Този сайт използва „бисквитки“ (cookies). Разглеждайки съдържанието на сайта, Вие се съгласявате с използването на „бисквитки“. Повече информация тук.

Разбрах

44% от потребителите пазаруват онлайн хранителни стоки повече от веднъж седмично

44% от потребителите пазаруват онлайн хранителни стоки повече от веднъж седмично Снимка: eBag

44% от потребителите на eBag заявяват, че пазаруват хранителни стоки и продукти за домакинството онлайн повече от веднъж седмично. Това сочат данни от потребителско проучване сред клиентите на най-големия онлайн супермаркет у нас.

Проучването е реализирано от 17 май до 23 май 2022 г. и в него са участвали над 1 200 потребители от София, Пловдив, Пазарджик, Благоевград и Перник. 75% от тях са жени, 25% мъже, в широк възрастов диапазон (26-55 г.).

44% също споделят, че в последните 6 месеца все по-често избират да купуват хранителни стоки онлайн, а 15% декларират, че пазаруват само онлайн и не посещават физически магазини, за да набавят необходимите продукти за дома. 19% казват, че пазаруват и по двата начина. 41% заявяват, че продължават да посещават физически супермаркети, а 15% предпочитат малки квартални или специализирани магазини и пазари.

Снимка: eBag

Водещата причина да избират онлайн пазаруването на храни за 64% от участниците е, че спестява време от ходенето до магазина. На второ място посочват, че доставката до прага на дома е голяма удобство (57%), а 39% казват, че им спестява носенето на тежки торби.

Приходите на eBag за първото тримесечие на 2022 г. нарастват с 18% до 16,2 милиона лева с ДДС, в сравнение с най-високите нива, които бяха регистрирани за последните 3 месеца на 2021 г. "Активните клиенти на платформата се увеличават с 24% в началото на тази година", казва Иван Александров, основател и изпълнителен директор и допълва, че според последните изследвания индикаторите за клиентска удовлетвореност остават на високо ниво: 92 пункта (според NPS проучвания, които компанията прави регулярно). В комбинация с високото ниво на удовлетвореност, само под 1% от анкетираните в проучването споделят, че са имали проблеми при доставените продукти.

Данните на eBag сочат, че от началото на 2022 г. 85% от клиентите приоритетно пазаруват плодове и зеленчуци в платформата. Категориите месо и риба също са особено предпочитани в онлайн пазаруването, тъй като в 65% от поръчките за 2022 г. в потребителската кошница присъстват тези продукти. Това се дължи на доказаните производители, които гарантират постоянното им качество и могат да бъдат открити в eBag в категориите био и фермерски храни.

Снимка: eBag

"Онлайн пазаруването на хранителни продукти има редица предимства, които потребителите ни оценяват. Особено сега, след пандемията, когато живеем в новите реалности, все повече хората ценят времето си и се насочват към онлайн пазаруване на хранителни стоки. За това и ръстът в клиентите ни продължава. На първо място им спестяваме време за важните за тях неща, точният час на доставка дава възможност за по-добро планиране на времето им и не на последно място - цените ни са като във физическите магазини, а изборът на стоки е по-голям", коментира Иван Александров.

84% от участниците в проучването поръчват всякакви хранителни продукти онлайн без притеснения, като само една малка част споделят, че имат известни предразсъдъци относно плодовете и зеленчуците.

Снимка: eBag

Топ 10 Най-поръчвани продукти в eBag за месец май 2022 г.

Продукт

Категория

1

Банани

Плодове и зеленчуци

2

Краставици

Плодове и зеленчуци

3

Картофи

Плодове и зеленчуци

4

Прясно мляко

Млечни и яйца

5

Ягоди

Плодове и зеленчуци

6

Лук кромид на глави

Плодове и зеленчуци

7

Яйца от свободни кокошки L размер

Млечни и яйца

8

Авокадо дребно сорт Хаас

Плодове и зеленчуци

9

Хляб Симид Добруджа нарязан

Пекарна

10

Розови домати от Кресна

Плодове и зеленчуци

За eBag:

Всичко, което търсиш за твоето пазаруване на едно място.

Създаден през 2015 г., eBag вече подсигурява пазара на качествени хранителни продукти и стоки за над 75 000 домакинства в София, Пловдив, Перник, Пазарджик, Благоевград и Банско. Услугата дава възможност клиентите да получат своите покупки до 3 часа след завършване на поръчката. Портфолиото на онлайн търговеца включва над 12 000 висококачествени продукта от доказани производители. Целта на eBag е да предложи на едно място български, фермерски, занаятчийски и специални продукти, както и всичко, което откриваш в супермаркета. Сред тях има над 2 000 био продукта и богата селекция от пресни фермерски продукти от над 70 български производители.

eBag e носител на три от наградите на Forbes България за 2022 г. - Компания на 2022, Компания на 2022 в сектор Услуги и Компания на 2022 в сектор Търговия.

Тагове: ad блок, ebag
 

Най-четените