Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Шест от най-популярните лица у нас призовават да оставим телефоните за празниците

Шест от най-популярните лица у нас призовават да оставим телефоните за празниците Снимка: Yettel

Шест от най-популярните личности в България - Славена Вътова, Мари Константин, Теа Минкова и Наум Шопов, Георги Блажев, Александър Сано и Ваня Джаферович - подкрепиха коледната кампания на Yettel, насърчаваща истинското общуване и създаването на спомени офлайн.

Посланието "Истинското общуване започва, когато оставим телефона" поставя акцент върху отговорното използване на технологиите и постигането на баланс между дигиталния свят и реалността, призовавайки хората да намалят времето пред екраните, за да се посветят на своите близки по време на празниците.

"Посланието на кампанията е универсално и общовалидно далеч извън контекста на празниците. Вярвам, че ако успеем да вдъхновим дори малка част от хората да поставят истинските офлайн моменти на преден план и то не само тази Коледа, това би било огромен успех. Надяваме се нашата кампания да е само началото на една дискусия, която ще вдъхнови по-мащабна промяна към отговорно и балансирано използване на технологиите в бъдеще", казва Боян Иванович, директор "Корпоративни комуникации" в Yettel България.

Славена Вътова, "Мис България" 2006, споделя, че се припознава в кампанията, тъй като посланието е истинско, актуално и реално описващо ежедневието ни.

"Много често точно телефоните и устройствата са начинът да комуникираме в работен или личен план, да споделяме вълненията си и да доближим тези, които искаме, до случващото ни се. Също толкова често обаче инерцията ни повлича и пропускаме комуникацията на живо, а не трябва да забравяме, че топлината на прегръдката не се предава чрез емотикони", допълва тя.

Скорошно проучване на агенция "Арбитраж", проведено по поръчка на Yettel сред 600 респонденти на възраст 15-60 години, показва, че над 40% от българите използват мобилни устройства повече от 4 часа дневно, а за половината от тях това време дори надвишава 6 часа. Като основни причини за интензивната употреба се посочват навикът (41%) и естеството на работните задължения (37%).

"Животът на високи обороти и липсата на достатъчно свободно време превърнаха технологиите в неразделна част от ежедневието ни и начина ни на живот. В нашия случай те не са само възможност за лесно и бързо общуване, но са и в основата на цялостния ни работен процес. Огромна част от времето на всеки от нас преминава пред екраните, а това понякога ни държи далеч от истинското общуване помежду ни. Това ни накара да направим осъзнат избор, като се включим в коледната кампания на Yettel и оставим телефоните си далеч от нас, за да се насладим на любимите си занимания и на всички ценни моменти, прекарани с близките ни. Дори и за малко, да се потопим в истинско офлайн общуване", казват Теа Минкова и Наум Шопов.

Добрата новина е, че около 1/3 от българите са правили опити да намалят времето си пред екрана, като близо 30% от тях твърдят, че са постигнали успех.

Мари Константин също се опитва да прекарва възможно най-малко време с телефона си, въпреки че голяма част от работата й се осъществява именно чрез него.

"Предпочитам да изживявам моментите със семейството си очи в очи или прегърнати вместо да ги гледам през екрана на телефона си. Дълбоко вярвам, че истинското общуване не само започва офлайн, а и съществува там", категорична е тя.

Не е изненадващо, че факторът, който най-много помага за намаляване на взаимодействието с електронни устройства, е общуването с близките - 62% от анкетираните признават, че когато прекарват време със семействата и приятелите си, не изпитват необходимост да посягат към смартфона си.

Актьорът и водещ Александър Сано си спомня за времето, когато телефоните бяха с шайби. "Израснал съм в поколение, в което общуването помежду ни беше 98% очи в очи. С родители, близки, приятели, съученици, учители... с всички. Телефоните бяха вързани за стената. Това "отвързваше" комуникацията ни като цяло и ние се научихме на красиво и стойностно общуване."

Именно коледните празници са най-подходящият момент за замяна на екраните с повече време с близки и приятели. Това възнамеряват да направят 76% от участниците в проучването, които отговарят с "Много вероятно" и "Вероятно" на въпроса "По време на празниците, доколко е вероятно да ограничите използването на смартфони и други устройства, за да прекарате повече време с близките си?".

"Устройствата ни свързват с любими хора, които са на хиляди километри от нас, но понякога могат да ни отдалечат от най-близките ни, с които делим един диван. Миговете заедно по празниците са нещо, което трябва да изживеем пълноценно и осъзнато. Затова нека тази Коледа не "скролваме" между игрите с децата и разговорите на трапезата.", призовава Георги Блажев.

Като телеком, Yettel знае, че технологиите обогатяват и улесняват живота на хората по безброй начини. Но също така, компанията осъзнава, че не по-малко важно е тяхното отговорно използване и пълноценното общуване с близките.

Устройствата не трябва да заменят прегръдката и човешката близост, смята и Ваня Джаферович. "Припознавам се в кампанията на Yettel, защото смятам, че е една от най-смислените кампании напоследък. Самото послание, да оставиш телефона настрана, не е лесно във време, в което всичко се случва онлайн. Работим, общуваме, забавляваме се и запечатваме спомените с помощта на технологиите, но въпреки това, нищо не може и не трябва да заменя целувката и моментите, прекарани с близките и семейството".

Повече информация за кампанията е налична на специалната страница в сайта на Yettel, както и в профилите в социалните медии на Славена Вътова, Теа Минкова и Наум Шопов, Мари Константин, Георги Блажев и Ваня Джаферович.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
Тагове: ad блок, yettel
 

Най-четените