"Ти си на ход!" - с този призив към децата и тийнейджърите се завръща образователната инициатива Digital Scouts, която превръща уроците за безопасен интернет в игри и забавление.
Кампанията на Yettel в партньорство с Националния център за безопасен интернет е в изцяло нов формат и обновена визия, за да донесе нова доза знания и умения на подрастващите чрез разрешаване на различни загадки и предизвикателства.
С трансформацията си Digital Scouts поставя силен акцент върху геймификацията, като представя две отделни онлайн игри, съобразени със способностите и интересите на децата от различни възрастови групи.
Първият етап стартира с играта за малките интернет потребители до 14 години.
Децата ще трябва да преминат през няколко нива, като решават тематични задачи - какво трябва да съдържа една силна парола, какви данни не бива да се споделят онлайн и как се противодейства на различни онлайн заплахи - обидни или заплашителни съобщения, фишинг атаки, фалшиви новини и др.
Платформата е достъпна на digitalscouts.bg през десктоп и мобилни устройства, а съвсем скоро предстои представянето и на играта за по-големите.
Всеки месец участниците, преминали през всички нива и завършили успешно онлайн играта, ще имат шанса да спечелят разнообразни награди, сред които iPhone 16 и геймърски комплекти, съдържащи мишка, клавиатура и слушалки.
Към новостите в кампанията е и отборът на дигиталните скаути в социалните медии.
Към него се присъединяват любимите на децата Стан (Станислав Койчев), Стефи (Стефани Петкова) и Алексчето (Александрина Парушева) - посланици на каузата, които ще споделят ценни съвети, както и лични истории за своята дигитална безопасност.
Тримата инфлуенсъри ще бъдат и ключови участници в създаването на онлайн общност - тематичен броукаст канал в Instagram профила на Yettel, наречен Digital Scouts Squad. Там ще се публикуват новини, свързани с кампанията, както и полезно съдържание за младежите. За абонатите на канала са предвидени и ексклузивни игри и томбола с награди.
Офлайн елементите от кампанията също са обновени.
Към вече познатите мобилни инсталации с предизвикателства за защита на личните данни, създаване на силни пароли и разпознаване на фалшиви новини, е добавен нов елемент - лабиринт, който изправя децата пред конкретни казуси за използването на изкуствения интелект, общуването в игрите и разкриването на измами.
След всеки правилен отговор, децата поемат във вярната посока и така изпълняват успешно своите скаутски мисии.
Кампанията Digital Scouts стартира през 2019 г. като част от дългогодишната програма на Yettel за безопасен интернет.
През годините тя преминава през различни формати - от игра в мобилно приложение, която позволява на децата да търсят скрити локации и да отговарят на въпроси относно сигурността в мрежата, до образователен куиз с участието на популярни инфлуенсъри в социалните медии.
А от днес вече е самостоятелна платформа, която подпомага дигиталната грамотност на младежите.
Инициативата е важен инструмент за постигането на ежегодната цел на телекома - да информира и обучи 40 000 деца за безопасно ползване на интернет.
За 2024 г. операторът не само постига този таргет, но успява да ангажира над 58 000 подрастващи по темата.