Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Google отчита как се е променило движението в страната след COVID-19

Компанията публикуват данните за местонахождението на потребителите си по целия свят, за да помогне на правителствата да преценят ефективността на мерките за социално дистанциране Снимка: Pixabay
Компанията публикуват данните за местонахождението на потребителите си по целия свят, за да помогне на правителствата да преценят ефективността на мерките за социално дистанциране

Как се е променило движението из страната, откакто беше обявен първият случай на коронаворус у нас - за това дава представа доклад, изготвен от Google.

Подобен доклад има за всички страни, в които е регистрирана заразата COVID-19. Отделно за всяка страна има данни за съответните й региони.

Докладът за България, както и за останалите страни, отчита как са се променили посещенията и продължителността на престоя на различни обществени места. За базова линия се ползва средната посещаемост на тези места през последните пет седмици (преди обявяването на COVID0-19) в страната.

За доклада са използвани един и същи вид обобщени и анонимни данни за мобилност, използвани за показването на задръствания или измерването на трафика в Google Maps.

Данните представляват извадка от потребителите на Google и зависят от техните настройки, дали са свързани с интернет, дали са включили своето "местоположение", както и история за техния акаунт в Google. От компанията уверяват, че поверителността на личните данни не е нарушена при изготвянето на доклада.

Публикуваната информация показва "увеличение или намаляване на процента на посещенията" на съответните места, а не "абсолютния брой посещения", посочват Джен Фицпатрик, ръководител на Google Maps, и главният здравен директор на компанията Карън де Салво.

Ето как изглежда картината в страната:

Откакто обявиха първия случай на коронавирус у нас - на 8 март 2020 г., е спаднало с 66% движението на места като ресторанти, кафенета, търговски центрове, тематични паркове, музеи, библиотеки и киносалони в цялата страна. 

Мобилността на места като магазини за хранителни стоки, пазари, складове, фермерски пазари, дрогерии и аптеки е спаднала с 36%.

С 32% е намаляло и движението в паркове, места за разхождане на кучета, обществени градинки, плажове и яхтени пристанища. 

С градския транспорт също се движат по-малко хора, като тук процентите, които отчита Google, са минус 58 на сто.

29% по-малко хора ходят до работните си места, за сметка на 11% покачване на онези, които остават вкъщи.

В столицата до магазини и места за отдих вече ходят 70% по-малко хора, в сравнение със средните стойности от петте седмици, преди да бъде обявен първият случай на COVID-19 у нас; до аптеки и хранителни магазини - 35% по-малко хора, и в парковете - 42% спад.

С 62 на сто е паднало използването на градски транспорт, до работата си ходят 34% по-малко хора, а тези, останали вкъщи, са с 15% повече.

В Софийска област посещенията на места за търговия на дребно и отдих са спаднали с 60%, в магазините за хранителни стоки и аптеки влизат с 35% по-малко хора, а в парковете - с 28% по-малко. 31% по-малко хора се придвижват до работните си места, а с 14% са нараснали онези, които си остават вкъщи.

Във Варна картината е подобна - 72% по-малко движение на потребителите на Google до магазините на дребно, с 36% по-малко са тези, които ходят в аптека или хранителен магазин и 54% спад в разходките из паркове и плажове. Градският транспорт се ползва от 76% по-малко хора, до офиса си се придвижват 34% по-малко работещи от обикновено, а вкъщи са останали 12% повече варненци, в сравнение с преди заразата.

По идентичен начин изглеждат и нещата в другия голям град - Пловдив. За магазини на дребно и места за отдих спадът е с 68%, в аптеки и хранителни магазини влизат 38% по-малко хора, в парковете - минус 33%, градският транспорт ползват 54 на сто по-малко хора, до работа отиват 29% по-малко пловдивчани и вкъщи остават 12% повече от обикновено.

От Google обявиха, че от днес публикуват данните за местонахождението на потребителите си по целия свят, с цел да позволят на правителствата да преценят ефективността на мерките за социално дистанциране.

 

Най-четените