Двамата пилоти на Red Bull Себастиан Фетел и Марк Уебър оглавиха класирането във втората свободна тренировка за Гран при на Япония във Формула 1 на пистата „Сузука". Фетел, който остана трети в първата сесия зад пилотите на Mercedes Люис Хамилтън и Нико Розберг, сега изпревари Уебър с 0,168 секунди.
Във втората тренировка третото място зае Розберг, на 0,262 секунди от Фетел, следван от пилотите на Lotus Кими Райконен и Ромен Грожан. Хамилтън завърши шести, а Фернандо Алонсо с Ferrari - 10-и, след като записа едно завъртане.
„Сузука" оправда репутацията си на една от най-трудните писти в календара и дори и най-добрите пилоти като Фетел, Алонсо, Хамилтън и Райконен имаха проблеми с траекториите и точките за спиране.
Алонсо, който трябва да завърши осми или по-напред, за да отложи четвъртата титла на Фетел, ако Себ спечели в неделя, заяви вчера, че ще атакува победата във всяко едно състезание до края на сезона. Днес обаче испанецът допусна нетипични за него грешки. Испанецът изпусна вътрешната траектория на „Фибата" и „Лъжицата" в първата тренировка, а във втората се завъртя в първата си бърза обиколка със средно твърдите гуми, които са по-бързите сликове този уикенд. Алонсо така и не успя да запише чиста обиколка във втората тренировка и остана на 0,389 секунди от съотборника си Фелипе Маса.
Хамилтън и Фетел също имаха проблеми. Люис качи твърде високо колата си на бордюра на излизането от „Дегнър 2", но успя да се върне на трасето, а няколко минути по-късно това направи и Грожан. Фетел пък излетя от пистата на „Лъжицата", но също се върна без проблеми на пистата.
Някои техни колеги обаче нямаха този късмет. Райконен правеше симулация на квалификационна обиколка със средно твърдите гуми, когато се завъртя в средата на завоя „Дънлоп" и колата му спря в зоната за сигурност. В началото на тренировката катастрофираха Серхио Перес с McLaren и Пастор Малдонадо с Williams, като първият симулираше квалификационна обиколка, а вторият въртеше обиколки със състезателно темпо. Малдонадо изпусна колата си в трудния завой „Дегнър 2", точно там, където в първата сесия катастрофираха Жул Бианки с Marussia и Гийдо ван дер Гарде с Caterham.
След това Перес се завъртя на влизането в „Лъжицата" - това стана когато стъпи твърде много извън асфалта и завъртането му стана с над 200 км/ч. Болидът на Перес се удари странично в предпазните стени, но Серхио се отърва невредим.