Първоначалната им цел е да привлекат 1500 долара в помощ на организация от Тексас, помагаща на мигранти с образователни и правни услуги. Вместо това успяват да натрупат над 20 милиона долара от над 500 000 дарители - най-успешната единична кампания за благотворителност в историята на Facebook.
С повече от 8 млн. последователи в Instagram 30-годишната Уатанабе е най-популярната звезда в социалните мрежи на Япония. Използва платформата си за комедийни скечове и модни съвети, с които атакува традиционните стереотипи за японските жени. Натрупва популярност още преди 10 години с професионалните си кавъри на песни от Бионсе и Лейди Гага, по-късно става член на журито на X-Factor Япония и влиза в най-популярното комедийно шоу в страната. Има рекламен договор с Gap, гостува на ревюта на Fendi и Gucci, а от 4 години има своя модна линия с големи номера.
Ако Рузвелт владееше радиото, а Кенеди - телевизията, то Тръмп владее Twitter. Президентът на САЩ спечели изборите със 140 символа в секунда и оттогава превърна платформата в бойно поле. Понякога туитовете му са насочени срещу врагове, понякога - го отнасят служителите от собствената му администрация. А понякога Twitter е първата трибуна, от която Тръмп обявява нова политика. През ноември служител на социалната мрежа блокира @realDonaldTrump за 11 минути в последния си работен ден. Днес дори той признава, че е направил грешка...
Историята на комедийния "дует" е като приказка от интернет епохата. Момчетата, родени в Бронкс, се запознават по време на лятно училище, а по-късно подновяват приятелството си благодарение на Twitter. Свежите им хумористични туитове достигат до над 1 млн. последователи. Двамата участват в подкаст-серии, водят събития на MTV2 и имат вечерно шоу в телевизията на Vice, в което коментират политика и поп-култура. Очаква се през 2019 г. да получат седмично токшоу по кабелната телевизия Showtime.
Купър се занимава предимно със съвети за фитнес и здравословен начин на живот, но истинската й популярност идва благодарение на смелите й коментари под публикациите на Instragram-знаменитости. Често ще забележите името й на върха на най-популярните коментари под снимките на звезди като Ким Кардашиян или Криси Тейгън. Алгоритмите на Instagram правят постовете на Купър масово достъпни, но й навличат и доста недоброжелатели (младата майка е получавала смъртни заплахи от тролове). В момента има над 1 млн. последователи в Instagram и 500 000 долара приходи като инфлуенсър в социалните мрежи.
Някога рапърът определяше туитовете си като форма на "съвременно изкуство". Някои от феновете на провокативните му нецензурирани коментари вероятно са съгласни с тази оценка. Други се възмущават от странните му политически залитания. Въпреки всичко Уест остава на върха на славата си, а 28 млн. последователи в социалните мрежи следят всяка негова стъпка.
Яни или Лоръл? Този прост въпрос, поставен от 18-годишен ученик от щата Джорджия, раздели интернет на два лагера. Сабо пуска загадъчния аудиозапис в Reddit, след като негов приятел го открива в сайта vocabulary.com под думата "Лоръл". Постановката е проста: чуйте краткия клип и кажете кое име чувате. На английски вариантите са два: Yanny или Laurel. Вместо постът му да се загуби сред всички други публикации във форума, получава стотици реакции само за няколко дни. Истинската му популярност идва, когато 20-годишната влогърка Клоуи Фелдман пуска записа на Twitter-последователите си. Оттам става интернет-сензация, а въпросът "Яни или Лоръл" стига чак до Белия дом.
Тайната е в честота. Акустичната информация, която ни кара да чуваме Яни, е по-висока честота от акустичната информация, която ни кара да чуваме Лоръл. Някои от вариантите може да се дължат на звуковата система, която възпроизвежда звука, казват учени. Но някои от тях са и механика на вашите уши и това, което очаквате да чуете.
Тя е една от най-популярните личности в онлайн-пространството в Саудитска Арабия, като много от публикациите й са свързани с протести срещу забраната жени да шофират в родната й страна. Блогът й е един от първите сайтове, който чуждестранните журналисти посещават при подготовката на пътуване в Рияд. През май Ал Нафджан беше арестувана заедно с още няколко правозащитнички. Държавните медии я наричат "предателка", а обвинението срещу нея може да й донесе до 20 години затвор. Случаят с Еман е доказателство, че колкото и да се реформира саудитското кралство, все още продължава да заглушава критичните гласове.
Популярността му се дължи най-вече на това, че е водещ на HQ Trivia - мобилно приложение с викторина в реално време, която обещава парични награди на победителите. От началото на проекта през 2017 г. играта се превръща в мултимилионен феномен. Участниците трябва да се включат два пъти на ден в приложението, за да отговорят на 12 въпроса с различна степен на сложност. Играта дължи значителна част от популярността си на Скот Роговски, чийто хумор задържа интереса на участниците.
"Аз съм жена" гласи хаштагът, използван от десетки активистки от Филипините, които протестират срещу сексистките и агресивни коментари на президента Родриго Дутерте. Кампанията се заражда след поредния му намек, че жените не заслужават високи постове във властта. Влиянието на движението #BabaeAko е толкова сериозно, че в него се включват депутатки и дори бивша министърка от кабинета на Дутерте. Жените от кампанията вече организираха един протест, като готвят нова демонстрация през юли с искане за оставка на президента.
Всички деца обичат да си играят, но 6-годишният Райън е превърнал забавлението си в професия. Момчето има канал в YouTube, в което прави ревюта на детски играчки. Популярността му се дължи най-вече на клип от 2015 г., в който Райън разглежда общо 100 играчки наведнъж. В момента всекидневните му видеа достигат до милиони и дори милиарди гледания. Наскоро той беше класиран на 8 място в годишния списък на "Форбс" за най-високо платените звезди в YouTube с 11 млн. долара.
Той е бивш пастор, който се преквалифицира в журналист и правозащитник. Името му става масово популярно през 2014 г., когато Кинг използва Twitter, за да разкрие подробности за убийството на 18-годишния Майкъл Браун - в разгара на кампанията "Black Lives Matter". Тогава Кинг има около 100 000 последователи, днес те наброяват над 1 млн. души. Кинг продължава с кампанията си в социалните мрежи в борба срещу расизма и дискриминацията.
В света на модата има тънка граница между вдъхновението и имитацията. Луи и Шуйлер използват Instagram-профила си, за да показват къде минава тя. Двамата дизайнери от Ню Йорк имат над половин милион последователи, сред които Джиджи Хадид, Марк Джейкъбс, и др. Не се смущават да критикуват дори Кание Уест заради плагиатството.
Едноименният му сайт Drudge Report е нещо като завръщане в миналото на интернет - черен текст на бял фон, шрифтове като от пишеща машина, повече текст, по-малко снимки, и сензационни заглавия. Всичко започва като микс от клюки за политиката и поп-културата, докато през 1998 г. Дръдж не пуска пръв новината за аферата на Бил Клинтън и Моника Люински. Днес Drudge Report е мегафон за консервативни и десни новини, огромен двигател за трафик на онлайн-медии с над 1 млрд. импресии на месец. Един от феноветена Drudge Report e самият Доналд Тръмп.
27-годишната австралийка е една от най-популярните онлайн звезди благодарение на съветите си за фитнес, тренировки и здравословно хранене. Бизнесът й започва през 2014 г., когато пуска серия от електронни книги "Bikini Body Guide". Днес мобилното й приложение Sweat има над 30 млн. сваляния от потребители. Една от последните й мисии е да накара повече жени да преодолеят страха си от вдигането на тежести.
През октомври 2017 г. анонимен потребител с псевдонима "Q" започва да пуска криптирани съобщения във форума 4chan под общия знаменател на хвалебствия за Доналд Тръмп. Q твърди, че получава информацията си директно от правителството (нещо, за което няма особено достоверни доказателства). В течение на времето обаче постовете му започват да събират маса почитатели, дори стават базата за масова конспиративна теория, известна като QAnon. Сред най-верните му последователи беше актрисата Розан Бар, която цитираше Q в няколко туита, преди да я уволнят от ABC.
Бизи Филипс участва в доста популярни сериали и филми през последните 20 години, но това, с което е най-известна, са публикациите й в Instagram. През ноември 2016 г. Филипс започна да използва "стори"-функцията на платформата, за да споделя всевъзможни преживявания от светски събития, които медиите попиват всеки ден. Сред публикациите й обаче има и коментари по социални теми, истории от отглеждането на двете й деца и битката й с паниката и депресията. От скоро Филипс има собствено шоу в E!, като е партньор на брандове като Campbell Soup и веригата за художнически и декоративни материали Michaels.
Вярно, не е толкова популярен колкото Кристияно Роналдо или ЛеБрон Джеймс, но всъщност е един от най-скъпо платените играчи в света. Теренът му е Fortnite - изключително популярна видеоигра, в която действието се развива в постапокалиптичен свят. Блевинс играе като Ninja, а лайв-стриймовете му генерират над 230 милиона гледания в Twitch. Бизнес империята в реалния живот също се разширява. Има рекламни договори с Red Bull и бранда за бельо PSD. В момента печели около 1 млн. долара на месец.
Тя има всички дадености да бъде Instagram-звезда - от безупречния външен вид до дълбокомислените коментари. Проблемът? Микела не е истински човек. Тя е виртуален аватар, чийто произход и мисия са обвити в мистерия. Това обаче не спира света да я възприема като модна икона. През февруари Prada я наеха за промотиране на нова линия анимирани gif-ове в Instargam, през март се появи на корицата на списанието V, което я определи като "лицето на новата епоха на логоманията".
След като 17 техни съученици и приятели бяха избити в престрелка през февруари, оцелелите момчета и момичета от гимназията "Марджъри Стоунман Дъглас" се превърнаха в най-активните и смели гласове на кампанията за контрол на оръжията в САЩ. Джаклин Корин, Ема Гонзалес, Дейвид Хог, Камерън Кски, Алекс Уинд и др. дължат голяма част от влиянието си на Twitter, където влизат в директен сблъсък с критиците си и с представители на местните и федералните власти. През март използваха социалните мрежи, за да организират историческо шествие във Вашингтон с призив за ограничаване на свободния достъп до автоматични огнестрелни оръжия.
17-годишната Ариел е най-популярната певица в приложението Musical.ly, като има близо 28 милиона почитатели. Подписа договор с Atlantic Records, пусна свои собствени парчета, а песните й имат по 70 млн. гледания в YouTube и 15 млн. стриймвания в Spotify. Мартин има още 40 млн. последователи в социалните мрежи, мърчъндайз-линия и награда за "муза" на годината от Teen Choice Awards.
Когато 20-годишната най-малка сестра на Ким Кардашиян пусна снимка на новороденото си бебе в Instagram през февруари 2018 г., популярността на постинга надмина снимката на бременната Бионсе от 2017 г. Недоволството на Дженър от редизайна на Snapchat доведе до загуби на компанията-майка на приложението в размер на 1,3 млрд. долара. Според някои изчисления, Кайли е най-високо платената звезда в Instagram, а всеки спонсориран пост струва около 1 млн. долара. Някои от сестрите й имат повече последователи от нея, но Кайли Дженър успява да ангажира много по-активно феновете (и потребителите). Прогнозите са, че до 25-та си годишнина ще натрупа първия си милиард.