Световният шампион Себастиан Фетел с Red Bull спечели Гран при на Бахрейн и записа втора победа от четири старта за сезон 2013 във Формула 1. Втори и трети останаха пилотите на Lotus Кими Райконен и Ромен Грожан, а състезанието се превърна в пълен триумф на двигателите Renault - и тримата пилоти на подиума карат с такива мотори.
Четвърти остана Пол ди Реста с Force India, който подобно на Райконен кара само с две спирания в бокса, но малко преди финала беше изпреварен от Грожан. Люис Хамилтън донесе петото място на Mercedes, а фаворитът за победата преди старта Фернандо Алонсо с Ferrari остана осми, след като имаше проблеми със системата DRS още от началото на състезанието и това му струва доста време плюс допълнително посещение на бокса.
Зад Фетел, който се откъсна напред още в началото, се получи изключително оспорвана битка, като в нея се откроиха съотборниците в McLaren Дженсън Бътън и Серхио Перес, които се удариха на два пъти по инициатива на мексиканеца, а ядосаният Бътън поиска по радиото от бокса да охладят ентусиазма на Серхио.
„Знаех, че е изключително важно за изляза начело още в самото начало и да внимавам за гумите, темпото ми беше феноменално, колата - страхотна, можех да атакувам във всяка една обиколка и въпреки това да не износвам гумите - обясни след финала Фетел, който се утвърди на върха в класирането за пилоти с 10 точки аванс пред Райконен.
„В първия завой Фернандо беше по-бърз, но след това го атакувах успешно - малко преди завой №6. След това на излизането от завой №4 по същия начин, с помощта на системата KERS минах и пред Нико Розберг и в петия завой бях пред него. Не очаквах днес да сме толкова бързи", допълни Фетел.
Веднага след старта Алонсо атакува Фетел и успя да мине пред него в първите два завоя, след това обаче Себ си върна позицията, след като го атакува от външната страна на завой №5. След това Фетел изпревари и Розберг на същото място и след това направи три спирания в бокса, като остана недостижим за съперниците си и взе втора поредна победа в Бахрейн.
Зад него Райконен кара с две спирания в бокса и се изкачи от осмо място на старта до второ на финала, а Грожан с три смени на гуми се пребори с Ди Реста 6 обиколки преди финала за третото място.
„В квалификацията не се представихме идеално, така че още от петък бяхме планирали състезание с две спирания в бокса - обясни Райконен. - В първите две обиколки не бях много бърз, но след първата смяна на гуми всичко тръгна добре до края на състезанието.
Зад първите трима се проведе супер оспорвана битка, в която участваха Марк Уебър с Red Bull, Люис Хамилтън с Mercedes, Перес, Алонсо, Нико Розберг и Бътън, които на няколко пъти си разменяха позициите в хода на надпреварата. В края на състезанието Уебър и Хамилтън проведоха оспорвана битка за петото място и в началото на последната обиколка - в първия завой Люис успя да излезе пред Марк.
В последната обиколка Уебър загуби още една позиция, след като беше атакуван от Перес, а Алонсо завърши осми пред Розберг и Бътън. Фернандо обаче загуби битката с Перес, който в края успя да се справи и с него.
Заради това, че DRS системата на Алонсо остана блокирана в активирано положение в началото, той спира в бокса в 7 и 8 обиколки, след което обаче успя да си пробие път до Топ 10.