Световният шампион във Формула 1 Себастиан Фетел спечели първата си победа от състезанието във Валенсия през юни, след като записа труден успех в Гран при на Белгия на класическото трасе „Спа".
Фетел завърши първи, Марк Уебър направи победата на Red Bull, а за третото място на подиума се пребори стартиралия едва 13-и Дженсън Бътън с McLaren. Другият пилот на Люис Хамилтън отпадна след удяр с Камуи Кобаяши. Фернандо Алонсо с Ferrari също имаше шанс за победата, но в последните обиколки изостана, докато караше с по-твърдите гуми.
На старта настана пълен хаос, като Уебър беше големият губещ - австралиецът потегли много бавно и загуби осем позиции на спринта към първия завой. От това се възползва Нико Розберг с Mercedes, който от пета позиция успя да поведе колоната, след като атакува успешно лидера в първите метри Фетел, след тях се наредиха Фелипе Маса с Ferrari, Хамилтън и Алонсо, който също успя да си пробие път напред от осма позиция на старта.
Розберг изкара начело на колоната до третата обиколка, когато Фетел го атакува успешно на правата „Кемел", използвайки своята система DRS. Себ обаче имаше проблеми с меките сликове, с които стартира, като същото важеше и за Уебър - Марк спря в бокса за нови гуми в третата обиколка, а Фетел - в четвъртата.
Това върна първото място на Разберг, а зад него изскочи Алонсо, който успя да изпревари Хамилтън, а след това агресивно атакува и Маса, който наруши ритъма си на каране при една неуспешна атака срещу Розберг. От това се възползва и Хамилтън, който също мина пред Маса.
В седмата обиколка Алонсо изпревари Розберг на правата „Кемел", а на следващата обиколка Люис също атакува успешно Ник, на същото място.
Алонсо и Хамилтън изкараха с гумите, с които стартираха до 8-ата и 11-ата обиколка, но ранните спирания в бокса на пилотите на Red Bull се оказаха правилно решение - Хамилтън спря в бокса от първа позиция, а в това време Фетел атакува от външната страна Розберг в завоя „Бланшимон" и отново излезе на първа позиция. Малко преди това, по подобен зрелищен начин Уебър изпревари Алонсо на влизането в „Червената вода", точно когато испанецът се връщаше на пистата след смяна на гуми. Но малко по-късно Фернандо си върна позицията в спора с Уебър.
Шансовете на Хамилтън за победа се изпариха в 13-ата обиколка, когато той се удари с Камуи Кобаяши на спирането за „Ле Комб", Люис се заби с висока скорост в предпазните огради, а пред колоната излезе кола на сигурността.
Фетел веднага спря за нови гуми, това изведе Алонсо на първа позиция, но той скоро беше догонен от световния шампион, който бързо си проби път до челото.
Фетел изпревари и Алонсо и оттам нататък беше недостижим за съперниците си, при следващото си спиране в бокса той успя допълнително да се откъсне пред Алонсо и вече докосваше първата си победа от два месеца насам. За последната серия обиколки Фернандо кара с твърдите гуми - темпото му спадна драстично и той последователно беше изпреварен от Уебър и от Бътън. Дженсън стартира с твърдите гуми, след това средата на състезанието направи серия от изпреварвания и така стигна до Топ 3, като 2 обиколки преди финала успя да изпревари Фернандо.
Стартиралият последен Михаел Шумахер с Mercedes завърши пети - той също потегли с твърдите гуми, а след това подобно на Бътън направи серия от зрелищни изпреварвания. Шести остана Розберг, който малко преди финала беше предупреден да върне газта, за да пести гориво и така пусна Михаел, а седми завърши друг германец - Адриан Сутил с Force India.
Маса имаше проблеми с една от гумите и се наложи да спира още веднъж в бокса, което го прати на осмо място, Виталий Петров с Renault спря малко преди финала, но беше класиран девети, а наказаният Пастор Малдонадо с Williams се пребори за 10-ото място, въпреки че тръгна 21-и - първи точки за шампиона в GP2 за 2010 година този сезон.
Дебютиралият за Renault Бруно Сена завърши едва 13-и, след като още в първия завой след старта се удари в Хайме Алгерсуари с Toro Rosso и извади испанеца от състезанието, а бразилецът беше наказана с минаване през бокса. При този удар Хайме се блъсна в колата на Алонсо, но Фернандо продължи, а Хайме спря заради разбито предно ляво окачване.