Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

Хамилтън спря Фетел в Китай

Люис Хамилтън спечели в Китай първата си победа за сезон 2011 Снимка: Mclaren F1
Люис Хамилтън спечели в Китай първата си победа за сезон 2011

Люис Хамилтън спря победната серия на световния шампион Себастиан Фетел, след като спечели Гран при на Китай, трети кръг от надпреварата във Формула 1 през 2011 година.

Стратегията с три спирания в бокса, избрана от пилота на McLaren се оказа по-добрата във вълнуващото състезание в Китай, като тя позволи на Хамилтън да догони Фетел, който спира само два пъти за гуми, в последните обиколки и да го изпревари.

Звездата на деня обаче беше другият пилот на Red Bull Марк Уебър, който стартира едва 18-и, но финишира трети, само на 7 секунди от победителя в състезанието. В самия край Марк успя да се справи с Дженсън Бътън и Нико Розберг, които не можеха да поддържат темпото му в последните обиколки.

Нещата за Фетел започнаха да се объркват още на старта, когато той се забави при потеглянето и беше изпреварен от Люис, а Дженсън също имаше шанс да пробва атака срещу шампиона. Фетел успя да спре атаките на другите едва когато беше догонен от Розберг, изпусна го да кратко, но след това си върна третото място.

Преди първите спирания в бокса първите трима вървяха в 2 секунди, като на няколко секунди след тях беше Розберг, гонен от двете коли на Ferrari, като Маса беше пред Алонсо.

И след това дойде първия силен ход на Mercedes - Розберг спря за гуми в 12 обиколка. Германецът се върна сам на пистата и това му позволи да наложи силно темпо, а за това му помогнаха и последвалите няколко хаотични обиколки на тримата лидери в класирането.

Гумите на Хамилтън започнаха да губят сцепление и Фетел го изпревари, като използва подвижното си задно крило на обратната права. След това Бътън и Фетел едновременно спряха в бокса, като Дженсън незнайно защо първо спря при механиците на Red Bull, а едва след това отиде при своите. В бокса на Red Bull се справиха по-добре и върнаха на пистата Фетел пред Бътън.

Хамилтън загуби много време в последната си обиколка преди спирането в бокса и беше догонен и изпреварен от Маса, а новите гуми на Розберг и чистата писта пред него му позволиха да дръпне напред. Така след първите спирания Розберг поведе в класирането, следван на 5 секунди от Фетел, а зад тях вървяха Бътън, Маса и Хамилтън.

Розберг и двамата пилоти на McLaren бяха избрали да карат с три спирания в бокса, а Фетел и Маса - само с по 2. Малко след средата на състезанието всички направиха вторите си спирания в бокса, като Фетел и Маса се върнаха на пистата четвърти и пети, зад Розберг и двете коли на McLaren. Двамата вървяха с темпото на лидера и не позволиха на първите трима да се откъснат напред, въпреки че им предстоеше по още едно спиране за гуми.

И тогава започна атаката на Хамилтън - той стопи аванса на съотборника си Бътън и в 35 обиколка го изпревари в битката за второто място. След това Люис успя бързо да догони и Розберг, като го изпревари след третите им спирания в бокса с умела атака в завой №6.

После Хамилтън подгони Маса и изпревари бразилеца без особени трудности 12 обиколки преди финала. Пред него беше останал само Фетел и в 50 обиколка Себ вече нямаше аванс, като трябваше да се отбранява от Хамилтън. Себ на няколко пъти затвори влизането и излизането от обратния завой №14, но Люис успя да го изпревари в 52 обиколка на влизането в завой №7. Оттам нататък Хамилтън вече беше недостижим за съперниците си - първа победа за него и McLaren за новия сезон и сериозно доказателство, че промените в правилата за тази година са правилни.

А минути преди началото на състезанието Хамилтън все още беше в бокса на тима заради проблеми с горивната система, които за малко не провалиха излизането му на стартовата решетка.

После Розберг остана зад Бътън, след като пробва атака срещу Маса и изпусна спирането за обратния завой. Бътън се справи с Маса, който имаше проблеми с вече износените си гуми, а веднага бразилецът беше задминат и от Розберг и дори от Уебър, който в последните обиколки догони лидерите.

Австралиецът не беше особено бърз с първия си комплект твърди гуми, но както стана на „Сепанг" преди седмица трите спирания в бокса му дадоха голяма възможност да пробва атака без да се съобразява с трафика. Освен това Марк започна последната си серия обиколки с меките гуми, а всички негови съперници бяха с твърдите. Той изпревари Нико 3 обиколки преди финала и записваше времена с 2 секунди по-бързи от постиженията на останалите. В края на предпоследната обиколка Уебър догони и Бътън и успя да го изпревари за третото място.

На финала Маса трябваше да се задоволи с шестото място, но успя да завърши пред съотборника си Фернандо Алонсо, който беше по-бавен от него и имаше проблеми с трафика след спиранията си бокса. Фернандо все пак победи Михаел Шумахер в борбата за 7-ото място, като немецът се откъсна от колите в средата на колоната с ранен първи питстоп.

Другите двама пилоти, които успяха да вземат точки в Китай се оказаха Виталий Петров за Renault и Камуи Кобаяши за Sauber.

Задоволи любопитството си по най-удобния начин - абонирай се за седмичния ни бюлетин с най-интересените статии.
 

Най-четените