Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

На 41 години почина топ дизайнерът на "Луи Вютион" Върджил Абло

Дизайнерът се е борил в продължение на две години с много рядка форма на рак Снимка: Getty Images
Дизайнерът се е борил в продължение на две години с много рядка форма на рак

На 41-годишна възраст почина Върджил Абло - арт. директор на мъжките колекции на модната къща "Луи Вютион", съобщава CNN.

Новината за това беше обявена от на официалния инстаграм профил на дизайнера в съобщение от модния конгломерат Луи Витон Моет Хенеси - Ел Ве Ем Аш (Louis Vuitton Moet Hennessy - LVMH).

Според информацията дизайнерът от две години насам се е борил с много рядка форма на рак - ангиосарком на сърцето, като Абло е предпочел да запази заболяването си в тайна, докато продължава да изпълнява професионалните си ангажименти в модата, изкуството и културата.

"Всички сме шокирани след тази ужасна новина. Върджил беше не само гениален дизайнер, визионер, той беше и човек с красива душа и голяма мъдрост", пише на профила си в Twitter собственикът на "Луи Вютион" и генерален директор на LVMH Бернар Арно.

Абло е роден в САЩ в семейството на ганайски имигранти на 30 септември 1980 г. Завършва висше образование по архитектура от Университета на щата Илинойс, но още докато следва, той се знимава с правене на дизайни за тениски и поддържане на моден блог, който се радва на голяма популярност.

Кариерата си в модната индустрия започва през 2009 г., когато започва работа за модна къща Fendi, като там се запознава с рапъра Кание Уест, който също е стажант там. Впоследствие двамата започват работа заедно по общи проекти, а през 2010 г. Уест кани Абло за креативен директор в неговата собствена модна компания Donda, а година по-късно е арт директор на съвместния албум на рапъра с колегата му Джей Зи.

През 2012 г. Абло създава първата си компания Pyrex Vision, в която поръчва стари тениски на "Ралф Лоран", слага им щампи и ги продава с огромна надценка. През 2013 г. пък се появява и първият му собствен бранд - Off-White, с който печели световна слава.

През 2018 г. Абло е назначен за главен дизайнер на линията за мъжко облекло на "Луи Вютион".

 

Най-четените